Vad har ni lovat er själva/ser framemot inför fiskeåret 2018? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad har ni lovat er själva/ser framemot inför fiskeåret 2018?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Pb på abborre, gädda och havsöring. Har tänkt mig ett hattrick i år igen��. Min nyligen införskaffade flytring ska dessutom få bekänna ordentligt med färg.

Kommentera

Komma ut alls. Satsar på försäsongen och abborre.

Mot sensommaren och hösten byggs ny villa och ska sälja två fastigheter samt flytta såklart.
      Blir sedan trebarnsfar mitt i allt så fiske är nog långt ner på listan.

Så att bara få komma ut blir succé 2018 även om det bara blir bompass.
      Alumacraft så klart!

Kommentera

Detta år skall jag gå hårdare in för Gäddan och då är det +10 som är målet
        2017 lärde jag mig mycket om Gäddfisket och kommer nu gå in i 2018 mycket bättre förbered för gäddfisket
        Borre och Gös står oxå på programmet

Skitfiske på er alla
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Abborre över kilot står fortfarande på att-göra-listan. Gäddfisket ska ju såklart inte glömmas bort heller. Detta år kan det bli ett inköp av flytring/bellyboat för att kunna fiska från fler ställen och utöka utbudet av vatten. Sen har jag även målet att fortsätta bygga upp mina döttrars fiskeinstresse, så det lär bli lite abborrmete i sommer med.

Kommentera

Lovat o lovat,..

Hörde av en äldre vis gubbe för länge sedan att han varje sommar åtminstone skulle fiska en natt igenom!
            Och vara vaken hela natten och få uppleva solens ner och uppgång.

Jag har försökt o leva efter den devisen att fiska en hel natt igenom och uppleva naturen.
            Senaste åren har jag kört göstrollingpass från kvällning till förmiddag..

Det lovar jag mig inför sommaren

Kommentera

Målet det här året är att jag ska göra så gott jag kan för att utöka mitt nuvarande gädd-PB på 7,5kg men även försöka vara ute så mycket jag kan i sjö & natur och bara njuta.
              Sen kan ju ett sidomål vara att skaffa ett lättare spö och börja fiska lite mer abborre, jag är verkligen katastrofalt dålig på att hitta dom små rackarna.
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
              8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

Kommentera

Förutom fortsatt kustfiske efter HÖ på morgnar/kvällar ska jag beta av mina innestående 64 semsterdagar på en massa härligt kajakfiske i år.
                Trolling i svenska vatten på sydkusten efter silver!
                Lite mysigt insjöfiske såklart efter gäddmadamer, gös o borrar i dom skånska sjöarna när vädret är för busigt ute på havet. Ska köra mycket deadbaiting efter gädda i år.
                Ska reka en sväng i Lödde å och Helge, en helg i varje vattensystem. Nya vatten för mig, ska bli spännande.
                BFT fiske i Kroatien i Maj är bokat.
                Ska upp o reka fisket i Blekinge några helger.
                Långsegling/camping i Bohuslän i juni, 10 sköna dagar och reka lite runt Kosteröarna.
                Sen drar jag upp till Nordnorge i augusti 2-3 veckor som jag tyvärr bommade förra året men i år blir det av! Hälleflundra såklart men ska rikta några dagar på Håkärring också.
                Funderar på en fiskeresa söderut till hösten men håller detta öppet.

Just nu har jag grym fiskefrossa... kan bara trösta mig med tanken på en fulladdad säsong 2018!!
                Skitfiske

Kommentera

I år har jag lovat mig själv att äntligen få till en permanent lösning på kastdäcket. Formplywooden är slut och nu blir det slitskyddsplyfa! Och så hoppas jag på fler sommarpass efter gädda...
                  Skit fiske!
                  Gösta

Kommentera

+1på Tyblings svar. Med tre småbarn är det svårt att hitta tiden. Realistiskt - en ordentlig långhelg med bästa kompisen. Bästa utfallet är om förhandlingen skaffa båt blir framgångsrik. Det skulle öka chansen att fiska vettigt och inte dänga från land. Jag vet att många gillar landfiske men för mig är det mest frustrerande även om det givit fisk ibland.

Kommentera

1. Fiska havsöring i mars och april på nya platser i STH skärgård (tips på bra platser att nå HÖ från land emottages tacksamt)

2. Hyra stuga och fiska i Finska viken i juli (det finns många huggvilliga och starka gäddor som lurar i Maringinlahti)

3. Hyra fiskeguide och fånga stora abborrar i höst (högt kilopris, men vad gör man inte när man hittills bara fått småabborrar som på bilden nedan. Hyrde guide i höstas och slog PB på gädda tre gånger under samma tur!)
                      Click image for larger version

Name:	2006-09_4 g fisk på  6 g Vibrax (7a i KM 2006 4 abborrar o 1 pluttgädda, ca10 g).jpg
Views:	1
Size:	529,7 KB
ID:	1786314
                      kom på 7:e plats på KM med två såna här pluttar
                      Gråt inte...
                      båten ligger i vassen still
                      full med gäddor och braxar
                      full med ålar och laxar
                      (Alice Tegnér)

Kommentera

Foton

Collapse