UL tips för P&T vatten tack?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

UL tips för P&T vatten tack?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• UL tips för P&T vatten tack?!

Tjena, jag hade tänkt att dra ut och värma upp UL grejorna i Harasjömåla(P&T efter regn. bäckö. öring) men har lite frågor bara till er med P&T erfarenheter:

-När kan man börja spinna, meta, spinn-fluga och slöra med UL grejorna och ha ett framgångsrikt fiske?

-När börjar den effektiva säsongen för UL grejor?

Övrig info:
    Spöet tar 2-10 g med upp till 15g funkar OK. Lina - 0.10 spiderwire. Flugfiskare i över 15 år så flugor kan knytas et c.

Jag kan rekomndera dig att dra nån annanstans, hatar harasjömåla!

Kommentera

Ursprungligen postat av shape
      Tjena, jag hade tänkt att dra ut och värma upp UL grejorna i Harasjömåla(P&T efter regn. bäckö. öring) men har lite frågor bara till er med P&T erfarenheter:

-När kan man börja spinna, meta, spinn-fluga och slöra med UL grejorna och ha ett framgångsrikt fiske?

-När börjar den effektiva säsongen för UL grejor?

Övrig info:
      Spöet tar 2-10 g med upp till 15g funkar OK. Lina - 0.10 spiderwire. Flugfiskare i över 15 år så flugor kan knytas et c.
      Satsa på lite riktigt fiske ist...
      sigpic

Kommentera

jag trodde harasjömåla skulle vara bra? är det inte så?
        Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Har aldrig fiskat där men normalt sett tycker jag att man kan ha det bästa fisket i P&T-vatten just de första veckorna efter islossningen.
          Flugfiskar mest med stora Sara, hembundna Zonkers eller just UL, då främst en liten knubbis från Fly Fisherman eller en Rapala 5 cm.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
            Satsa på lite riktigt fiske ist...
            Du skämtar kanske? Måste vara lätt att dra outbildade slutsatser annars...

som jag skrev så ville jag 'VÄRMA UPP' UL grejorna, om du fattar vad jag menar.... Väntar på att abborrarna ska komma till i skärgården annars. Har nog fiskat mera än vad du antog...

Ang Harasjömåla så har jag inte fiskat där på snart fyra år och tänkte att det kunde vara trevligt att blöta linan där och kolla läget då jag bor i Blekinge o allt. För övrigt så har jag fina flugfiske minnen därifrån så ni som skriver att det är slöseri med tid kan dra åt he-vete och sluta slösa våran tid!

Kommentera

Klicka på länken så ser du modellen längst upp till vänster (3 st likadana).
              Blir inte så dyra att sätta i botten heller. Funkar dessutom utmärkt på även till borre då den gräver ner sig en del. Kan få justera ggn på den genom att bocka nosöglan lite....

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered 1
                Klicka på länken så ser du modellen längst upp till vänster (3 st likadana).
                Blir inte så dyra att sätta i botten heller. Funkar dessutom utmärkt på även till borre då den gräver ner sig en del. Kan få justera ggn på den genom att bocka nosöglan lite....

http://www.flyfisherman.se/produkter...97fff2921.html
                Kul grejor, UL vobblers är så roliga. Tack för tipset! Små o roliga men svindyra för det mesta. Te x 1st 3g Rapala för 99kr.... men satan vad dem fiskar! Och vilken fajt det blir på UL minnsann, fan man blir lite glatt överraskad varje gång

Har du provat att fiska med enkelkrok i jigg med ett sänke under ett trevägslekande? Precis som du gör efter abborren. Ibland kan det vara bättre med ett flytande jigghuvid eftersom alla modeller inte är så svävande som vissa. Funkar guld på sommaren efter svårflörtad mega bågar o dyl. Gör det på hösten med egen risk för spö o grejorna

Kommentera

Glömde att säga att även div ytbeten och poppers funkar fint för båge, framförallt på hösten har jag märkt. Framförallt framåt skymningen. Fajterna med inte alltför skadade höstbågar blir riktigt riktigt mäktiga!! Påminner lite om muddlerfiskandet under samma tid...

Kommentera

Ursprungligen postat av shape
                    Du skämtar kanske? Måste vara lätt att dra outbildade slutsatser annars...

som jag skrev så ville jag 'VÄRMA UPP' UL grejorna, om du fattar vad jag menar.... Väntar på att abborrarna ska komma till i skärgården annars. Har nog fiskat mera än vad du antog...

Ang Harasjömåla så har jag inte fiskat där på snart fyra år och tänkte att det kunde vara trevligt att blöta linan där och kolla läget då jag bor i Blekinge o allt. För övrigt så har jag fina flugfiske minnen därifrån så ni som skriver att det är slöseri med tid kan dra åt he-vete och sluta slösa våran tid!
                    Skämtar, svar nej

Om jag bodde i Blekingen skulle jag satsa på att försöka komma ut på lite trevlig gäddfiske, ist för att åka till en plaskdam
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 806 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B