en fråga till, vad e lämplig lina till spookfisket??
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sjöbjörnen LTj
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av ArnenymDen och minsta salmoslidern fungerar utmärkt! Jag har provat!
Vanliga vobblers, typ bomber och sånt, också för den delen.
Spöet är gjort för kastvikter mellan 10 - 35 gram. Hur många brukar kasta med dubbla rekommenderade betesvikten ?? Hur många spön klarar det utan att krascha?"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jan OHåller med, har fiska en hel del med minsta slidern, spöet är tom som gjort för detta. Måste säga, vilket jag säger jämt, att detta är det bästa jiggspö jag haft, klämt ett antal gösar mellan 2-4 kilo och säkert 50 abborar mellan 2 hekto och 1,5 kilo och är supernöjd.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jonas80Det verkar inte vara någon som har nåt dåligt att säga om spöt, då har jag väl spenderat mina slantar väl
Någon som vill köpa ett Dragon med quivertopp...?
Kommentera
-
sjöbjörnen LTJ
Det är roligt att läsa allt vad som skrivs /resenseras om detta spö,på brofiske.net av Jan O
särskillt dom avslutande raderna gällande priset Rek 695:- (går säkert att pruta lite)
Jag fick ett ryck i dag att försöka få tag på ett i Jönköping/Huskvarna men det var tji.
Det hadde varit skoj att känna på det o försökt att pruta lite enligt tipset.
Men det får väl bli om man kommer närmare storstan som börjar på S.
Fick inte heller tag på rull olja.
Ja köplusten kommer väl att lägga sig suck.
Wobblersnidarn
Kommentera
-
Ursprungligen postat av WobblersnidarnDet är roligt att läsa allt vad som skrivs /resenseras om detta spö,på brofiske.net av Jan O
särskillt dom avslutande raderna gällande priset Rek 695:- (går säkert att pruta lite)
Jag fick ett ryck i dag att försöka få tag på ett i Jönköping/Huskvarna men det var tji.
Det hadde varit skoj att känna på det o försökt att pruta lite enligt tipset.
Men det får väl bli om man kommer närmare storstan som börjar på S.
Fick inte heller tag på rull olja.
Ja köplusten kommer väl att lägga sig suck.
Wobblersnidarn"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jan OJag såg din fina rulle, kanske ska du även titta på ett BFT Walker, imponerande spö som din "silver" skulle matcha perfekt...
2500-rullarna är läckra små saker, jag fick själv ett exemplar från USA med posten för en vecka sedan, jättefin är den.
Med posten kom även en Avail-spole från Japan. Med lite snabb huvudräkning kom jag fram till att den spolen kostar nästan 100.000 kr/kilo!!! Det är fan helt sanslöst att man köper fiskeprylar som är lika dyra som 24k guld...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jan OJag såg din fina rulle, kanske ska du även titta på ett BFT Walker, imponerande spö som din "silver" skulle matcha perfekt...
Jo det var den lille som jag tängte på,men 798kr är lite väl mycket,om man kan få ett likvärt spö något billigare .( smålänningen kommfram ).
Wobblersnidarn
Kommentera
-
Ursprungligen postat av WobblersnidarnJo det var den lille som jag tängte på,men 798kr är lite väl mycket,om man kan få ett likvärt spö något billigare .( smålänningen kommfram ).
Wobblersnidarnsigpic
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-03-02, 17:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 913 visningar
1 gilla
|