Nils Master Jerkbait - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nils Master Jerkbait

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Draugen
    Såg att den hade olika krokuppsättning som du sa PA. De färger som jag såg var väldigt schyssta, men som sagt vi får se hur de klarar praktisk användning också. Kommer nog köpa några och testa. Tackar för svar.

    PS.Kommer du att vara på fiskemässan i sthlm PA?...vore schysst att "surra lite"...DS
    Japp..Vi är där med 40 kvm monter och endast specialsortimentet som inte finns på andra håll. De "vanliga" grejjorna hänger ju i andra montrar.
    Vi kör 30 minuters pooltid varje dag där jag själv, Lillfiskarn, Lucius och fiskeguide Anders Kruus från Wild Water kommer dunka olika typer av beten. (Ej BJ; Slider, Pig eller annat vanligt som alla redan känner till och som ändå blir visade av andra)
    Exakta tider i poolen har jag inte i huvet. Men jag kör ut ett nyhetsbrev till våra prenumeranter om detta när det närmar sig. (Man kan prenumerera på våra nyhetsbrev i vår webshop)
    Vår lackerare Kjelle Lundberg kommer finnas i montern också med de helt nya kvaliteerna av ACE som han lackerar åt oss och sina egna Stalker m.m..

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av P A
      Japp..Vi är där med 40 kvm monter och endast specialsortimentet som inte finns på andra håll. De "vanliga" grejjorna hänger ju i andra montrar.
      Vi kör 30 minuters pooltid varje dag där jag själv, Lillfiskarn, Lucius och fiskeguide Anders Kruus från Wild Water kommer dunka olika typer av beten. (Ej BJ; Slider, Pig eller annat vanligt som alla redan känner till och som ändå blir visade av andra)
      Exakta tider i poolen har jag inte i huvet. Men jag kör ut ett nyhetsbrev till våra prenumeranter om detta när det närmar sig. (Man kan prenumerera på våra nyhetsbrev i vår webshop)
      Vår lackerare Kjelle Lundberg kommer finnas i montern också med de helt nya kvaliteerna av ACE som han lackerar åt oss och sina egna Stalker m.m..
      uhu... det kommer att bli mycket dyrt för min plånbok att ni är där med en massa beten..... tur att det är CSNs utbetalningshelg.

      vi kommer ju att jobba på mässan hela helgen med skolan.

      kommer det finnas möjlighet att pröva olika beten från er i poolen
      ?

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av P A
        Fungerar bra eftersom det är en ren kopia på Robbaits Small Cutter. (Man har bara lagt till små "valkar" eller "ögonbryn" jämfört med originalet. Dock är krokbestyckningen ett stort skämt. En stor 5/0 under buken och en 3/0 o röven. Den går betydligt bättre med 2 st 3/0..
        Kort flashande side-to side gång har den..Nya färger släpps nu i vår..
        De färger som visades på Efttexmässan förra sommaren var liksom.."duh"..Om man säger så..
        Hur den sedan håller för gäddhugg, får framtiden visa.
        Här i Finland är Dartmastern mycket omtyckt, den fick faktiskt en egen artikel i en av våra fisketidskrifter pga att den är både lättfiskad och går att använda med både haspel- och spinnrulle. Själv fick jag just en sats dartmasters för testfiske under våren, men de tidigare erfareneter jag har gav mig endast gäddor i mindre kaliber.

        Men att den skulle vara rakt kopierad som du PA säger är svårt att tro, eftersom det är en av mina goda kompisar som varit starkt med i designandet av betet. Lite "halvvägs" tycker jag själv att arbetet lämnades, eftersom han konstaterade valet för 5/0-kroken i magen med att "betet ville inte simma ordentligt med ngn annan krok". Så den stora kroken är alltså mer en kompromiss än ett avsiktligt val, vilket jag själv tyder starkt på att nisse ville komma snabbt med i den växande jerktrenden istället för att låta killarna göra betet färdigt till 100%. Men att det fungerar är väl huvudsaken, även om den i mitt tycke inte är ngn höjdare som piggen eller bustern.

        Själv bytte jag också genast båda originalkrokarna till 1/0 resp. 3/0 Owner för att hålla den ursprungliga stilen, men skall också prova hur darten simmar med två lika stora krokar som du skrev att du gillar PA.

        Annars PA; har ni kollat in Piketime´s jerkar? Tanktestade några idag, och de verkade ha ganska bra gång... Undrade bara om ni kommer att ha den i sortimentet, och isf till vilka priser? Här i Finland kostar de för tillfället skjortan...

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Finlandssvensk
          Här i Finland är Dartmastern mycket omtyckt, den fick faktiskt en egen artikel i en av våra fisketidskrifter pga att den är både lättfiskad och går att använda med både haspel- och spinnrulle. Själv fick jag just en sats dartmasters för testfiske under våren, men de tidigare erfareneter jag har gav mig endast gäddor i mindre kaliber.

          Men att den skulle vara rakt kopierad som du PA säger är svårt att tro, eftersom det är en av mina goda kompisar som varit starkt med i designandet av betet. Lite "halvvägs" tycker jag själv att arbetet lämnades, eftersom han konstaterade valet för 5/0-kroken i magen med att "betet ville inte simma ordentligt med ngn annan krok". Så den stora kroken är alltså mer en kompromiss än ett avsiktligt val, vilket jag själv tyder starkt på att nisse ville komma snabbt med i den växande jerktrenden istället för att låta killarna göra betet färdigt till 100%. Men att det fungerar är väl huvudsaken, även om den i mitt tycke inte är ngn höjdare som piggen eller bustern.

          Själv bytte jag också genast båda originalkrokarna till 1/0 resp. 3/0 Owner för att hålla den ursprungliga stilen, men skall också prova hur darten simmar med två lika stora krokar som du skrev att du gillar PA.

          Annars PA; har ni kollat in Piketime´s jerkar? Tanktestade några idag, och de verkade ha ganska bra gång... Undrade bara om ni kommer att ha den i sortimentet, och isf till vilka priser? Här i Finland kostar de för tillfället skjortan...
          Klart man skriver om Dartmastern i Finska tidningar..Den är ju finsk.. ;o)

          När BIOS (Svenska agenten) representant kom till mig i somras för att visa Dartmastern efter att jag ringt honom då jag sett den på Efttex mäsan, bestyckade jag genast om med 2 st 3/0 eagle claw. Gången visade sig direkt betydligt bättre. DM fick en mer flashande och dartande rörelse och blev betydligt mer livligt.
          Han höll med om förbättringen, men sa ändå att "I Finland vill man ha den såhär"..Som om det skulle vara en anledning.
          På Chicagomässan i januari pratade jag med Nisses agent i USA som höll med mig fullt ut, men vile ha 4x tjocka krokar eftersom man i USA föredrar det av någon anledning.

          Bios representant ligger till stor del bakom DM och ett av hans favvebeten är just Small Cutter, och han erkände för mig att den var kopierad i stora drag. Vem som sedan varit med och utvecklat färdigt den vet jag inte. Kanske din polare..Vad vet jag.
          Det var i alla fall vad Biosrepresentanten sa till mig.

          Att den nu släppts som den ser ut, är bara klantigt av Nilsmaster..Man kunde gott väntat någon månad eller två för att göra den färdigt. Släppt den som nyhet på sensommaren då den typen av beten harsin storhetstid. Detta gör att jag misstänker att den görs av tredje part i ett lågprisland och att NM var tvugna att hetsa fram den för att den inte skulle komma allt för sent. Normal väntetid i t.ex Asien är minst tre månader om man använder en fabrik där..
          Som nu är får alla som köper den byta krokar på en gång, vilket är lite onödigt.

          Nåja..Nog o detta.

          Piketimes beten kommer jag absolut inte ta hem.

          Dels för att jag inte gillar det tyska företaget som ger dåliga vibbar. Satt och pratade med deras chef och det kändes väldigt..Hmm..Hur ska man säga. Inte ärligt från deras sida. Kände en dålig magkänsla från dom.

          Dels för att dom själva säljer det 40-50 kronor (5 euro) billigare till konsument än vad vi skulle kunna göra.
          Dom säljer den för 25 euro..Här skulle den kosta runt 300 svenska kronor då den går till Sverige genom Zalt. Alltså prismässigt omöjligt.

          Dels för att den är enormt överprisad då den garanterat inte är tillverkad i Tyskland även om så påstås. Det kan jag sätta min hatt på.
          Och i den kvalitén kan den inte ligga i en prisklass som konkurrerar med de allra finaste handgjorda betena på marknaden.
          Fox försökte med sina lågprisbeten. Men att sälja ett Foxbete för 300 spänn som gjordes i början var rent lurendrejeri.
          Så Piketimes grejjor får vara för vår del..

          Vi har dessutom så mycket nya mycket bättre grejjor på väg (och en del har redan kommit), så varför skulle jag ha dom??

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Everflow
            uhu... det kommer att bli mycket dyrt för min plånbok att ni är där med en massa beten..... tur att det är CSNs utbetalningshelg.

            vi kommer ju att jobba på mässan hela helgen med skolan.

            kommer det finnas möjlighet att pröva olika beten från er i poolen
            ?
            Vet ej om det finns "fri tid" i poolen under mässan..Om det finns det, så går det nog bra.
            Men kan inte lova att det finns möjlighet.

            Kiwi ska jobba med oss, har han lovat, och kanske de går att smita iväg en sväng med honom emellanåt o plaska lite..

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av P A
              Vet ej om det finns "fri tid" i poolen under mässan..Om det finns det, så går det nog bra.
              Men kan inte lova att det finns möjlighet.

              Kiwi ska jobba med oss, har han lovat, och kanske de går att smita iväg en sväng med honom emellanåt o plaska lite..

              så som jag fattade det nu i veckan så är det bla jag och ett par killar till som skall hålla något slags ansvar för kastpoolen, så då borde det nog gå att hitta lite tid om detta nu stämmer.

              fast det är fortfarande inte bra för plånboken

              Kommentera


              • #17
                Pa
                kommer du att ha några av nyhetsjerkarna för försäljning på sportfiskemässan?

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av jerk-mannen
                  Pa
                  kommer du att ha några av nyhetsjerkarna för försäljning på sportfiskemässan?
                  Vi kommer sälja allt vi får plats med i montern..Särskilt våren nyheter av det som kommit tills dess. Mer grejjor är på ingång..Men man vet inte om transportörerna hinner hit med allt i tid.
                  Grabbarna börjar packa nästa vecka.
                  Meningen är att det mesta av jerket ska med. Utom de vanligaste CWC grejjorna typ BJ. Dom finns ändå i Sportfiskebodens monter om man vill köpa.

                  Det vi inte får med i tillräcklig mängd p.g.a plastbrist kan beställas o betalas på plats. Detta skickas hem fraktfritt direkt efter mässan.

                  Har man inga pengar, kan man beställa på mässan och det kommer hem mot postförskott veckan efter. Det blir som en "levande" webshop, typ..

                  Kommentera


                  • #19
                    Kanon bra är inte ute efter bj
                    syftar på nya jerkbait beten typ h20
                    flät linan på eran hemsida hur är den kontra pp i styrka 0,31 mm mot pp 0,36 mm tänkte testa den i år till jerkbait ?

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av jerk-mannen
                      Kanon bra är inte ute efter bj
                      syftar på nya jerkbait beten typ h20
                      flät linan på eran hemsida hur är den kontra pp i styrka 0,31 mm mot pp 0,36 mm tänkte testa den i år till jerkbait ?
                      H20 är såklart med på mässan.
                      Det jag hoppas mest på nu är att original Phantom och Warlock hinner hit i tid..Bara hålla tummarna.
                      Bucktails från A&L och SS Shad (en wobbler från Smoker tackle) ramlar i alla fall in närmaste dagarna. *Ta i trä*

                      PP och Tuf-Line XP är helt klart de bästa två flätlinorna idag.
                      Linorna är väldigt lika i uppbyggnaden. Det som skiljer mest är att TL-XP är lite "jämnare" i ytan och inte lika "vaxig" när den är ny.
                      Dessutom känns den lite mjukare mot tummen när man kastar. Inte lika sträv, typ. Men det har mycket med vaxningen att göra. Bägge är mjuka när de väl fiskats med ett tag och mycket av vaxet tvättats bort.
                      Jag använder själv bägge, och kan inte tänka mig några andra linor.

                      Styrkeskillnaden är marginell. 0,31 TL-XP är visserligen lite svagare än PP 0,36 eftersom den är lite tunnare. Men skillnaden är inte så stor eftersom PP´s styrka är ett feltryck och uppgiven kilostyrka är egentligen i pund.
                      I varje fall är skillnaden inte så stor att det märks vid praktiskt fiske.
                      Däremot kan man säga att PP 0,32 och TL-XP 0,31 är detsamma i styrkeväg , känsla och egenskaper.

                      Vill än en gång säga att Tuf-Line XP och "vanliga" Tuf-Line är helt olika linor och ej kan jämföras. XP´n är "Top of the Line" precis som PP.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 728 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B
                       
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 305 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 672 svar
                      362 548 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art
                       
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      66 svar
                      13 856 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Cosmoz 08  
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      770 svar
                      66 243 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                      Arbetar...
                      X