Hur mycket rymmer rullen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur mycket rymmer rullen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur mycket rymmer rullen

Ja ska till norge å fiska ja har en rocket 6600 cl som tar 200 m 0,40 .

Å man behöver ju dubbla spolar power pro till norgefisket får man på 270

0,28 på en 6000 rulle vad tror ni .

Ursprungligen postat av jerklimpan
    Ja ska till norge å fiska ja har en rocket 6600 cl som tar 200 m 0,40 .

Å man behöver ju dubbla spolar power pro till norgefisket får man på 270

0,28 på en 6000 rulle vad tror ni .
    Köp EN spole ist för två, slipper du en jobbig och irriterande skarvknut som minskar styrkan på ytterligare ett ställe

Jag tror inte det går på 270m 0.28 på den rullen. Jag skulle chansa på att du får på runt 200m.
    sigpic

Kommentera

Instämmer med Lambarmannen. 0,19 räcker bra om du inte slarvar med knutarna. Fyll upp hos handlaren eller så köper ni en gemensam storspole och delar på vilket blir billigast...Glöm inte att bottna med lite nylon....

Ursprungligen postat av Lambarmannen
      Kör 0.23 eller 0.19 istället för minskad drift i det strömmande havet. Fyll din rulle från handlarens storspole så du får du full rulle.
      Hälleflundrafiskare

Kommentera

Jag har en roecord 60 och på den fullde jag dom första varven med nylon sen så hade jag på 160 m 0,26 tror jag att det var. kanske en liten fingervisning. jag har recorden med stor spolen

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
          Köp EN spole ist för två, slipper du en jobbig och irriterande skarvknut som minskar styrkan på ytterligare ett ställe

Jag tror inte det går på 270m 0.28 på den rullen. Jag skulle chansa på att du får på runt 200m.

Ja det är det ja tror också å självklart får dom fylla på i äffärn , ja är anti mot skarvknutar. Det blir nog en 7000 rulle lika bra .

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF
            Instämmer med Lambarmannen. 0,19 räcker bra om du inte slarvar med knutarna. Fyll upp hos handlaren eller så köper ni en gemensam storspole och delar på vilket blir billigast...Glöm inte att bottna med lite nylon....
            Tycker det låter lite läskit kommer väll köra med 200-300 grams stora jiggar . På fröya rekomenderar dom 500 grams pilkar . Men det tåls å fundera på.

Kommentera

Tycker det låter lite läskit kommer väll köra med 200-300 grams stora jiggar . På fröya rekomenderar dom 500 grams pilkar . Men det tåls å fundera på.
              Läskigt med 0,19? Slarvar du inte med knutarna klarar du att hissa upp en hälleflundra på 150 kg med den linan...Det du kommer att få på Fröya är inga som helst problem....Detta gäller om du fiskar från småbåt. Fiskar du från turbåt så är det ju större slitagerisk p g a själva båten och p g a medfiskande. I Ska du köra från turbåt så kanske det är rätt att alla kör med 500-grams pirkar, men det har ju inget med linan i sig att göra. Enkelt uttryckt, tänker du fiska mycket från turbåt så kan det vara idé att fylla upp grövre lina och då kanske din 6000-rulle är för liten. Fiskar du med en hyrbåt med 3 personer i så är det inga problem med 0,19.....Men som sagt, var ytterst noggrann med knutarna,....Vid fiske från hyrbåt är ju dessutom 500-gramspirkar överdrivet..Strunta i pirkar och kör med jigghuvuden mellan 150 och 300 gram..
              Hälleflundrafiskare

Kommentera

tja, du kan kanske hyra utr. om du velar inna resan?

Kommentera

Ursprungligen postat av Robin_Blekinge
                  tja, du kan kanske hyra utr. om du velar inna resan?
                  jag har fått ett bra pris på sportfikeboden i täby på en ambassadör 7000 lika bra å införskaffa så har man en laxrulle också . Sen om det blir 0,28 eller nån annan lina det visar sig.

Kommentera

jag har fått ett bra pris på sportfikeboden i täby på en ambassadör 7000 lika bra å införskaffa så har man en laxrulle också . Sen om det blir 0,28 eller nån annan lina det visar sig.
                    ja det vore ju meningslöst att inte utnyttja
                    det bästa vore kanske att ringa en lokal fiskehandlare eller nåt som har lite mera erfarenhet. Själv tror jag att fireline är bättre i lite strömmande vatten än en rund lina typ PP

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 823 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B