Buster Jerk vs Big Bandit - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Buster Jerk vs Big Bandit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

KIWI !!! qwerty: mer än 90% av sveriges jerkbaitfiskare kör uteslutande med dom kända plastbetena så det är väll inte så jävla konstigt att det fångas feta fiskar på dom. Du tror inte dom hade fått minst lika många om alla hade kört mellanzalt? Det tror jag. Jag tror att bustern fångar bra med gädda men i många fall mindre fisk. Ett plastigt skrammelbete med vid, snabb, ryckig, jämn gång låter som ett smågäddbete för mig.

Ha ha ha kan inte låta bli va elak mot dig Kiwi! Vad är dina erfarenheter runt detta ? Snällka berätta sakligt vad du själv kommit fram till. Jag skiter i plast kontra träbeten snacket, jag vet att det inte har med matrialet i sig att göra. Kiwi man måste tänka lite ibland klart som fan man inte får mindre fiskar på en BJ. Även mina vänner PA och Lucius bär skuld i detta ni bär på synd som låter smågrabbar tro på detta. Men Kiwi ge mig fem sakliga argument till att ett träbete som är handlackat ger mer större fiskar....

Kommentera

Trä-wobblers överlägsenhet beror på följande,
      1, Äldre gäddor är med i miljöpartiet, dom gillar trä bättre än plast därför, "det är naturligt".
      2, Äldre gäddor är större och dom blir lätt nostalgiska, "tänk den där heddon wobbler´n i trä som jag inte högg på när jag var liten slips, tänk om man kunde få hugga på trä-wobbler nån gång".
      3, Äldre gäddor tänker på handelsbalansen, jag är en svensk gädda och i Sverige finns
      det gott om trä, dåligt med olja som man gör plast med.
      4, Äldre gäddor gillar inte rasselkulor, det är bara barnsligt med kulor som
      rasslar, i dom flesta träbeten finns inga rasselkulor, alltså mindre barnsligt.
      5, Lättare att lämna sitt bettmärke i en träwobbler så att andra gäddor kan se,
      "jaha, enögde jonas ifrån nateviken har huggit på den här", då får jag låta bli,
      kan dom andra tänka när dom ser träwobbler´n.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös Jonas
        KIWI !!! qwerty: mer än 90% av sveriges jerkbaitfiskare kör uteslutande med dom kända plastbetena så det är väll inte så jävla konstigt att det fångas feta fiskar på dom. Du tror inte dom hade fått minst lika många om alla hade kört mellanzalt? Det tror jag. Jag tror att bustern fångar bra med gädda men i många fall mindre fisk. Ett plastigt skrammelbete med vid, snabb, ryckig, jämn gång låter som ett smågäddbete för mig.

Ha ha ha kan inte låta bli va elak mot dig Kiwi! Vad är dina erfarenheter runt detta ? Snällka berätta sakligt vad du själv kommit fram till. Jag skiter i plast kontra träbeten snacket, jag vet att det inte har med matrialet i sig att göra. Kiwi man måste tänka lite ibland klart som fan man inte får mindre fiskar på en BJ. Även mina vänner PA och Lucius bär skuld i detta ni bär på synd som låter smågrabbar tro på detta. Men Kiwi ge mig fem sakliga argument till att ett träbete som är handlackat ger mer större fiskar....

Snälla nån? Jag skrev TROR! Inget annat! Och Jag står fast vid det. Angående plast konta trä har jag inte skrivit nånting om att plast är sämre än trä...Du babblar i nattmössan hörru. Piggen är mitt favobete och det är plast?

BTW Anser Jag absolut att de bästa jerkbetena är just handgjorda. Det tycker Jag!

Och fiskade med handgjorda beten gjorde jag innan jag träffade PA och Lucius. Jag får bättre med fisk på mina favoritbeten som de flesta är av trä och därför fiskar jag med dem.
        Jag är bara 15 år och du har säkert fler erfarenheter än mig men gör det att jag inte får uttrycka mina tankar?
        Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Lägg till 50 spänn och du har ett handlackat ACE bete som rockar skiten ur bustern...
          Istället för att köpa 3 busters kan man köpa 2 st ACEbeten och få lite över? Man får prioritera. Kvalite´kostar!................................... ........

Du vet att jag är god kamrat med PA och ACE har helt klart gått från sämsta skitkvalite till bra beten numer. Men inte fan rockar de skiten ur en BJ, vissa modeller kanske fiskar lika bra om man ser över ett större omfång. Vill dock påpeka att jag fiskar väldigt mycket annat BJ men överlag så täcker det oehört många situationer som få beten gör. Jo jag vet att du gillar Pig och där är vi två, hade kanonfiske på Pig i helgen. Klart du skall skriva precis vad du känner men det förhindrar inte att man tänker till innan. Sen är det stundom skönt att inte tänka alls samt vara oseriös men allt har sin tid.

Kommentera

Jag håller med, ACEbetena hade skitkvalite och jag tycker också BJ är ett bra bete...MEN jag tycker Acebeten är hetare.

Och kvaliten på Bustern är ju skit, bara man kollar lite surt på den tappar den färgen... Jag har lämnat Bustern helt för jag tycker det finns beten som gör jobbet bättre tex Acebeten.

Angående täckande av situationer vet Jag inte riktigt om jag håller med men å andra sidan upplever jag inte att det finns särskillt många Jerkbaits som har det.
            Fiskar jag Jerkbait går jag ytters sällan djupare än 3m, jag får ingen bra kontakt och det finns andra beten som Jag tycker gör jobbet bättre.

Kommentera

Kära nån Kiwi det har endast varit problem med ett fåtal färger på Buster på de allra flesta sitter färgen bra. Jag fiskar också mycket med träbeten det jag ogillade i dina inlägg var att de inte var genomtänkta, tex man får mindre size på gäddorna på BJ. Sedan är du ju som du skrev 15 år och då bör man kunna vara tuff nog att bilda sig en egen uppfatting och granska vissa saker innan.

Men du är ju söt ändå, se det osm en ynnerst du börjar bli tillräckligt gammal för att få skit av mig. Om fem år knäpper du mig på näsan men än är vi inte där.

Kommentera

Buster

Visst fan far folk stora gaddor pa bustern. En grej som manga av oss krangare glommer ar att vi har bustern att tacka for mycket av var egen forsaljning. Bustern har gjort jerkfisket super populart bland fiskare i Sverige vilket i sin tur leder till mera forsaljning av andra beten bade hos AB och PA. Sedan ar det fan sa svart att gora ett bra massproducerat plast jerkbete ala pig eller buster. Kolla bara pa alla andras "nya" plast jerkbeten i ar. Dar kan man snacka om junk. Sa buster tack sa mycket din fula fan

Kommentera

Vissa? Jag har fiskat med iaf en 4-5st och alla har de "skinnats". Jag har dock inget emot detta men kvalité tycker jag inte man kan kalla det.

Jag skrev att Jag tror att det skulle fångas ännu fler feta fiskar om folk testade lite andra beten, typ Pig eller varför inte en Cobb? Dessa beten fångar jag mycket av mina "större" gäddor på medans Bustern inte alls ger mig samma resultat. Kanske är det jag som inte kan fiska bustern rätt...

Jag skrev föresten inte ATT man får mindre fisk via buster utan att jag tror det..Dock var det lite klantigt skrivet då det jag ville få fram var att jag tror andra beten höjer medelvikten.

Jenk: Tro nu inte att jag påstått det motsatta... Du får föresten inte glömma slidern! Den har gjort mycket för jerkfiskesverige, det var med den jag fick mina första jerkgäddor.

Kommentera

kiwi

Jag tror ingenting. Fiska med det du tror pa da fiskar man bast. Tror sjalv att oftast spelar det ingen roll vad man har for jerkbete bara betet gar att fiska effektivt pa det djup man fiskar pa. Kolla gaddorna fran i blekinge nu i varas, att nastan alla var tagna pa pig ar pga av det nastan ar det enda bete man kan fiska pa 40cms djup. Gaddor som star sa grunt med huvudet i tangen reagerar bara pa rorelse ovanfor och smaller pa. Om det sedan ar en pig eller ngt annat jerkbete spillar mindre roll. En dag i blekinge blev jag krossad av Anders med flugspo i handen. Han kunde fiska pa gaddor som nastan stod uppe pa en ang. Min pig gick for djupt men flugan gick pa 10cm typ. Sa generellt tror jag att det ar viktigare att anpassa betet efter situationen och att om betet fungerar for situationen spelar vilket bete mindre roll. (Fan vad jag svammlar)
                    Dock finns det situationer (men sallan) da just ett bete ar overlagset andra. Typ pigen kan vara overlagsen ibland pa griniga stela sura gaddor.

Kommentera

Era jävla mongon! Klart som fan att BJ´n tar feta gäddor, det finns till och med filmbevis tror jag!
                      Det är helt ok att köra med den, men det finns andra beten som gör jobbet bra, det vet vi allihop. Det man kan vända sig emot är att tron på BJ närmar sig den mina släktingar har på ABU-beten...så fort napp och nytt kommer blädrar de igenom den för att se vilka nya, fina ABU-beten som har kommit, för det är ju bara grejer från ABU som man kan få fisk på! "De största och längsta med grejer från Svängsta". Det är liksom BJ och Slider är så jävla allsmäktigt bra, allt annat är suspekt och skit, med en BJ i handen klarar man alla situationer och får lika mycket fisk som idolen Buster!

Nu älskar jag ju själv naturligtvis den äckliga människan Buster liksom GJ och Jenk.
                      Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 839 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B