Gummibete för tyngre jiggskalle/djupare fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gummibete för tyngre jiggskalle/djupare fiske

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Usling Visa inlägg
    Systemet verkar onekligen synnerligen intressant. Enda avigsidan med det är att de bara säljs i paket med 2 skruvar, 1 stinger och 3 vikter för över hundringen, kostar alltså över femtilappen för varje jigg som ska omfattas av systemet. Min hämnd mot Storm blir att fortsätta köra det mer plånboksvänliga shallowskruv&päronsänken systemet.
    Systemet funkar väldigt bra och är extremt smidigt.
    Till våren kommer det även säljas lösa skruvar så man kan ladda flera jiggar i förväg och bara byta vikter allt eftersom.

    Shallow skruvar gillar jag också skarpt. Tillsammans med valfria sänken kan man ju variera i oändlighet. Tyvärr tycker jag inte alla jiggar går bra med shallow och stingers utan en del behöver faktiskt en ordinarie jiggskalle med ryggkrok.

    Jag kör mycket med PigShad och Daiwa Duckfin vid djupfiske. Dessa sjunker snabbt, är okänsliga för riggning och kan fiskas in snabbt.
    Vill jag ha en jigg med mer bellyflash är Dexter Shad riktigt fin.

    Kommentera


    • #12
      Kom på några sköna jiggar till.....
      Om man vill ha en jigg som sjunker snabbt utan att behöva allt för mycket bly kan man med fördel använda jiggar som är ganska smala (sett framifrån) och med mindre stjärtar. Dessa flyttar inte så mycket vatten på sin väg genom vattnet.
      Fox Pro Shad, Darts Shad Big X och Savage Gear Herring är några exempel på sådana.
      Vill jag ha tail används gärna McRubber Tail eller Savage Gear Real Eel.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Usling Visa inlägg
        Systemet verkar onekligen synnerligen intressant. Enda avigsidan med det är att de bara säljs i paket med 2 skruvar, 1 stinger och 3 vikter för över hundringen, kostar alltså över femtilappen för varje jigg som ska omfattas av systemet. Min hämnd mot Storm blir att fortsätta köra det mer plånboksvänliga shallowskruv&päronsänken systemet.
        Ja min förhoppning är att någon tackelproducent här på FS börjar tillverka skruvar med lång nos, har frågat en här på FS som skulle pröva om och när han får tid... Eller så väntar jag på lösa Stormskruvar som tre S berättar om ovan...

        Har man köpt ett par Stormkit så har man ju lite bly i alla fall. Behöver jag mer tänker jag köpa ett gäng cheburashkasänken (ryska för "druttensänken") och dremla hålet lite...
        Senast ändrad av anteman; 2016-11-12, 00:01.

        Kommentera


        • #14
          I vad jag tror är den senaste fisheco så nämner väl proguidekillen att lösa skruvar är på g. Precis som skrivs ovan. Jag har också reagerat och skulle gärna köpa stinger + bly i löspack. Päron fungerar dock helt ok men vore kul att prova storms grejor.

          Kommentera


          • #15
            Det enda problemet med päronsänke-metoden som jag upplevt är att sänket någon gång lägger sig så att jiggen vänder sidan till vid inspinning.
            Men det är inte svårare än att man rättar till sänket, vilket man även måste göra med krokar som påverkar gången.
            Snyggt system från Storm, men jag håller nog kvar vid min billiga och effektiva metod.

            Kommentera


            • #16
              Testat PikeStrike?
              12 hours
              1,440 casts
              2 followers
              1 strike
              DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

              Kommentera


              • #17
                Shallowskruv o päronbly e ju bra i tanken men min erfarenhet är att dom ofta hänger upp sig o ger obalans i utkasten jämfört med vanligt typ flexhead osv...

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                23 svar
                3 741 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Peter B
                av Peter B
                 
                Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                40 svar
                3 307 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg TomHiddleston  
                Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                1 672 svar
                362 584 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg .art
                av .art
                 
                Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                67 svar
                14 042 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg MathiasJK  
                Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                780 svar
                66 817 visningar
                4 gillar
                Senaste inlägg anteman
                av anteman
                 
                Arbetar...
                X