Sjöbjörnen LTj - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sjöbjörnen LTj

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

en fråga till, vad e lämplig lina till spookfisket??

Kommentera

Ursprungligen postat av Arnenym
      Den och minsta salmoslidern fungerar utmärkt! Jag har provat!
      Vanliga vobblers, typ bomber och sånt, också för den delen.
      Spöet är gjort för kastvikter mellan 10 - 35 gram. Hur många brukar kasta med dubbla rekommenderade betesvikten ?? Hur många spön klarar det utan att krascha?
      Håller med, har fiska en hel del med minsta slidern, spöet är tom som gjort för detta. Måste säga, vilket jag säger jämt, att detta är det bästa jiggspö jag haft, klämt ett antal gösar mellan 2-4 kilo och säkert 50 abborar mellan 2 hekto och 1,5 kilo och är supernöjd.
      "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
      "Keep it simple"

//Jan O
      www.fisheco.se
      www.brofiske.net
      www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Jan O
        Håller med, har fiska en hel del med minsta slidern, spöet är tom som gjort för detta. Måste säga, vilket jag säger jämt, att detta är det bästa jiggspö jag haft, klämt ett antal gösar mellan 2-4 kilo och säkert 50 abborar mellan 2 hekto och 1,5 kilo och är supernöjd.
        Jag håller med, det spöet är ett under av mångsidighet! Det fungerar lika fint till 8g-jiggar, mediumstora gäddwobblers och småjerkar. Jag har t.o.m haft spöet som färdigtacklat bottenmetespö för gösmete att snabbt kunna slänga ut om jag får en mört vid sutarmetet. Svingar man lungt så får man ut 20 gram bly och mört utan att spöet svajar allt för mycket...!!

Kommentera

Det verkar inte vara någon som har nåt dåligt att säga om spöt, då har jag väl spenderat mina slantar väl

Kommentera

Ursprungligen postat av jonas80
            Det verkar inte vara någon som har nåt dåligt att säga om spöt, då har jag väl spenderat mina slantar väl
            Det enda dåliga jag kan komma på är att man får en massa andra spön som står oanvända.

Någon som vill köpa ett Dragon med quivertopp...?

Kommentera

sjöbjörnen LTJ

Det är roligt att läsa allt vad som skrivs /resenseras om detta spö,på brofiske.net av Jan O
              särskillt dom avslutande raderna gällande priset Rek 695:- (går säkert att pruta lite)

Jag fick ett ryck i dag att försöka få tag på ett i Jönköping/Huskvarna men det var tji.
              Det hadde varit skoj att känna på det o försökt att pruta lite enligt tipset.

Men det får väl bli om man kommer närmare storstan som börjar på S.

Fick inte heller tag på rull olja .

Ja köplusten kommer väl att lägga sig suck.

Wobblersnidarn

Kommentera

Ursprungligen postat av Wobblersnidarn
                Det är roligt att läsa allt vad som skrivs /resenseras om detta spö,på brofiske.net av Jan O
                särskillt dom avslutande raderna gällande priset Rek 695:- (går säkert att pruta lite)

Jag fick ett ryck i dag att försöka få tag på ett i Jönköping/Huskvarna men det var tji.
                Det hadde varit skoj att känna på det o försökt att pruta lite enligt tipset.

Men det får väl bli om man kommer närmare storstan som börjar på S.

Fick inte heller tag på rull olja .

Ja köplusten kommer väl att lägga sig suck.

Wobblersnidarn
                Jag såg din fina rulle, kanske ska du även titta på ett BFT Walker, imponerande spö som din "silver" skulle matcha perfekt...
                "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
                "Keep it simple"

//Jan O
                www.fisheco.se
                www.brofiske.net
                www.magazinefisheco.se

Kommentera

Jag såg din fina rulle, kanske ska du även titta på ett BFT Walker, imponerande spö som din "silver" skulle matcha perfekt...

2500-rullarna är läckra små saker, jag fick själv ett exemplar från USA med posten för en vecka sedan, jättefin är den.

Med posten kom även en Avail-spole från Japan. Med lite snabb huvudräkning kom jag fram till att den spolen kostar nästan 100.000 kr/kilo!!! Det är fan helt sanslöst att man köper fiskeprylar som är lika dyra som 24k guld...

Kommentera

Jo det var den lille som jag tängte på,men 798kr är lite väl mycket,om man kan få ett likvärt spö något billigare .( smålänningen kommfram ).

Wobblersnidarn

Kommentera

Ursprungligen postat av Wobblersnidarn
                      Jo det var den lille som jag tängte på,men 798kr är lite väl mycket,om man kan få ett likvärt spö något billigare .( smålänningen kommfram ).

Wobblersnidarn
                      Lita ALDRIG på rekommenderade priser, det är i regel minst 15% billigare...Om inte, kolla med en annan handlare.
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 913 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B