Ursprungligen postat av Snöhäst
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiska med pilk i insjö
Collapse
X
-
App, app,, En svensk fisk lurar man inte med så enkla grejor!
Det skall vara ett handbyggt drag av någon känd betesbyggare i ett exklusivt materialval som titan eller liknande. Spö,rulle och lina måste vara EXAKT avpassat för dragets tyngd och rörelse i vattnet och måste köpas tillsammans i ett kit.
Enda utrymmet för improvisation är på båtsidan. Men rent generellt så får man ingen svensk fisk med mindre än att man har en amerikansk eller svensk aluminiumbåt med en motor bak och en fram. (Förmodligen för att förvirra fisken men här råder viss förvirring).
Man kan iofs testa en norsk pilk till en svensk fisk. Men, det kan inte räknas som rätt.
Skitfiske på dig!!__________________________________________________ _____________________________
Covfefe
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Dominator91 Visa inläggApp, app,, En svensk fisk lurar man inte med så enkla grejor!
Det skall vara ett handbyggt drag av någon känd betesbyggare i ett exklusivt materialval som titan eller liknande. Spö,rulle och lina måste vara EXAKT avpassat för dragets tyngd och rörelse i vattnet och måste köpas tillsammans i ett kit.
Enda utrymmet för improvisation är på båtsidan. Men rent generellt så får man ingen svensk fisk med mindre än att man har en amerikansk eller svensk aluminiumbåt med en motor bak och en fram. (Förmodligen för att förvirra fisken men här råder viss förvirring).
Man kan iofs testa en norsk pilk till en svensk fisk. Men, det kan inte räknas som rätt.
Skitfiske på dig!!All you need is Lubb.
Kommentera
-
GO FOR IT!!!
VVV4LIFE!!! (VågaVägraVertikalfiske) jag surgubbe-pilkar jävligt ofta när jag är ute och fiskar... dock kör ju jag nästan alltid med stora SVENSKA skeddrag när jag gör det, Vänermagnum!!!
Och, det funkar ypperligt!!! men, kan ju hända att våra svenska gäddor inte förstår sig på dina norska pilkar???har själv inte testat de svenska skedarna på norska gäddor, så...vet inte hur stor språkförbistringen och missförståelsen kan vara...
i värsta fall får du kanske lov att köpa nåt svenskt att fiska med? (eller räcker det med att man köper det i en svensk butik? eller svensk webbshop till och med???).
Men, ja, ut å pilka med dig, blir ju asnice!!! är ju skitskönt å guppa omkring och bara pilka lite slött, kul hugg också, gäddorna smäller på hårt!!!
Annars, som många redan varit inne på så är det väl kanske så att våra svenska gäddor numera kräver en helt otroligt modern och bra teknik, stora snabba (ffa as-dyra) båtar är troligen ett måste, helst ska du även ha ett rejält och saftigt ljudsystem som du kan dra av några "sköna" kanal-gratis-dängor på högsta volym även, det är det enda som lockar fisk!!! och många ekolod, MÅNGA! gör också gäddan mer huggvillig!
mvh/peter
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-03-02, 17:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 911 visningar
1 gilla
|