Skrikande ambassadeur.... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skrikande ambassadeur....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Skrikande ambassadeur....

Är ägare till en ambassadeur "T6600CL". Rullen är inne på sin tredje säsong och har fungerat bra fram tills nu. När man kastar så "skriker" det om rullen. Ljudet, som inte verkar påverka rullens egenskaper i övrigt, försvinner med jämna mellanrum. Det är minst sagt irriterande, speciellt för mina fiskekamrater. Funderar på om något kullager kan ha gått? Någon som har drabbats av samma syndrom någon gång. Ska snart plocka ner rullen i molekyler. Hoppas man får ihop skiten igen....
    När fan ska den jävla öringen nappa!

Kan vara ett lager, men det borde även märkas på fler sätt än själva ljudet. Jag tror att det kan vara någon av bromsvikterna som skadats eller "hamnat på sniskan". Har själv råkat ut för det, med skrikande rulle som följd. Enkelt att kolla och åtgärda..

Kommentera

Re: Skrikande ambassadeur....

Originally posted by Mr Nilsmaster
      Är ägare till en ambassadeur "T6600CL". Rullen är inne på sin tredje säsong och har fungerat bra fram tills nu. När man kastar så "skriker" det om rullen. Ljudet, som inte verkar påverka rullens egenskaper i övrigt, försvinner med jämna mellanrum. Det är minst sagt irriterande, speciellt för mina fiskekamrater. Funderar på om något kullager kan ha gått? Någon som har drabbats av samma syndrom någon gång. Ska snart plocka ner rullen i molekyler. Hoppas man får ihop skiten igen....
      Skruva åt den mekaniska kastbromsen och prova.
      sigpic

Kommentera

öppna int erullen! lämna in dne på affären istället! öppnade min abu garcia CD-6 det slutade me d att någon liten fjäder flög åt h*lvete o den hittade jag aldrig mer. det där iof en ambassadeur men öppna den inte
        Bajen forever!

Kommentera

Originally posted by korten
          öppna int erullen! lämna in dne på affären istället! öppnade min abu garcia CD-6 det slutade me d att någon liten fjäder flög åt h*lvete o den hittade jag aldrig mer. det där iof en ambassadeur men öppna den inte
          Haspelrullar har jag som vana att aldrig öppna, ambisar kan man dock enkelt skruva ihop igen utan bekymmer..

Kommentera

Alla som använt LEGO som små kan plocka isär och ihop både hasplar och spinrullar "utan" problem.
            sigpic

Kommentera

Avser du vanligt LEGO, eller Teknik LEGO i detta fallet?

Kommentera

Själv har man ju kört allt från vanligt LEGO till "Den lille elektrikern" ...
                C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                Fiskesnacks regler hittar ni Här
                Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Bara plocka isär den och olja efter instruktionsboken, sprängskissen kan också vara bra att ha... rengöra skadar ju inte heller. har du fiskat i saltvatten eller??

//Kalle
                  Det är inte bara på havet som man kan få bottennapp!

Kommentera

Fiskar nästan uteslutande i saltvatten. Har plockat isär rullen och rengjort alla delar. Hittade inget som såg konstigt ut. Mkt märkligt. Ska ut imorgon igen och provköra rullen....
                    När fan ska den jävla öringen nappa!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 870 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Swangsta