"Kinaskit" - Diskussionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Diskussionstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #61
    Ett eannat alternativ är dessa två:
    Just found this amazing item on AliExpress. Check it out!
    54,69kr | Coil Fishing Reel Line Winder System Line Spooler Vacuum Spooling Fishing Line Winding Winter Fishing Tackle Tools Accessories
    https://a.aliexpress.com/_EIGTF45 zz0.0k3jc37pxauzz

    Kommentera


    • #62
      Ett annat alternativ är dessa två i kombination:

      Just found this amazing item on AliExpress. Check it out!
      54,69kr | Coil Fishing Reel Line Winder System Line Spooler Vacuum Spooling Fishing Line Winding Winter Fishing Tackle Tools Accessories
      https://a.aliexpress.com/_EIGTF45 zz0.0k3jc37pxauzz

      Just found this amazing item on AliExpress. Check it out!
      92,36kr | Fishing Line Winder System Reel Line Spooler Electric drill Spooling Fishing Line Winding Fishing Tackle Tools Accessories


      Med en slät yta (tex ett kylskåp eller värmepump) och en skruvdragare så är man hemma på att vända linor.​

      Kommentera


      • #63
        Ursprungligen postat av s1lvertungas Visa inlägg

        Vad hände egentligen med den här produkten. Jag sökte upp den på Ali men där då endast upp produkter för 300-400kr. Var hittar man för 40?!
        Linspolaren kostar ca 250kr https://www.aliexpress.com/item/1005...4c641802ZRx5JC

        Sen finns det en adapter man kan sätta på skruvdragaren, den gav jag 40kr för när jag köpte

        Kommentera


        • #64
          Jag vill spola på linan blöt under motstånd så jag lägger plastspolen med linan i en hink vatten och nyper åt lite lagom framför rullen när jag spolar på, aldrig några problem. Att vända linan hade ju vart ekonomiskt och bra men det kan väl inte dessa tillbehör lösa?

          Kommentera


          • #65
            Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
            Jag vill spola på linan blöt under motstånd så jag lägger plastspolen med linan i en hink vatten och nyper åt lite lagom framför rullen när jag spolar på, aldrig några problem. Att vända linan hade ju vart ekonomiskt och bra men det kan väl inte dessa tillbehör lösa?
            Fördelen med dessa är att man kan ställa motståndet så det blir tight på rullen direkt, får det mkt bättre än vad dom lyckades med i butikerna.
            Funkar riktigt bra att spola på och vända linan.
            Först på med linan på rullen, sen spola tbx allt på en tom spole. Låt spolen med linan sitta kvar på hållaren, nu behöver en till tom spole så du kan spola över allt på den andra spolen, det går snabbt om man sätter den på en skruvdragaren, hade en försänkt skruv, fjäder och bricka som höll fast spolen.
            När man har spolat över allt då har vänt på allt och kan spola på rullen igen i rätt ordning.
            Det är lite omständigt men det blir perfekt varje gång. Click image for larger version

Name:	IMG_4076.jpg
Views:	151
Size:	3,02 MB
ID:	2646513 Click image for larger version

Name:	IMG_4074.jpg
Views:	144
Size:	3,04 MB
ID:	2646514 Click image for larger version

Name:	IMG_4075.jpg
Views:	144
Size:	3,14 MB
ID:	2646515

            Kommentera


            • #66
              Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg

              Fördelen med dessa är att man kan ställa motståndet så det blir tight på rullen direkt, får det mkt bättre än vad dom lyckades med i butikerna.
              Funkar riktigt bra att spola på och vända linan.
              Först på med linan på rullen, sen spola tbx allt på en tom spole. Låt spolen med linan sitta kvar på hållaren, nu behöver en till tom spole så du kan spola över allt på den andra spolen, det går snabbt om man sätter den på en skruvdragaren, hade en försänkt skruv, fjäder och bricka som höll fast spolen.
              När man har spolat över allt då har vänt på allt och kan spola på rullen igen i rätt ordning.
              Det är lite omständigt men det blir perfekt varje gång. Click image for larger version

Name:	IMG_4076.jpg
Views:	151
Size:	3,02 MB
ID:	2646513 Click image for larger version

Name:	IMG_4074.jpg
Views:	144
Size:	3,04 MB
ID:	2646514 Click image for larger version

Name:	IMG_4075.jpg
Views:	144
Size:	3,14 MB
ID:	2646515
              Är det ett hemmabygge eller ett färdigt set köpt? Ser ju riktigt användarvänligt och smart ut.

              Kommentera


              • #67
                Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg

                Är det ett hemmabygge eller ett färdigt set köpt? Ser ju riktigt användarvänligt och smart ut.
                Försänkt M8 Skruv , fjäder och bricka köpt på hornbach för ca 20kr, funkar kanon bra

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                23 svar
                3 710 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Peter B
                av Peter B
                 
                Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                40 svar
                3 302 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg TomHiddleston  
                Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                1 672 svar
                362 505 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg .art
                av .art
                 
                Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                66 svar
                13 833 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Cosmoz 08  
                Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                759 svar
                65 570 visningar
                4 gillar
                Senaste inlägg Villespinn91  
                Arbetar...
                X