Höstgädda! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Höstgädda!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kul tråd!!!

Svinbra initiativ, ska se om ja kan tillföra nåt när jag kommer hem till hösten igen (som visserligen då typ nästan övergått till vinter... ) då jag är nere vid/i Vänern just nu... tveksam som många andra på att det verkligen är höst här nere... men, samtidigt vet jag inte om det spelat nån roll för mig då jag går runt å harvar från stranden i Vänern... som är känd som europas minsta sjö??? nåväl, dragit lite ~1/2kgs snipor som bäst det lilla gädda ja fått, men, inget direkt mönster jag kan låtsas urskönja, sen har iofs mitt fiske varit extremt random då jag inte vet nåt om att fiska hära...
    Men, har varit jävligt fint för det!!! och fortsätter så vara fram till minst den 30e sept... får se om man kanske kan lyckas få nåt lite bättre till helgen... hade suttit fint då det eventuellt är sista helgen jag är här nere under detta jobbet så...

Mvh
    /peter
    https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Gädd-jos: träffade en trevlig fiskare norrifrån på torsö i helgen. Kanske var det du?

Testa i sjöarna runtomkring annars, Vänern är svår utan båt. Om du är i vänerhålan mariestad eller i alla närheten så bör Olssons fiske kunna peka ut ett gäng fina sjöar. Då finns det också båt att hyra i bl.a ymsen och lite andra random slättsjöar med rätt fint fiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av Alltiallo Visa inlägg
        Tjena, tänkte nu på början av hösten så skulle iallafall jag ha nytta av en tråd där alla skriver vart dom hittar sina höstgäddor i era vatten och vad för bete ni använder! så har vi en samlad tråd inför höstfisket 2016 där vi som inte lyckas kan gå in och hitta lite tips eller inspiration!
        Hej Rasmus;

Tror du att det finns någon Gäddfiskare som är så dum att han berättar exakt var han hittar sina stora Gäddor? Den största glädjen och även spänningen i Gäddfisket ligger ju i att själv kunna "läsa vatten" och hitta egna, nya "Hot Spots" som ingen annan känner till!

Är du intresserad av att fånga Stora Höstgäddor, då bör du själv fiska ofta i olika väder, fiska av stora områden och memorera fångstsäkra beten, heta fiskeplatser och tider på dygnet då de Stora hugger...

Go for the Big Ones!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
        Old Firehand
        Senast ändrad av Old Firehand; 2016-09-22, 15:28.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
          Hej Rasmus;

Tror du att det finns någon Gäddfiskare som är så dum att han berättar om var han hittar sina stora Höstgäddor? Den största glädjen och spänningen i Gäddfisket ligger ju i att själv kunna "läsa vatten" och hitta egna, nya "Hot Spots" !

Är du intresserad av att fånga Stora Höstgäddor, då bör du själv fiska ofta i olika väder, fiska av stora områden och memorera fångstsäkra beten, heta fiskeplatser och tider på dygnet då de Stora hugger...

Go for the Big Ones!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
          Old Firehand
          Du menar att din sida med tips&tricks samt bok endast är för att vilseleda andra?

Kommentera

Ursprungligen postat av OjaOnej Visa inlägg
            Du menar att din sida med tips&tricks samt bok endast är för att vilseleda andra?
            Jag hoppas att den kommentaren inte är lika korkad som den verkar utan ett försök till skämt. Leif har, genom åren, gjort mer än kanske någon annan för att popularisera och sprida kunskap om sportfisket efter gädda. Han bok och hans övriga tips har hjälpt många ett steg på vägen mot att själva bli skickliga gäddfiskare. En sådan vet hur han ska hitta fisken. Har man inte tålamod att lära sig det så finns det andra saker än fiske man kan syssla med.

Kommentera

Skulle gissa på att det absolut var jag! I alla fall om personen du träffade hade nån slags smutsig ansiktsbehåring och risiga vadarstövlar samt rätt stort drag hängande på spöet...
              Jag träffade på två st trevliga typer som stod och fiskade på nå klipphällar på Torsö så det låter extremt rimligt att anta att det var mig ni träffade!!!

Stort tack för tipsen, får se vad som hinns med, är väl till helgen det gället så att säga... Olssons verkar tyvärr inte ha öppet i Mariestad under helgerna nu under lågsäsong (hade tänkt dit i lördags egentligen men såg sen på sidan att det verkade vara stängt på lördagar utom sista lördan i månaden och då är jag troligen på väg härifrån ungefär exakt då...). Ska fundera på övriga vattendrag, känner mig dock konstigt nog dragen till att fiska vänern även om den känns omöjlig både med men ffa som för mig, utan båt...

Mvh
              /peter

Ursprungligen postat av buffertmannen Visa inlägg
              Gädd-jos: träffade en trevlig fiskare norrifrån på torsö i helgen. Kanske var det du?

Testa i sjöarna runtomkring annars, Vänern är svår utan båt. Om du är i vänerhålan mariestad eller i alla närheten så bör Olssons fiske kunna peka ut ett gäng fina sjöar. Då finns det också båt att hyra i bl.a ymsen och lite andra random slättsjöar med rätt fint fiske.
              https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
                Jag hoppas att den kommentaren inte är lika korkad som den verkar utan ett försök till skämt. Leif har, genom åren, gjort mer än kanske någon annan för att popularisera och sprida kunskap om sportfisket efter gädda. Han bok och hans övriga tips har hjälpt många ett steg på vägen mot att själva bli skickliga gäddfiskare. En sådan vet hur han ska hitta fisken. Har man inte tålamod att lära sig det så finns det andra saker än fiske man kan syssla med.
                Ja det är ju just det han gör. De tipsen han bidrar med är ju kraftfulla vertyg för lära sig bli en bra gäddfiskare. Kunskap som tar lång tid att lära sig. Men han lär ju ut dessa tips och säger då samtidigt att det är dumt. Vi pratar ju tips av typen, vattendjup, årstid, bytesfisk. Sällan som någon pekar ut koordinater till en grynna som levererar pb varje år.

Jag skrev något i hopp om att få en förklaring. Det kanske var korkat formulerat.

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
                  Du har ju missuppfattat inlägget totalt. Käka ett chillpill och andas djupt 10 gånger...

Vad som tycks menas är att man kan tycka att Leif ger lite dubbla budskap här; budskap 1: läs mina tips om vart du hittar gäddan, budskap 2; ingen gäddfiskare avslöjar sina tips.

Förmodligen bara att alla är lite snabba på tangenterna här och missuppfattar varandra, förmodligen menar Leif att ingen gäddfiskare avslöjar specifika platser man hittar gäddan på (specifika som i koordinater eller dylikt).

Kommentera

Tror hans svar var menat som ett ironiskt skämt!? Dina tips är kanon! Synd bara att det inte går att få tag i din bok!

Kommentera

Vad jag mena var ju inte specifika platser utan precis som Ojaonej skriver så behövs det ibland ett tips elr 2 för att komma i rätt riktning! och istället för att ha 17 olika trådar då amatörer som jag frågar vart dom hittar höstgäddan så kan det vara bra att ha 1 tråd där det räcker med att dom går in å kikar lite å får lite nya ideer av hur dom ska fiska!

Och jag inser att höstfisket inte riktigt dragit igång än! men det hindrar ju inte oss från att berätta vart vi fiskar just nu och vad för härliga fiskar vi dragit upp

Och med vart vi fiskar menar jag vart på sjön inte vilken sjö..
                      Senast ändrad av Alltiallo; 2016-09-22, 21:12.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 774 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B