Ursprungligen postat av Alessandro
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Buster Jerk vs Big Bandit
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av FlodebananKanske ngn som skrivit det innan; Men det beror på luftfuktigheten under tillverkningen säger dom. Vad det blir för densitet på betena...
Kommentera
-
Salmo-betna tillverkas av någon form av plastskum, tydligen är det svårt att få jämn densitet på det. Jag vet att SFC förut testade sina Sliders individuellt eftrersom betena ibland flöt fast det skulle vara sjunk...
När det gäller BJ så är det klart att den fångar bra med fisk. Likas å Slider. Men PA har en god poäng när det gäller att det är vettigt att ha flera olika typer av beten som täcker olika fiskesituationer. När gäddan står i naten i slutet av maj, är en BJ rätt då? Knappast. När gäddan gillar irationella beten, är en BJ rätt då? kan vara,om den som fiskar vet hur man ska fiska en BJ på det sättet, men det är kanske bättre om man har en Undertaker, Pig Jr eller liten Fat flipper i lådan. När den vårstela gäddan trycker på fem-meterskurvan med magen full av mask, är en BJ bäst då? Nä, knappast, då kan det vara trevligare med en belly-swinger som sakta gungar fram på djupet...osv, osv.Allt är mört som glimmar!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av FlodebananDet är tydligen svårt eftersom dom nog hade fixat det rätt snabbt annars...
Alternativet är väl att testa samtliga drag innan de märks och förpackas. Det känns lite nonchalant att bara sälja av dem och 'hoppas' att det blir rätt.
/D
Kommentera
-
tips ?
Har du msn ? du verkar kunna lite om jerk fiske och jag köpte mina saker iförr går kanske kan få lite tips av den "erfarne" ?
tack på förhand Nicklas_landin@hotmail.com
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Danne67Jo, det kostar väl några kronor. Antingen att ordna ny lokal, alternativt att göra om miljön med luftfuktare mm i den befintliga. Men å andra sidan så är det kanske inte så där jättebra att ha flytande drag som sjunker som en sten och vise versa . I synnerhet nu när dom vet vad det beror på.
Alternativet är väl att testa samtliga drag innan de märks och förpackas. Det känns lite nonchalant att bara sälja av dem och 'hoppas' att det blir rätt.
/Dsigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KrokkoKiwi: ACE kvalitébeten, skämtar du? Dom flagnar ju redan i förpackningen, rena halvfabrikaten, har kvaddat flera exemplar efter gäddhugg. Med rätt lackning är dom grymma beten helt klart. Pigen utstrålkar däremot kvalité liksom många andra jenkarbeten avsedda hör hårdbitande Musikes. Buster är helt klart ett prisvärt bete som fiskar otroligt bra i dom flesta förhållanden, men visst är den lite tråkig ;-)
Michael'dawg, mans best friend!
Kommentera
-
I gäddfiske är betenas slittålighet ett naturligt problem, likväl med vanliga wobblers som jerkbaits.
Personligen började jag lacka om alla mina gädd beten några år tillbaka, genast efter inskaffning.
Solmaster LV-1 polyuretanlack(1-komponent) för betonggolv samt parkett etc. golv vid offentliga utrymmen med mycket slit, är lacket jag använder för ändamålet. Har blivit mycket populärt bland gäddfiskarna i allmänhet.
Lacken är mycket tunn, så jag brukar lacka 5-6 lager, men resultatet är nästan "bulletproof".
Det bästa är att jag har testat lackandet med över ett dussin olika tillverkares drag(Nilsmaster, Rapala, Bagley, Swimwhizz, Zalt, Lureland, Salmo, mfl.) och endast en bomberfärg(fireriver, alla andra OK) har reagerat med lacken. Slipa bara ytan en aning matt förrän ni lackar.
Solmaster heter firman, håller till i Lahtis, Finland, och skickar per post på beställning. En liters burk kostar 19-28€, beroende på var man handlar. Fabriken bad sist 21€...
1 liter räcker, beroende på storlek, till rejält +100 wobblers, så vi använder t.ex. gemensam burk med kompisen, då lack håller ju inte i evigheter.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 774 visningar
1 gilla