"Kinaskit" - Diskussionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Diskussionstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #51
    Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
    Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för att kunna koppla en skruvdragare till den. Resultatet blir perfekt när man spolar på lina då motståndet går att ställa enkelt.
    Sök på Recykler line spooler på Aliexpress så hittar ni flertalet som säljer.

    Köpte en likadan på SHEIN och eftersom bladebeten är mina absoluta favoritbeten till abborre så tog jag också 12 st SG Vib Blade look-a-likes för det facila priset av 119 kr. Ser vid ett första påseende helt ok ut, nu är det bara att vänta på öppet vatten...

    Click image for larger version

Name:	20240207_183825.jpg
Views:	681
Size:	1,82 MB
ID:	2634645

    Kommentera


    • #52
      Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
      Köpte en likadan på SHEIN och eftersom bladebeten är mina absoluta favoritbeten till abborre så tog jag också 12 st SG Vib Blade look-a-likes för det facila priset av 119 kr. Ser vid ett första påseende helt ok ut, nu är det bara att vänta på öppet vatten...
      Ser ut att stå 15 gram på betena, vet du om de fanns/finns i lättare variant?

      Köpte du dem hos Shein alltså?

      Kommentera


      • #53
        Japp, köpte från Shein. De finns också i 3, 5 och 10 g.

        Kommentera


        • #54
          Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
          Gjorde en beställning på lite prylar nyss och finishen var klart godkänd , shallowskruv och fjäderringar är klockrena och lite snappers på prov följde med.
          tips på flytande djupgående abborrdräpare ? Click image for larger version  Name:	IMG_4906.jpeg Views:	480 Size:	3,90 MB ID:	2634211
          Provat vobblerna en del nu och dom är ”långsamt” sjunkande med bakänden först dom bakre kroken har en tendens att häkta i varann så jag ska montera storleken mindre både för att dom ska bli mer flytande och slippa att dom hakar i varann gången är absolut inte nåt fel på.
          snapersen var oklanderliga i den större storleken den minsta för pimpel har en del inte hållit böjen nog mot centrum så där har jag kasserat en del men också fått pengarna tillbaks för

          Kommentera


          • #55
            Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

            Provat vobblerna en del nu och dom är ”långsamt” sjunkande med bakänden först dom bakre kroken har en tendens att häkta i varann så jag ska montera storleken mindre både för att dom ska bli mer flytande och slippa att dom hakar i varann gången är absolut inte nåt fel på.
            snapersen var oklanderliga i den större storleken den minsta för pimpel har en del inte hållit böjen nog mot centrum så där har jag kasserat en del men också fått pengarna tillbaks för
            Jag har bara provkastat med en av shadow rap-kopiorna och den sjönk som du säger med baken först och alldeles för snabbt, vill man få till samma häng som originalet får man nog mecka lite själv.

            Kommentera


            • #56
              Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

              Jag har bara provkastat med en av shadow rap-kopiorna och den sjönk som du säger med baken först och alldeles för snabbt, vill man få till samma häng som originalet får man nog mecka lite själv.
              Tror det kanske räcker att gå ner en storlek i krok på alla tre hade varit bättre med två krok också men gissar utan att ha nåt att jämföra med att det är strl 6 på krokarna så jag ska prova strl 8 i tunnt gods

              Kommentera


              • #57
                Är det någon som köpt fluglina från kina / amazon? Gärna om ni kan lämna ett omdöme isåfall.
                skitfiske på er : danne

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                23 svar
                3 610 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Peter B
                av Peter B
                 
                Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                40 svar
                3 268 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg TomHiddleston  
                Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                1 668 svar
                361 801 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg HA-Lures  
                Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                56 svar
                13 141 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Danne 53  
                Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                749 svar
                64 441 visningar
                4 gillar
                Senaste inlägg jimmy85
                av jimmy85
                 
                Arbetar...
                X