Allvarliga krokningsproblem - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Allvarliga krokningsproblem

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg
    Har för mig att det redan finns att få tag på. Om jag inte missminner mig så har Mr Ambassadeur sålt sådana stativ. Om de fortfarande finns att få tag på vet jag ej. Han säljer även extraförstärkta mässingsstativ. Vad det ska vara bra för vet jag inte heller. Jag har aldrig lyckats ha söndet ett enda stativ. Dock har jag läst att det har hänt.... överkörd av en stridsvagn kanske.....
    Fast jag är ju så nördig att jag vill ha abu original helst Möjligen om jag kunde modda till ett eget.

Kommentera

• Ja inte för att det "behövs" men en variant på denna med linförare vore både snyggt och funktionellt men den kostar nog mer än det smakar...
      Click image for larger version

Name:	image_redirect.jpeg
Views:	1
Size:	278,6 KB
ID:	1786043

Kommentera

• Det finns också. AKS har sådana.....
        "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

• Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
          Ja inte för att det "behövs" men en variant på denna med linförare vore både snyggt och funktionellt men den kostar nog mer än det smakar...
          [ATTACH=CONFIG]97957[/ATTACH]
          Såg dyrt ut...
          Spiggpimplare

Kommentera

• Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg
            Har för mig att det redan finns att få tag på. Om jag inte missminner mig så har Mr Ambassadeur sålt sådana stativ. Om de fortfarande finns att få tag på vet jag ej. Han säljer även extraförstärkta mässingsstativ. Vad det ska vara bra för vet jag inte heller. Jag har aldrig lyckats ha söndet ett enda stativ. Dock har jag läst att det har hänt.... överkörd av en stridsvagn kanske.....
            Min spöhållare lossnade från takräcket på väg hem från ett dygns fruktlöst laxfiske .
            Det var inte bra för varken flugrullen eller den Amba 6000 jag lånat från farsgubben , bägge spön blev kaffeved .

Flugrullen , en Abu Diplomat blev tämligen skev men kunde riktas hjälpligt med gummiklubba mot smidesstädet .

6000-stativet höll men linföraren och veven böjdes , gavlarna blev repade , några nya delar köptes och den används än idag 28 år senare .

Hade detta hänt en modern Chinese Plastic Edition MGX-R skulle flisorna sputat i trädtoppshöjd
            Senast ändrad av Sälstryparn; 2017-12-06, 23:41.
            Spiggpimplare

Kommentera

• Inte så farligt faktiskt

Ca 1500 kr
              "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

• Nja,1500 ((+frakt, tull, moms) är kanske inte dyrt i små serier men nog är det mycket givet att en hel, rund Ambarulle kan kosta ungefär detsamma. Men vad sjutton vill man så gör man som man vill om man kan!

Kommentera

• Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                  Nja,1500 ((+frakt, tull, moms) är kanske inte dyrt i små serier men nog är det mycket givet att en hel, rund Ambarulle kan kosta ungefär detsamma. Men vad sjutton vill man så gör man som man vill om man kan!
                  Linföraren följde ju med oxå!!

Kommentera

• Vet du om den finns i vänster?

Kommentera

• Inte en susning.

Ang prislappen så kostar väl stativet till Beast ung lika mycket. Så ni som vill ha en vänster eller en original så finns det ju redan i form av stativet från Beast. I tråden som handlar om trimning av Ambassadeurer så har både prislappen och artikelnummer varit uppe,

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 846 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B