Ursprungligen postat av Gösta
Visa inlägg
För egen del har det varit snarare motsatt utveckling i mina fiskegrejer, gått från att ha haft en uppsjö spön, visserligen inga jättmängder samtidigt utan har väl legat kring en ca ~4spön konstant, där jag bytt ut ett spö här och där under årens gång, till att numera gjort mig av med alla (***) utom mitt strike pro connector som är det enda spinnspöet jag numera äger, vilket används extremt mycket då också... gillar det verkligen masser och passar mig perfekt, iaf nu och de senaste åren, kan (och kommer ju säkert oxå) ju såklart ändras i framtiden och så men.... just nu och sen några år tillbaka så är det egentligen bara ett spö jag har och använder... men, som sagt, allt är olika och alla har olika preferenser utifrån sig själv och sitt fiske!
Hade jag t ex haft en båt hade jag troligen haft nåt fler spö, som jämförelse.
Mvh
/peter
EDIT:
***utom fluggrejerna som står lite vid "sidan av"
Där har jag faktiskt två olika splitcane-spön som jag använder, dock ytterst sporadiskt och långt mellan gångerna, sällan jag flugfiskat de senaste åren med spö med rulle.
Däremot så flugfiskar jag rätt ofta med mitt supermjuka Tenkara-spö. Meeeeeeen, som den inbitne spinnfiskare jag är så är ju även det i relation till användandet spinnspöet relativt lite...
Kommentera