Östhammar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östhammar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Östhammar

Jag ska för första gången ut och jerka utanför Östhammar. Den 20e är det dags så lite tips om östhammarsfisket skulle behövas

Tack på förhand
    [FONT=Comic Sans MS]Lyssna på mina Hardtrance /Hardhouse mixar på www.djbendy.net sök efter Tobias J[/FONT]

Strömmingen bör ju ha gått in då också så du kan nog ha ett rätt trevligt fiske
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Tackar

Törs du avslöja nåt hotspot där i kring ?
      [FONT=Comic Sans MS]Lyssna på mina Hardtrance /Hardhouse mixar på www.djbendy.net sök efter Tobias J[/FONT]

Kommentera

Det är en avsevärd kuststräcka du pratar om. Var har du tänkt hålla till? Kom även ihåg att det finns gott om fågeskyddsområden insprända i idyllen. Galt fjärden i kommunens södra del är ett intressant område likaså viken in mot Hargshamn. Vattnen utanför Söderön och runt Gräsö är också givande ställen har jag hört. Vill du ha GPS-positioner till hotspots har jag dessvärre inga att ge. Östhammarsfjärden och framför allt Sandikafjärden och Granfjärden är nog någon grad varmare än havet utanför.

Skulle jag komma på något så tokigt som att fiska i saltsjön skulle jag ställa mig vid hamnen i Hargshamn och dra strömming. Där fick du en hotspot!
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Som bebest skriver så är det ett ganska stort område att röra sig på och har själv inte fiskat längre norrut än galtfjärden, men testa runt öar, vassar, branter, grynnor och såna ställen så ska du väl kunna plocka en å annan gädda har tyvärr inga exakta positioner!
          Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Galtfjärden låter intressant.....ska spana på sjökortet och se vad man kan hitta. Tack för det i alla fall

Uppdaterar tråden efter fisketuren ........hoppas jag får nåt bara = D

Kommentera

Vore fint om du kunde presesera dig, Som bebest säger så är det lite varmare innåt östhammarsfjärden. Temparturen igår låg på 13,1 grader. Strömmingen har gått in ända fram till Länsösund jäms med Tvärnö. I den så kallade Korsningen där Östhammars FVO och Hargshamns FVO möts ner mot Bergskär är ett rätt säkert ställe. Och om du kollar på Sjökort 536 så ser du 11 meters kurvan intill tvärnö där det står grymt packat med strömming just nu..
              Öster sida om Värlingsö är klassiskt gäddvatten.

Såg att ni pratade om Galtfjärden, vissa dagar kan det blåsa nåt så sjukt där.. nåt att ha i bakhuvudet.

Kommentera

Lång historia kort. Ska ut med en jobbkompis som är infödd. Han är ingen fanatiker som jag. Åker väl från hamnen eller hans stuga som ligger rakt över östhammar antar jag. Ska ta reda på lite mer info om vart vi ska så återkommer jag.

Kommentera

Funderar på att flötestrolla i "sundet" mellan tvärnö & värlingsö i sommar va tror du om det mortoft? Har inte kollat upp djup och sånt men ser ut som ett ställe där det kan parkera lite skapliga gäddor!

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85
                    Funderar på att flötestrolla i "sundet" mellan tvärnö & värlingsö i sommar va tror du om det mortoft? Har inte kollat upp djup och sånt men ser ut som ett ställe där det kan parkera lite skapliga gäddor!

Måste ju säga jag inte har fiskat av den sträckan tillräckligt för att kunna yttra mig om egna erfarenheter. men man kan ju spåna lite.

Det finns en fin brant längs hela tvärnö sidan där det går från 9-10m till 3 meter.. sen så har du ett intressant område mellan sundskär och storskär där det kommit upp några gäddor.. dock bara stannat och ströfiskat där.

Helt klart värt ett försök!

*edit*
                    Har några polare som tar väldigt fin fisk Nordvästra sidan om värlingsö.. det bör ju oxå funkar klockrent för flötestrolling.
                    Senast ändrad av moretoft; 2006-05-15, 21:41.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 806 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B