Råkade få lite semesterdagar i november och vill givetvis använda dom till att fånga stora gäddor Vart hade ni spenderat 10 dagars riktat fiske efter stor gädda, vilket vatten , metod , hyra guide osv osv ?? ( med stor gädda menar jag 10+ )
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
10 dagars jakt efter storgädda
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av snorkakan90 Visa inläggRåkade få lite semesterdagar i november och vill givetvis använda dom till att fånga stora gäddor Vart hade ni spenderat 10 dagars riktat fiske efter stor gädda, vilket vatten , metod , hyra guide osv osv ?? ( med stor gädda menar jag 10+ )
Du bor ju i Karlstad och då ligger Vänern närmast dig då det gäller att fånga riktigt Stor Gädda....
Trolling är en av de säkraste metoderna när det gäller att söka över stora ytor. När du väl hittat och fångat några Stora Gäddor bör du markera fångstplatserna så att du hittar tillbaka. Där det finns en, där finns det fler!
Go for the Big Ones!
http://www.trumman.com/fisketips.htm
Old Firehand
Senast ändrad av Old Firehand; 2017-09-24, 10:07.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggHej Alvin;
Du bor ju i Karlstad och då ligger Vänern närmast dig då det gäller att fånga riktigt Stor Gädda....
Trolling är en av de säkraste metoderna när det gäller att söka över stora ytor. När du väl hittat och fångat några Stora Gäddor bör du markera fångstplatserna så att du hittar tillbaka. Där det finns en, där finns det fler!
Go for the Big Ones!
Old Firehand
http://www.trumman.com/sw/swim_whizz.htm
Har desvärre ingen båt för Vänerfiske Men jag spenderar mycket tid i Klaraälven och har en fläck jag nöter på där jag har tagit flera 100 + och en 115 cm fisk nu för några veckor sedan! Detta är en fläck med väldigt mkt betesfisk, tror du de cirkulerar andra storgäddor i närheten ? Eller riskerar jag å få samma gäddor som har sitt revir där om och om igen ? Kanske helt sjukt konstig fråga. Men intressant å höra din hypotes. Då jag är med i en gäddtävling vill jag givetvis inte ha samma fiskar igen haha...sök bävern och hitta gäddan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av snorkakan90 Visa inläggHar desvärre ingen båt för Vänerfiske Men jag spenderar mycket tid i Klaraälven och har en fläck jag nöter på där jag har tagit flera 100 + och en 115 cm fisk nu för några veckor sedan! Detta är en fläck med väldigt mkt betesfisk, tror du de cirkulerar andra storgäddor i närheten ? Eller riskerar jag å få samma gäddor som har sitt revir där om och om igen ? Kanske helt sjukt konstig fråga. Men intressant å höra din hypotes. Då jag är med i en gäddtävling vill jag givetvis inte ha samma fiskar igen haha...
Klarälven som rinner ut i Vänern norr om Hammarö bör förutom Lax och Öring ha gott om både stora och små Gäddor...
Stora Gäddor mellan 10 och 13 kilos vikt som jag fått i Vänern har ofta fångats av misstag vid Laxtrollingträffar i Dalbosjön utanför Mellerud och Åmål...
Enligt Fiskefrämjandets årsbok FISKE 1964 var snittvikten 6,88 kilo på nio 100 cm långa, undersökta Gäddhonor.
Snittvikten var 8,85 kilo på två 115 cm långa, undersökta Gäddhonor.
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inläggGuide till gädda är som att ha sex och betala för de.
Jag hade satsat på trolling i fryken eller Siljan.
Spinnfiske Blekinge är alltid trevligt.sök bävern och hitta gäddan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av snorkakan90 Visa inläggHar desvärre ingen båt för Vänerfiske Men jag spenderar mycket tid i Klaraälven och har en fläck jag nöter på där jag har tagit flera 100 + och en 115 cm fisk nu för några veckor sedan! Detta är en fläck med väldigt mkt betesfisk, tror du de cirkulerar andra storgäddor i närheten ? Eller riskerar jag å få samma gäddor som har sitt revir där om och om igen ? Kanske helt sjukt konstig fråga. Men intressant å höra din hypotes. Då jag är med i en gäddtävling vill jag givetvis inte ha samma fiskar igen haha...
Tänker resekostnad och boendet brukar ju kunna skena iväg rätt snabbt om det rör sig om hela 10dagar och vänern tänker jag mig är guld värt att ha runt knuten där i november (om än säkert hårt väder kan göra det slitsamt att vara ute), den period då den förhatliga isen börjar förstöra precis allt här uppe hos mig...
Förslagsvis så bjuder du även då i samma veva som båthyran in mig...jag bidrar med glatt humör, dela på soppan och hyran av båt, samt nybryggt kaffe och tar med alla mina drag med för "tvättning"
mvh/peter
Kommentera
-
Ursprungligen postat av snorkakan90 Visa inläggHaha det ligger ngt i det du säger.. Men trolla runt på Fryken eller Siljan utan någon som helst koll på heta platser är som att vifta med ett svärd i Globen efter en utekväll på Harrys.
Allan Edwall var en mycket omtyckt och välkänd skådespelare som du kan läsa om här.. https://sv.wikipedia.org/wiki/Allan_Edwall ...
Old FirehandSenast ändrad av Old Firehand; 2017-09-25, 09:38.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 777 visningar
1 gilla