Ursprungligen postat av Jenk
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Buster Jerk vs Big Bandit
Collapse
X
-
Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
-
Sen beror på vad man vill ha ut av sitt fiske såklart.
Kör jag en lattjotur men en polare testar jag många olika beten för att jag tycker det är kul. Fiskar jag seriöst efter stor gädda åker favoriterna fram i förstahand då det är dem förtroendet ligger på eftersom det är dem man fiskat mest med och därför lärt sig bäst.Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KiwiSen beror på vad man vill ha ut av sitt fiske såklart.
Kör jag en lattjotur men en polare testar jag många olika beten för att jag tycker det är kul. Fiskar jag seriöst efter stor gädda åker favoriterna fram i förstahand då det är dem förtroendet ligger på eftersom det är dem man fiskat mest med och därför lärt sig bäst.
Jag fick tre Buster Jerk som prenumerationsteckningspresent av tidnngen FISKEFEBER dock med några månaders fördröjning. Nåväl, en solig aprildag 2005 var det dags att för första gången testa Buster Jerken. Fyra godkända gäddor på de fyra första kasten, drygt 8 kilo på topp och en fumligt krokad gädda i femte kastet övertygade mig om att Buster Jerk får tre egna platser i min gamla jerkbaitbox (kylbox). Det påminner mig om första gången jag en majdag 1983 på Stockholms Sportfiskeklubbs vatten utanför Värmdö testade en Suick 9"H brungul jerkbait för första gången i mitt gäddfiskareliv. 54 st gäddor med den största på 12,45 kilo grundmurade mitt förtroende för Suick jerkbaits. Idag har jag bl.a. flera nytestade ACE favoritjerks i verkliga superfärger. De är grymma på att fånga gädda! Big Bandit har jag inte lyckats prenumerera till mig någon än. Jerkbaits av cederträ, abachi eller något liknande träslag håller mycket länge och verkar mera lockande för monstergäddorna än motsvarande "plastbitar"!
Go for them!
Old Firehand
Kommentera
-
Ganska roligt det där med Beten... Själv fick jag storstryk idag 10-5 Till P-U när vi fiskade på Brofjärden... Cobbs regerade första timmen, BJ den sista... Andreas hann ta fyra gäddor på kanske tio kast innan jag ens hade en enda kontakt. Det kan altså tom skilja under en dag, dvs vilket bete gäddorna föredrar. Bäst måste vara att ha flera olika typer i sin låda, tror mer på det än ett bete i alla färger."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av JenkKan ocksa varit slumpen? vem vet?
...vAad göööÖr JaaaG fööööÖr feeeL !!?
mvhSenast ändrad av LarsÖ; 2006-05-03, 21:50.
Kommentera
-
Hahaaaaaaa = D
Ursprungligen postat av AlessandroTrä-wobblers överlägsenhet beror på följande,
1, Äldre gäddor är med i miljöpartiet, dom gillar trä bättre än plast därför, "det är naturligt".
2, Äldre gäddor är större och dom blir lätt nostalgiska, "tänk den där heddon wobbler´n i trä som jag inte högg på när jag var liten slips, tänk om man kunde få hugga på trä-wobbler nån gång".
3, Äldre gäddor tänker på handelsbalansen, jag är en svensk gädda och i Sverige finns
det gott om trä, dåligt med olja som man gör plast med.
4, Äldre gäddor gillar inte rasselkulor, det är bara barnsligt med kulor som
rasslar, i dom flesta träbeten finns inga rasselkulor, alltså mindre barnsligt.
5, Lättare att lämna sitt bettmärke i en träwobbler så att andra gäddor kan se,
"jaha, enögde jonas ifrån nateviken har huggit på den här", då får jag låta bli,
kan dom andra tänka när dom ser träwobbler´n.[FONT=Comic Sans MS]Lyssna på mina Hardtrance /Hardhouse mixar på www.djbendy.net sök efter Tobias J[/FONT]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av LarsÖ...precis, men det finns också nått som kallas för hjärnspöken! Är man ute mycket och ofta så får man förr eller senare uppleva dagen då polaren (eller en själv) är så het att inget hjälper! Samma bete och samma teknik (eller?) men fångsten är ändå allt för sne. En sådan dag brukar sluta i stil med: 26 - 5 i antal gäddor. Som sagts, samma bete och samma teknik ända skillnaden är att den ene är glödandes glödhet (självförtroende) medans den andre har ett stort hjärnspöke som sitter på hjärnan och fiser ner självförtroendet...
...vAad göööÖr JaaaG fööööÖr feeeL !!?
mvh"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Jag håller med kiwi.
Såklart att träbeterna har mer känsla i sig. Buster Jerken massproduceras i kina eller liknande, medans träbeterna snids av MÄNNSIKOR och inte maskiner. Varje bit vägs och fylls med rätt mängd bly så gången ska bli den tänkta. Dom anpassar sig exakt efter varje bete då alla träbitar inte väger lika mycket, då tänker jag på beten som tex punnisher. Jag kan inte påstå att jag fiskat mycket med punnisher då jag bara testat den i någon timma. MEN det betet kan fiskas på många olika djup och hastigheter och jag kan säg att jag inte ångrar att jag pröjsade 300 kr för det betet. Men jag förstår att det måste vara många år erfarenheter sammlade i betet, och många arbetstimmar bakom varje bete.
Lika så syns det många riktigt fina beten i fotoalbumet som är gjorda hemma, och vissa har en grym finish som man aldrig ett massproducerat bete skulle kunna ha.
Gurrabf
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Hi-lotja! För mig ser dessa beten extremt lika ut...vad skiljer dem åt i rörelsemönster och djupgående?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 774 visningar
1 gilla