10 dagars jakt efter storgädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

10 dagars jakt efter storgädda

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 10 dagars jakt efter storgädda

Råkade få lite semesterdagar i november och vill givetvis använda dom till att fånga stora gäddor Vart hade ni spenderat 10 dagars riktat fiske efter stor gädda, vilket vatten , metod , hyra guide osv osv ?? ( med stor gädda menar jag 10+ )
    sök bävern och hitta gäddan

Gå in i sportfiskarnas storfiskregister och sök dig fram till registrerade storgäddor över 12 kg.
    Då ser du vilka vatten som årligen levererar stora gäddor!

Svårare än så är det inte ;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av snorkakan90 Visa inlägg
      Råkade få lite semesterdagar i november och vill givetvis använda dom till att fånga stora gäddor Vart hade ni spenderat 10 dagars riktat fiske efter stor gädda, vilket vatten , metod , hyra guide osv osv ?? ( med stor gädda menar jag 10+ )
      Hej Alvin;

Du bor ju i Karlstad och då ligger Vänern närmast dig då det gäller att fånga riktigt Stor Gädda....
      Trolling är en av de säkraste metoderna när det gäller att söka över stora ytor. När du väl hittat och fångat några Stora Gäddor bör du markera fångstplatserna så att du hittar tillbaka. Där det finns en, där finns det fler!

Go for the Big Ones!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
      Old Firehand

Senast ändrad av Old Firehand; 2017-09-24, 10:07.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
        Hej Alvin;

Du bor ju i Karlstad och då ligger Vänern närmast dig då det gäller att fånga riktigt Stor Gädda....
        Trolling är en av de säkraste metoderna när det gäller att söka över stora ytor. När du väl hittat och fångat några Stora Gäddor bör du markera fångstplatserna så att du hittar tillbaka. Där det finns en, där finns det fler!

Go for the Big Ones!

Old Firehand

http://www.trumman.com/sw/swim_whizz.htm

Har desvärre ingen båt för Vänerfiske Men jag spenderar mycket tid i Klaraälven och har en fläck jag nöter på där jag har tagit flera 100 + och en 115 cm fisk nu för några veckor sedan! Detta är en fläck med väldigt mkt betesfisk, tror du de cirkulerar andra storgäddor i närheten ? Eller riskerar jag å få samma gäddor som har sitt revir där om och om igen ? Kanske helt sjukt konstig fråga. Men intressant å höra din hypotes. Då jag är med i en gäddtävling vill jag givetvis inte ha samma fiskar igen haha...

Kommentera

Har desvärre ingen båt för Vänerfiske Men jag spenderar mycket tid i Klaraälven och har en fläck jag nöter på där jag har tagit flera 100 + och en 115 cm fisk nu för några veckor sedan! Detta är en fläck med väldigt mkt betesfisk, tror du de cirkulerar andra storgäddor i närheten ? Eller riskerar jag å få samma gäddor som har sitt revir där om och om igen ? Kanske helt sjukt konstig fråga. Men intressant å höra din hypotes. Då jag är med i en gäddtävling vill jag givetvis inte ha samma fiskar igen haha...
          Hej Alvin;

Klarälven som rinner ut i Vänern norr om Hammarö bör förutom Lax och Öring ha gott om både stora och små Gäddor...
          Stora Gäddor mellan 10 och 13 kilos vikt som jag fått i Vänern har ofta fångats av misstag vid Laxtrollingträffar i Dalbosjön utanför Mellerud och Åmål...

Enligt Fiskefrämjandets årsbok FISKE 1964 var snittvikten 6,88 kilo på nio 100 cm långa, undersökta Gäddhonor.
          Snittvikten var 8,85 kilo på två 115 cm långa, undersökta Gäddhonor.

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Guide till gädda är som att ha sex och betala för de.
            Jag hade satsat på trolling i fryken eller Siljan.
            Spinnfiske Blekinge är alltid trevligt.

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
              Guide till gädda är som att ha sex och betala för de.
              Jag hade satsat på trolling i fryken eller Siljan.
              Spinnfiske Blekinge är alltid trevligt.
              Haha det ligger ngt i det du säger.. Men trolla runt på Fryken eller Siljan utan någon som helst koll på heta platser är som att vifta med ett svärd i Globen efter en utekväll på Harrys.

Kommentera

Själv ska ja ut o jaga krokodilerna när min nya rulle o mitt nya spö dyker upp. Blir gäddfluga o bombarda.
                Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Om du är beredd att åka en massa och dessutom även eventuellt betala för boende, guide etc så känns det ju ändå som att du borde komma undan både billigare samt redan då har tillgång till en jävla massa vatten med potential om du kunde typ hyra loss en båt duglig för vänern under dessa tio dagar istället och bo hemmavid???
                  Tänker resekostnad och boendet brukar ju kunna skena iväg rätt snabbt om det rör sig om hela 10dagar och vänern tänker jag mig är guld värt att ha runt knuten där i november (om än säkert hårt väder kan göra det slitsamt att vara ute), den period då den förhatliga isen börjar förstöra precis allt här uppe hos mig...

Förslagsvis så bjuder du även då i samma veva som båthyran in mig...jag bidrar med glatt humör, dela på soppan och hyran av båt, samt nybryggt kaffe och tar med alla mina drag med för "tvättning"

mvh/peter
                  https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Haha det ligger ngt i det du säger.. Men trolla runt på Fryken eller Siljan utan någon som helst koll på heta platser är som att vifta med ett svärd i Globen efter en utekväll på Harrys.
                    Hej Alvin;

Allan Edwall var en mycket omtyckt och välkänd skådespelare som du kan läsa om här.. https://sv.wikipedia.org/wiki/Allan_Edwall ...

Old Firehand
                    Senast ändrad av Old Firehand; 2017-09-25, 09:38.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 777 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B