westin w3 powercast 8.3 eller westin w3 6.6 jerk xxh - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

westin w3 powercast 8.3 eller westin w3 6.6 jerk xxh

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• westin w3 powercast 8.3 eller westin w3 6.6 jerk xxh

ska köpa ny setup. älskar w3 serien sjukt sköna spön att fiska med bra ryggrad med ändå lätta i handen.

fiskar en del jerk men även gummibeten och tunga wobbler.
    har kikat på xxh modellen 40-130g 6.6ft ett rent jerk spö helt enkelt. men vill inte tappa känslan då spöet är ganska styvt och blir svårt att kasta mindre "vanliga" beten eller typ pigshads med.
    har sneglat lite på 8.3 powercast-t modellen den har lika kastvikt men är ett mjukare spö roligare känsla att drilla smått som stort med.

frågan är vilket jag ska välja? blir kanske svårt att jerk med powercast spöet men å andra sidan så är det mera mångsidigt än just jerk modellen? vill helst slippa köpa bägge 2 då dom kostar runt 1000-1200 st. hur skulle ni ha gjort?

Jag hade inte köpt jerkspöt annat än till jerk. Fiskar du lättare glider är dessutom ett jerkspö helt onödigt köp dig ett kralligare "vanligt" gäddspö istället.

Tänk på att powercast spöna de äldre i alla fall trivs bäst runt 100 sträcket.

/Apan

Kommentera

Vilka jerkbeten brukar du köra med? Om du fiskat uteslutande med sliders o gliders typ salmo slider, Buster Jerk, Westin swim, bomber hurky jerky etc etc behöver du inget klassiskt jerkspö för att få gången bra. Pig och andra beten som har en mer oregelbunden och psykotisk gång kanske blir lite svårare att få till

Kommentera

så det skulle gå bra att fiska det ovan nämnda beten du skrev med w3 8.3fotaren utan problem? även typ buster jerkdrag osv?

Kommentera

Buster jerkkräver inte ett jerkspö nej dem är mkt lätt fiskade. Jag vev jerkar dem om dem får känna vatten.

Kommentera

Kan berätta att jag fiskar Buster Jerk (och Westin Swim) med vanligt 8-9 fot haspelspö.
            Vevstoppsjerk med lite "svängning" i sidled av spöt ibland.
            Funkar kanoners.
            Fångar gäddor.

Kommentera

Jag har 6,6:an och det är ett riktigt bra jerkspö, älskart. Dock, om jag bara skulle ta med mig ett spö ut, hade jag tagit med mig mitt gummispö, varje dag i veckan, utan tvekan.

Kommentera

oki då blir det powercast 8.3 till att börja med. kommer nog antagligen köpa 6.6an med då jag verkligen gillar w3 serien

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                3 svar
                2 855 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Swangsta  
                Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57