Billiga och bra wobblers för Gädda ... finns det ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billiga och bra wobblers för Gädda ... finns det ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Billiga och bra wobblers för Gädda ... finns det ?

Undrar om det finns några billiga och bra Gäddwobblers ? Märken som funkar bra och märken man ska passa sig för ?

Har sett att Abu Garcia säljer skapligt billiga ... hur är deras kvalité ?
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

billiga

egentligen borde man ju kunna köpa wobbler på tex biltema, gången går ju faktiskt att justera till den man önskar, och finishen är dessutom snygg.

blir ju lite jobb men man sparar ju i alla fall pengar.

kör helst med rapala wobblers, tycker om att de är justerade och tanktestade, då vet man att man får en wobbler som är bra.

fast som sagt väldigt höga priser
    Senast ändrad av Toby; 2003-03-28, 13:51.

Kommentera

Wobblers som biltema och fladen fångar fisk, men efter 2 gäddor och ett tags fiskande går de sönder, lacken lossnar och kroköglor böjs, inget att satsa på, köp istället orginalet, tex en bomber 16a istället för en conrad.. kostar 50 spänn mer, men håller i 5 år mer!satsa på kvalitet! Så man kan nog säga att även om det finns billiga wobblers så lönar det sig ändå inte att köpa dem.
      Senast ändrad av Foppa; 2003-03-28, 14:56.

Kommentera

Jag har HiLo vobbler som är 25 år gamla. Kanske inte så där jätteutnyttjade, men i verkligt bra kondition. Jämförelsevis är de billiga oxå. Nu återstår att se hur nytillverkade håller kvaliteten.

Jag har läst och hört att tom Zalt'en flagnar och spricker. Den senaste inköpsrundan la till de övriga en Swim Whizz. Utanpåverket av den ser helt osanolikt bra ut. Men dyr som brännvin!!!

"Vem i hela världen kan man lita på...."!

Kommentera

Re: Billiga och bra wobblers för Gädda ... finns det ?

Originally posted by Bergman
          Undrar om det finns några billiga och bra Gäddwobblers ? Märken som funkar bra och märken man ska passa sig för ?

Har sett att Abu Garcia säljer skapligt billiga ... hur är deras kvalité ?
          Köp hellre bra än billigt. Visst det kostar kanske. Men tex Conrad fiskar ju bra och kostar lagom så det finns undantag. När det gäller Zalt får man snällt langa upp vad det kostar eftersom den är en nödvändig ingrediens i lådan. Men jag vet folk som inte alls gillar Zalt.

Fiska med det du tror på. Det brukar ge bäst resultat. Kom ihåg att en kompromiss affären aldrig har givit några glada miner på sjön.

Köper man det sämre och sedan står och ångrar det hela turen blir fisket därefter.

edit; obeservera att, Conrad fiskar rätt bra och är billig, vilket inte har något med kvalitén på dem att göra.

//K
          Senast ändrad av cico; 2003-03-31, 20:24.
          BJ@

Kommentera

Conrad fångar fisk, men den håller bara för ett par gäddor! samma sak är det med biltemawobblers.. (som är ännu sämre kvalitet) så alla conradanvändare, köp orginalet bomber 16a istället, håller mycket längre.

Kommentera

Originally posted by Foppa
              Conrad fångar fisk, men den håller bara för ett par gäddor! samma sak är det med biltemawobblers.. (som är ännu sämre kvalitet) så alla conradanvändare, köp orginalet bomber 16a istället, håller mycket längre.
              Jag tycker att fiskedrag skall hålla i stort sett hur många år som helst...

Hatar sånna där tråkiga billiga skiiit drag som conrad mfl... Köp kvalitet istället... Jag betalar gärna över hundra spänn för rejäla fiskedrag...

Har nyss köpt mig två st Super Shad Rap till vårgäddan och till HÖ köpte jag mig två st vicke och en st Ludde draget...

Kostade en del men det är kvalitet på dem dragen!

Kommentera

Grejen är den att jag har alldeles för få wobblers i lådan ... måste fylla ut ordentligt och då kostar det. Men det är det värt kanske !

Kommentera

Jag tycker inte att man "behöver fylla ut" . Skaffa några bra drag för olika djup och jobba med dom. Sjunkande och svävande Zalt, Nils Master, Bomber och några schyssta shadjiggar. Det räcker långt.

Kommentera

Håller med er om att man inte behöver massor av olika wobblers men om ni skulle kika i min fiskelåda skulle ni skratta. Iom att jag började fiska i höstas så har jag i princip inget alls så en 10 olika wobblers/drag måste nog införskaffas iallafall. Ähh, får hoppa över några krogrundor och åka och köpa in sig på lite kvalitetsdrag då. Litar på er grabbar !

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 856 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B