Fiska med pilk i insjö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska med pilk i insjö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
    Är de fiske elr ryckfiske vi snackar om nu?
    jeg kaster ut pilken och halar in den helt enkelt. Vanlig kastfiske. Varför skulle ikke abborr, gädda etc. bli intressert av min pilk når de norske fiskarna alltid nappar?

Kommentera

Bare å teste! Vet flera som fiskar gjørs med pilk og får gjedde som bifångst. Lykke til!

Kommentera

Jumpan5, om din fråga är seriös och du vill fiska med din havsfiskeutrustning i en riktigt djup insjö... varför inte prova?
        Jag hoppas att du använder din lättaste utrustning och dina lättaste pilkar.
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

App, app,, En svensk fisk lurar man inte med så enkla grejor!

Det skall vara ett handbyggt drag av någon känd betesbyggare i ett exklusivt materialval som titan eller liknande. Spö,rulle och lina måste vara EXAKT avpassat för dragets tyngd och rörelse i vattnet och måste köpas tillsammans i ett kit.

Enda utrymmet för improvisation är på båtsidan. Men rent generellt så får man ingen svensk fisk med mindre än att man har en amerikansk eller svensk aluminiumbåt med en motor bak och en fram. (Förmodligen för att förvirra fisken men här råder viss förvirring).

Man kan iofs testa en norsk pilk till en svensk fisk. Men, det kan inte räknas som rätt.

Skitfiske på dig!!
          __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Ursprungligen postat av Dominator91 Visa inlägg
            App, app,, En svensk fisk lurar man inte med så enkla grejor!

Det skall vara ett handbyggt drag av någon känd betesbyggare i ett exklusivt materialval som titan eller liknande. Spö,rulle och lina måste vara EXAKT avpassat för dragets tyngd och rörelse i vattnet och måste köpas tillsammans i ett kit.

Enda utrymmet för improvisation är på båtsidan. Men rent generellt så får man ingen svensk fisk med mindre än att man har en amerikansk eller svensk aluminiumbåt med en motor bak och en fram. (Förmodligen för att förvirra fisken men här råder viss förvirring).

Man kan iofs testa en norsk pilk till en svensk fisk. Men, det kan inte räknas som rätt.

Skitfiske på dig!!
            Du glömde en viktig detalj; ekolod med alla klockor och visselpipor för minst vad jag betalade för min bil x8(11500x8=92000)är ett krav.
            All you need is Lubb.

Kommentera

GO FOR IT!!!

VVV4LIFE!!! (VågaVägraVertikalfiske ) jag surgubbe-pilkar jävligt ofta när jag är ute och fiskar... dock kör ju jag nästan alltid med stora SVENSKA skeddrag när jag gör det, Vänermagnum!!!
              Och, det funkar ypperligt!!! men, kan ju hända att våra svenska gäddor inte förstår sig på dina norska pilkar??? har själv inte testat de svenska skedarna på norska gäddor, så...vet inte hur stor språkförbistringen och missförståelsen kan vara... i värsta fall får du kanske lov att köpa nåt svenskt att fiska med? (eller räcker det med att man köper det i en svensk butik? eller svensk webbshop till och med???).

Men, ja, ut å pilka med dig, blir ju asnice!!! är ju skitskönt å guppa omkring och bara pilka lite slött, kul hugg också, gäddorna smäller på hårt!!!

Annars, som många redan varit inne på så är det väl kanske så att våra svenska gäddor numera kräver en helt otroligt modern och bra teknik, stora snabba (ffa as-dyra) båtar är troligen ett måste, helst ska du även ha ett rejält och saftigt ljudsystem som du kan dra av några "sköna" kanal-gratis-dängor på högsta volym även, det är det enda som lockar fisk!!! och många ekolod, MÅNGA! gör också gäddan mer huggvillig!

mvh/peter
              https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
              23 svar
              3 911 visningar
              1 gilla