uldrag som är bra till harr och öring? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

uldrag som är bra till harr och öring?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ska till trollemölla och fiska regnbågar på 4 kg + på fluga och dom har skithela fenor. Vann ett fiskekort som kostar 650:- på en gäddfisketävling.
    Vad heter du?

Kommentera

Eric heter jag och Trollemölla ligger i Skåne förresten och den dagen jag ska fiska är den 12/6 och det är precis under lägret

Kommentera

Ska till trollemölla och fiska regnbågar på 4 kg + på fluga och dom har skithela fenor.
        Detta oändliga tjat om hela fenor. Har knappt fått en båge i mina dar som har haft skadade fenor... är det nått som förkommer söderöver eller?
        Skitfiske på er!

Kommentera

jag heter christian och kommer ifrån eskilstuna
          säger bara ultralätt

Kommentera

Ursprungligen postat av Atraxz
            Detta oändliga tjat om hela fenor. Har knappt fått en båge i mina dar som har haft skadade fenor... är det nått som förkommer söderöver eller?
            varför tjata mer och göra tjatet ännu mer "oändligt"?? det är så det lever vidare! jag tycker att det var en ganska onödig kommentar. back to topic!
            säger bara ultralätt

Kommentera

Ursprungligen postat av sjögräs
              tjabba jag ska fiska öring och harr på min ulutrustning (5-15g) i helgen på sävenfors "provapåläger", eftersom jag inte har någon större erfarenhet av sådant fiske så skulle jag vilja ha lite tips på drag och vad det är som gör att de dragen är bra. även gångbara färger.

btw är det någon mer här på forumet som ska dit, som går på eller har gått på sävenfors vattenbruksgymnasium ?
              Ta och besök en fiskeaffär, t.ex. görans fiske i eskilstuna. där vet jag att det finns kompetent personal som kan plocka några gångbara beten.
              Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Ursprungligen postat av pontus
                Ta och besök en fiskeaffär, t.ex. görans fiske i eskilstuna. där vet jag att det finns kompetent personal som kan plocka några gångbara beten.
                har varit där köpte en toby och en myranspinnare resten fanns hemma
                säger bara ultralätt

Kommentera

varför tjata mer och göra tjatet ännu mer "oändligt"?? det är så det lever vidare! jag tycker att det var en ganska onödig kommentar. back to topic!
                  var iof. en fråga, allt beror på hur man tolkar "?" tecknet...
                  Skitfiske på er!

Kommentera

Solvkroken har en fin samling med ul-drag som funger alldeles utmärkt på bäcköring. Själv är jag en fanatiker vad gäller ul och vill påstå att alla vikter över 4g inte är att klassa som ul längre utan klass 1.
                    Har ett brinnade intresse för UL-fiske och då speciellt Fluga. Fördriver fiske fria dagar med Flugfiske och Spöbyggnad.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 913 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B