Spinnfiske tips sökes. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinnfiske tips sökes.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spinnfiske tips sökes.

Hejsan!

För några dagar sedan hittade jag och en kompis en sjö, mitt ute i skogen. Vi fiskade lite, fick ett par hyfsade abborrar och smågäddor runt 1-3 kg.
    Sjön är inte så så jättestor, nästan så man kan kalla det göl. Vi har dock bara möjlighet att stå på ettt och samma ställe, i en vik. Viken är rätt långgrund men inte jätte grund när man kastar långt ut, stenig och gyttjig botten. Vattnet är ganska mörkt. Det finns lite näckroser men det är för grunt för att få en lite finare gädda där skulle jag tro.
    Vi ska köra ut dit ikväll igen och försöka få lite fisk under 3 timmars tid, och kommer sluta fiska när de mörknat.

Målet är att få en lite bättre gädda iaf.
    Behöver allt från nybörjartips jag kanske har missat, till lite mer avancerade tips.
    Drag, färger, stor/liten rulle, spö, hur fiskar vi av de lättast. Hur fiskar man i en sån här skogssjö?
    Tipsa om allt ni kommer på.

Edit: Småland

Tack!

Ursprungligen postat av Joning123 Visa inlägg
    Hejsan!

För några dagar sedan hittade jag och en kompis en sjö, mitt ute i skogen. Vi fiskade lite, fick ett par hyfsade abborrar och smågäddor runt 1-3 kg.
    Sjön är inte så så jättestor, nästan så man kan kalla det göl. Vi har dock bara möjlighet att stå på ettt och samma ställe, i en vik. Viken är rätt långgrund men inte jätte grund när man kastar långt ut, stenig och gyttjig botten. Vattnet är ganska mörkt. Det finns lite näckroser men det är för grunt för att få en lite finare gädda där skulle jag tro.
    Vi ska köra ut dit ikväll igen och försöka få lite fisk under 3 timmars tid, och kommer sluta fiska när de mörknat.

Målet är att få en lite bättre gädda iaf.
    Behöver allt från nybörjartips jag kanske har missat, till lite mer avancerade tips.
    Drag, färger, stor/liten rulle, spö, hur fiskar vi av de lättast. Hur fiskar man i en sån här skogssjö?
    Tipsa om allt ni kommer på.

Edit: Småland

Tack!
    Hej Jonas;

Grundtipset är kasta och veva!

Bland näckrosor fungerar Heddon Moss Boss utmärkt vid Gäddfiske..http://www.trumman.com/heddon/x0515_mossboss.htm ...

Är du ute efter 10 kilo+Gäddor rekommenderar jag dig att läsa, memorera och följa mina gäddfisketips nedan:

http://www.trumman.com/fisketips.htm
    Old Firehand

Ps. Om du startar bilen i Åseda och kör väg 23 i sydvästlig riktning kommer du fram till Helgasjön där det är gott om Gäddor i olika storlekar...Ds.
    Senast ändrad av Old Firehand; 2017-08-09, 17:22.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
    23 svar
    3 911 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg Peter B
    av Peter B