Nils Master Jerkbait - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nils Master Jerkbait

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

PA
    -Kommer det vara några mässpriser på jerkspöna under mässan??
    Sugen på ett Quantum hypercast.
    Mvh Jocke

Kommentera

Ursprungligen postat av jocke_78_
      PA
      -Kommer det vara några mässpriser på jerkspöna under mässan??
      Sugen på ett Quantum hypercast.
      Mvh Jocke
      Vet man aldrig.. ;o)

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro
        Pikemaster liknar ju Cobbs ganska mycket på bild, hur stor skillnad är det emellan dom två? Rasselkulor eller inte? Plast eller trä?
        Det är rasselkulor på både Buffalo och Sickly.

Kommentera

kvalité?

Fattar inte varför ett bete av plast som går bra och fiskar fantastiskt skulle vara sämre än ett träbete? Massvis av träbeten är ju rena skämtet och efter ett par gäddor så punkteras lacken och efter att träet svällt så lossnar färgen. Har aldrig haft några problem med BJ, Piketime o dylikt men man känner ju sig klart lurad på många svindyra träbeten. ACE betena kan väl vara bra att berätta att de görs i typ Lettland och kostar löjligt lite pengar där, eller har jag fel? Har en Piketime som fiskar grymt och efter 50-55 gäddor så är den i löjligt bra skick. Finns helt klart mer skräp bland dyra träbeten än bland plastjerks. Har jag helt fel?

Kommentera

Ursprungligen postat av Undrande
            Fattar inte varför ett bete av plast som går bra och fiskar fantastiskt skulle vara sämre än ett träbete? Massvis av träbeten är ju rena skämtet och efter ett par gäddor så punkteras lacken och efter att träet svällt så lossnar färgen. Har aldrig haft några problem med BJ, Piketime o dylikt men man känner ju sig klart lurad på många svindyra träbeten. ACE betena kan väl vara bra att berätta att de görs i typ Lettland och kostar löjligt lite pengar där, eller har jag fel? Har en Piketime som fiskar grymt och efter 50-55 gäddor så är den i löjligt bra skick. Finns helt klart mer skräp bland dyra träbeten än bland plastjerks. Har jag helt fel?
            Ja du har fel

Kommentera

Undrande

Din cred skulle oka ratt mycket om du vagade signa in. Nu luktar du bara feg krangare. Klart plastbeten funkar bra, ingen som sagt att de inte gor det. Piketime ar en javla ful kopia och jag fattar inte att zalt tar in skiten. De som har blivit kopierade av alla borde ju fighta mot istallet for att vara hanga med i kopiecirkusen. Jag trodde de stod for ngt bra men det gallde tydligen bara nar de blev kopierade. Klart piketime tar mycket gadda. Plastbeten fangar pikes som fan det ar helt klart. En del gillar att kora Hyundai en del gillar BWM. Bada tar dej fran plats A till B. Sa du valjer sjalv. Ta dig mod att logga in nu ryggradslosa manniska.

Kommentera

Siglon har en tendens att suga åt sig vatten. Blir det sedan minusgrader i luften så slits linan enormt och sen skiter det sig med gäddmamma big helt enkelt. Hur övriga linor sköter sig i minusgrader vet jag inte.

Kommentera

piketimes
                  fattar att dessa beten e så dyra men fina e dom skulle hellre satsa minna pengar på coobs
                  nu har jag sagt mitt

Kommentera

Ursprungligen postat av P A
                    Klart man skriver om Dartmastern i Finska tidningar..Den är ju finsk.. ;o)

När BIOS (Svenska agenten) representant kom till mig i somras för att visa Dartmastern efter att jag ringt honom då jag sett den på Efttex mäsan, bestyckade jag genast om med 2 st 3/0 eagle claw. Gången visade sig direkt betydligt bättre. DM fick en mer flashande och dartande rörelse och blev betydligt mer livligt.
                    Han höll med om förbättringen, men sa ändå att "I Finland vill man ha den såhär"..Som om det skulle vara en anledning.
                    På Chicagomässan i januari pratade jag med Nisses agent i USA som höll med mig fullt ut, men vile ha 4x tjocka krokar eftersom man i USA föredrar det av någon anledning.

Bios representant ligger till stor del bakom DM och ett av hans favvebeten är just Small Cutter, och han erkände för mig att den var kopierad i stora drag. Vem som sedan varit med och utvecklat färdigt den vet jag inte. Kanske din polare..Vad vet jag.
                    Det var i alla fall vad Biosrepresentanten sa till mig.

Att den nu släppts som den ser ut, är bara klantigt av Nilsmaster..Man kunde gott väntat någon månad eller två för att göra den färdigt. Släppt den som nyhet på sensommaren då den typen av beten harsin storhetstid. Detta gör att jag misstänker att den görs av tredje part i ett lågprisland och att NM var tvugna att hetsa fram den för att den inte skulle komma allt för sent. Normal väntetid i t.ex Asien är minst tre månader om man använder en fabrik där..
                    Som nu är får alla som köper den byta krokar på en gång, vilket är lite onödigt.

Nåja..Nog o detta.

Piketimes beten kommer jag absolut inte ta hem.

Dels för att jag inte gillar det tyska företaget som ger dåliga vibbar. Satt och pratade med deras chef och det kändes väldigt..Hmm..Hur ska man säga. Inte ärligt från deras sida. Kände en dålig magkänsla från dom.

Dels för att dom själva säljer det 40-50 kronor (5 euro) billigare till konsument än vad vi skulle kunna göra.
                    Dom säljer den för 25 euro..Här skulle den kosta runt 300 svenska kronor då den går till Sverige genom Zalt. Alltså prismässigt omöjligt.

Dels för att den är enormt överprisad då den garanterat inte är tillverkad i Tyskland även om så påstås. Det kan jag sätta min hatt på.
                    Och i den kvalitén kan den inte ligga i en prisklass som konkurrerar med de allra finaste handgjorda betena på marknaden.
                    Fox försökte med sina lågprisbeten. Men att sälja ett Foxbete för 300 spänn som gjordes i början var rent lurendrejeri.
                    Så Piketimes grejjor får vara för vår del..

Vi har dessutom så mycket nya mycket bättre grejjor på väg (och en del har redan kommit), så varför skulle jag ha dom??

Tack PA för ett grundligt svar. Håller långt med om vad du skrivit, både om nissen och Piketime. Tydligen vill tyskarna inte sälja billigt här heller med tanke på de nuvarande priserna. Det var därför jag frågade ifall ni tänkte ta in dom. Ofta kan man köpa vissa prylar billigare i Sverige än här i Finland. Och så finns det ju vissa grejer som inte ens importeras hit av ngn konstig anledning.

Det jag finner intressant/komiskt/underligt, är att trots de höga priserna pratas det starkt om att Piketimes jerkar skulle vara årets största hit här. Tror själv att jerkarna iofs kan fungera riktigt bra även om de är skitdyra, enligt de erfarenheter jag fick vid tanktestandet. Men priset kommer nog att få en hel del potentiella köpare att tänka om då jerkarna inte är så speciella att de skulle vara värda 30 € /st.

Så en fråga ännu: Du skrev om bättre grejor du kommer att ha i sortimentet under våren? Kan du ge några exempel på dessa? Har funderat på en tripp över för att hälsa på ett par kompisar i Sverige, så kanske skulle man passa på att titta in hos er samtidigt.

Kommentera

Hej allesammans,

Peter af Rolén, Zalt AB, vill att jag skulle posta detta mail från tillverkaren av Piketime då det skrivits en hel del om betet i denna tråd. Jag själv vet inget alls om betet i fråga så jag är neutral i frågan tills jag vet mer.

Ha gärna konkreta och sakliga diskussioner men tänk på vad ni skriver är ni snälla.

"Hello,

this is Jürgen Haese from Think Big in Germany. For those guys who don´t know us: We are responsible for the development and the production of Piketime products.

I´ve been informed that somebody is using this forum trying to give Piketime Jerkbaits a bad name. I don´t know if this happens because of a poor knowledge about Jerkbait fishing or if there might be other interests, maybe financial wise. I have to read that Piketime should be a copy of a Jerkbait produced by Jack Cobb. This is the first time that we hear this kind of argument although Jack knows our baits and although Piketime is distributed in the US with a big success as well. Until now everybody had realised the differences between a wooden bait and a plastic bait, a jerk with and without rattles, between two lures with different dimensions and with two absolutely different swimming actions. To be honest: We don´t feel explaining something obvious to somebody who might doesn´t want to understand. We accept it as an individual impression.

On the other hand we will not accept statements claiming that Piketime Jerkbaits are not produced in Germany with the only purpose to spoil the name of the product. At this time all Piketime Jerkbaits are produced and ever have been produced in Germany including the molding and the handcrafted airbrush. This is a fact. Eyes and split rings are served by US companies; hooks are delivered by VMC. Everybody who is stating that Piketime Jerkbaits are not produced in Germany while knowing at the same time that Piketime Jerkbaits are produced in Germany and everybody who is using this wrong statement only to give Piketime Jerks a bad name will face serious legal steps. We understand that sometimes it is tempting to use such lies especially when there are no real arguments. However it is not acceptable to spoil the reputation of a good product only because it is a competitive product.

I´am sorry to disturb you guys with such a topic that has been brought up by individuals with different interests.

If you feel like getting your own impression about Piketime Jerkbaits please check at www.thinkbig-online.de.

I invite you to ask for a free Piketime sample under the address of the Distributor for Piketime products in Sweden. Just send an e-mail with the subject"Test Piketime Jerkbaits for free" to: info@zalt.se

Disclaimer: This promotion is limited to a total of twenty free samples. The twenty fishermen receiving a sample free of charge will be chosen by the date and time we are receiving their mail. First come, first serve. The requests will be served in the sequence of the incoming mails. There is no legal claim in receiving a sample.

Thank you and tight lines,

Jürgen"
                      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                      Fiskesnacks regler hittar ni Här
                      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 816 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B