Var ute i dag och jerkade för första gången :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Var ute i dag och jerkade för första gången :)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Var ute i dag och jerkade för första gången :)

Såg när jag körde hem från jobbet att det var öppet i ån där jag bor. så det var ju bara att springa ner och köpa sig ett buster stiff. sen hem och sätta dit den fina jb rullen och på med det ända jerkbait jag har och prova det första kastet med rullen . Första kastet gick inget vidare fick fint overun och det kom väll 10 meter tog några minuter att fixa men sen gick det hur bra som hällst att kasta det var lika lätt som men recorden. Sen var det ju det här med att jerka det rätt det var lite knepigt att att komma på hur man gör men efter en 40 minuter så tycker jag att jag har ganska bra pejl på det(känns det som). vilken kännsla man hade med betet. Så nu när man har kommit så här långt så undrar jag när gäddan börja vara på hugget? tycker gäddan huggt dåligt på isfisket den senaste helgen.
    Senast ändrad av Santa; 2006-03-13, 22:24.

Ursprungligen postat av Santa
    Såg när jag körde hem från jobbet att det var öppet i ån där jag bor. så det var ju bara att springa ner och köpa sig ett buster stiff. sen hem och sätta dit den fina jb rullen och på med det ända jerkbait jag har och prova det första kastet med rullen . Första kastet gick inget vidare fick fint overun och det kom väll 10 meter tog några minuter att fixa men sen gick det hur bra som hällst att kasta det var lika lätt som men recorden. Sen var det ju det här med att jerka det rätt det var lite knepigt att att komma på hur man gör men efter en 40 minuter så tycker jag att jag har ganska bra pejl på det(känns det som). Så nu när man har kommit så här långt så undrar jag när gäddan börja vara på hugget? tycker gäddan huggt dåligt på isfisket den senaste helgen.
    Jerkfisket med Gliders ex buster jerk kan va lite knepigt när vattnet är riktigt kallt . det är svårt å fiska djupt oftast vevar man för fort .
    En svävande pig kan va ett bättre alternativ , eller ännu hellre en sjunkande Zalt wobbler som man vevar extremt sakta , nästan så du metar med betet .
    Bra Jerkteknik är å stå högt å alltid ha sträckt lina .
    Ja vet att Pig är en glider men man fiskar ju så annorlunda med den jämfört med buster jerk.

Förhoppningsvis kommer fisket i gång här ismete upplever ja som avsevärt sämre om det ligger snö på isen , andra kanske har andra erfarenheter.

Kommentera

Fox Gremlin... när du vill fiska riktigt djupt (ner till 10 m)
      Pig Original Suspender alt Manta ner till ca 4-5 meter och tålamod vid sjunket.

Drittefiske!

Kommentera

Så gäddan går alltså mycket djupt nu då eller? buster jerk skunker väll 1m 4sec?

Kommentera

den bustern jag har sjunker knappt kanske 1cm/sek

Kommentera

En Belly Up jag har ska skjunka med 1 feet/4 sec tror jag det var. Med stel taft så sjunker den blyga decimetern på samma tid kanske. Sjunkhastigheterna verkar ha varit ditsatta i hast.... eller så är densiteten(viscositet?) av vattnet i amerika mindre...

Kommentera

Vad är en Belly Up och vad har det med 75 grams Busterns sjunkhastighet att göra?

Kommentera

Ursprungligen postat av Olof
                Vad är en Belly Up och vad har det med 75 grams Busterns sjunkhastighet att göra?
                Hur så?
                En belly up är jerkbait vobbler tillverkad av FOX tror jag...
                sedan så nämnde någon att hans jerkbait sjönk i 1 cm/något. jag nämnde också att min sjönkk oförväntat.

nåt du inte fattar?

Kommentera

Sorry missförstod lite Ok. Jo du har rätt, har också några jerks som inte sjunker riktigt vad som är angivet..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                  23 svar
                  3 823 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg Peter B
                  av Peter B