Regnbåge på stora drag. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regnbåge på stora drag.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Regnbåge på stora drag.

Hallå! Mitt första inlägg här. Har besökt/hamnat på forumet ofta då jag sökt efter diverse information gällande fiske, så jag kände att det var lika bra att registrera sig ��

Nu till rubrikämnet.

I sutet av november någon gång så åkte jag till en P&T-sjö som jag brukar fiska i ofta med varierande resultat. Denna gången ville jag dock mest testa några nya drag för att se gängen på dem och förvänrade mig ingenting alls då de senaste tio gångerna varit bom.
    Döm av min förvåning.

Dag 1: Brötade på en McMy. Kastade ut ,vevade in. Trodde inte mina ögon när jag såg en regnbåge som var efter och som dessutom högg! Tappade den då jag fumlade med mothugget. Första kastet.

Dag 2: McMio Jr. Samma sak här! Vevade in, höjde spöt så den gick precis vid ytan. Plötsligt tyckte jag att den plöjde lite väl mycket vatten och ja. En regnbåge dök upp bakom Mcmion och följde med ända in till land. Även här första kastet. Grym känsla när man såg regnbågen komma upp mot ytan..!

Men, känns det inte som dragen är en smula för stora för regnbågen? Kan det vara så att den kanske inte sett dessa typ av drag i sjön och blev nyfiken? Har ni varit med om något liknande?

Till våren vet iaf jag vilka drag jag skall testa mer grundligt i jakten på regnbågen

Mvh
    Senast ändrad av Fruitcoma; 2018-01-06, 04:14.

Förra året tog vi en massa öring på Mcmy, Wolf tail Jr, Mcmio osv osv.
    De högg som vildar.

Tog ett par st på Wolf tail Jr, oväntat me roligt.
    Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Ursprungligen postat av Fruitcoma Visa inlägg
      Kan det vara så att den kanske inte sett dessa typ av drag i sjön och blev nyfiken? Har ni varit med om något liknande?

Mvh
      Beroende på hur länge de har funnits i sjön kanske det är det enda draget de har sett. De får inte längre pellets på begäran så de får undersöka alla möjliga matkällor. Jag har fått regnbåge på hyggligt stor mört vid gäddmete. Kompisen fick några på en buster jerk.

Kommentera

För ett antal år sedan hoppade en regnbåge in till pirayer i akvariet i Köpenhamn. Den tog död på 7st pirayer innan de fick upp den ur karet. Så de är rätt aggressiva. /Ingemar

Kommentera

Ursprungligen postat av Fruitcoma Visa inlägg
          Hallå! Mitt första inlägg här. Har besökt/hamnat på forumet ofta då jag sökt efter diverse information gällande fiske, så jag kände att det var lika bra att registrera sig ��

Nu till rubrikämnet.

I sutet av november någon gång så åkte jag till en P&T-sjö som jag brukar fiska i ofta med varierande resultat. Denna gången ville jag dock mest testa några nya drag för att se gängen på dem och förvänrade mig ingenting alls då de senaste tio gångerna varit bom.
          Döm av min förvåning.

Dag 1: Brötade på en McMy. Kastade ut ,vevade in. Trodde inte mina ögon när jag såg en regnbåge som var efter och som dessutom högg! Tappade den då jag fumlade med mothugget. Första kastet.

Dag 2: McMio Jr. Samma sak här! Vevade in, höjde spöt så den gick precis vid ytan. Plötsligt tyckte jag att den plöjde lite väl mycket vatten och ja. En regnbåge dök upp bakom Mcmion och följde med ända in till land. Även här första kastet. Grym känsla när man såg regnbågen komma upp mot ytan..!

Men, känns det inte som dragen är en smula för stora för regnbågen? Kan det vara så att den kanske inte sett dessa typ av drag i sjön och blev nyfiken? Har ni varit med om något liknande?

Till våren vet iaf jag vilka drag jag skall testa mer grundligt i jakten på regnbågen

Mvh
          Du får upprepa Dag 1 och Dag 2 med dina McMio och glöm inte mothuggen....
          Lite PowerBait på krokarna kan också göra skillnad mellan fiasko och succe`´....

http://www.trumman.com/candy/lef_candy.htm
          Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
            Förra året tog vi en massa öring på Mcmy, Wolf tail Jr, Mcmio osv osv.
            De högg som vildar.

Tog ett par st på Wolf tail Jr, oväntat me roligt.

Sedär! Hade som sagt ingen aning om detta

Kommentera

"Du får upprepa Dag 1 och Dag 2 med dina McMio och glöm inte mothuggen....
              Lite PowerBait på krokarna kan också göra skillnad mellan fiasko och succe`´...."

Så får det bli helt klart.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
              23 svar
              3 846 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Peter B