Fiskeåret - 2016 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeåret - 2016

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av TurNisse Visa inlägg
    Haha, kommer plugga (CNC på Veldi, kanske man kan göra lite fiskedrag som projektarbete?!) i Huskvarna så det är ju i vilket fall i närheten! Letar lägenhet i Nässjö har vänner både i Nässjö och Jönköping + en del släkt, men jag utökar gärna min bekantskapskrets om du är intresserad på att dra några pass
    Pm'ar dej..

Kommentera

Specimenmetarens eviga förbannelse är ju att satsa på allt - och då kan jag ju fiska 365 dagar 2016.

Men spontant tror jag att det blir en del spinnfiske också. Kanske lite kust och hav...

Eftersom jag blivit en social sportfiskare som inte fiskar själv så ofta längre så följer jag med ut på allt när tiden tillåter - jag har ju verkligen utrustning till allt som simmar i svenska vatten. Efter komplettering med spö till spinnfluga efter lax behöver jag verkligen inget mer i rull- och spöväg.

Laxen i Mörrum (bompass) gav mersmak, likaså specimenmetet. Jag hoppas återvända i år.

Som ni ser... Jag behöver kanske lite struktur.
      Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2016-03-04, 22:17.
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

jag skulle vilja ge alla ett tips. Klassa ner er utrustning och fisk med lättare än vanligt. Fisket blir så mycket roligare. Dagens utrustning är så bra och många överklassar den dessutom.

Dra fisk på lättare utrustning helt enkelt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
          jag skulle vilja ge alla ett tips. Klassa ner er utrustning och fisk med lättare än vanligt. Fisket blir så mycket roligare. Dagens utrustning är så bra och många överklassar den dessutom.

Dra fisk på lättare utrustning helt enkelt.
          En gädda på 2-3kg är svinkul på UL-utrustning! Jag fiskar själv nästan enbart med lätta grejer (i nuläget iaf), fastnade i synnerhet för ytfisket. jag tror att det var det som gjorde att jag fastnade för fiske. När man kör med popper och ser hur vattnet börjar krusa sig bakom och hur en mörk skugga följer efter... oerhört intensivt och spännande fiske! Dock så tappar jag ju majoriteten eftersom jag bara inte klarar av att vänta med mothugget ^^

Kommentera

Ursprungligen postat av TurNisse Visa inlägg
            En gädda på 2-3kg är svinkul på UL-utrustning! Jag fiskar själv nästan enbart med lätta grejer (i nuläget iaf), fastnade i synnerhet för ytfisket. jag tror att det var det som gjorde att jag fastnade för fiske. När man kör med popper och ser hur vattnet börjar krusa sig bakom och hur en mörk skugga följer efter... oerhört intensivt och spännande fiske! Dock så tappar jag ju majoriteten eftersom jag bara inte klarar av att vänta med mothugget ^^
            Om du tappar majoriteten så är varje landad mer värd.

Kommentera

Året 2016 kommer bli borre och havsöring för hela slanten. En hel del streetfishing i göteborgs kanaler dels pga att det tilltalar mig mycket samt den sköna atmosfären kanalen gärna bidrar med. Sedan så blir det en hel del resor tillbaka till hemtrakterna Småland/öland i sökandet. Målet är väl inte att öka mina PBn. Båda känns svåra att slå men iom den tid jag kommer lägga på borrefisket så ska jag försöka satsa på något över mitt nuvarande på 1.637kg. Om någon är sugen på att dra ett pass så är det bara att lägga ett PM till mig. Fiske är en aktivitet som jag tycker är trevligast i sällskap.

Inhandlat en stradic 4000fk och ett Savage Gear Parabellum 11,4 fot för havsöringsfisket. Ett 50tal flugor bundna samt skedar inhandlade till havsöringsfisket. En hel drös med jiggar där merparten är creature baits men också hårda beten såsom crank baits. Ett Savage Gear XLNT spö för borrefisket. En drös med jiggskallar, offset krokar samt tillbehör. En hel del till är inköpt så förberedelserna är i stort sätt klara.

Kommentera

Har 2 mål med nitt flugfiske i år :-) skall landa en +5 HÖ och en +10 Gädda :-) kan ju inte vara en omöjlig uppgift :-)
                Bägge fiskar skall landas med mitt #7 spö :-)
                Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                Flugfiske är en Livs-stil
                2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
                  Har 2 mål med nitt flugfiske i år :-) skall landa en +5 HÖ och en +10 Gädda :-) kan ju inte vara en omöjlig uppgift :-)
                  Bägge fiskar skall landas med mitt #7 spö :-)
                  Så länge det inte är omöjligt så har man ju något gött att sträva efter!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
                  25 svar
                  3 337 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Chrispenborn  
                  Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02