Har varit ut några pass nu och vertikalat gädda med 175g skalle och shadjiggar/vertikaljiggar. Jag brukar köra långsamt runt och i betesstim och vid branter och andra intressanta platser. Lyfter jiggen och släpper ner långsamt och har även testat att bara darra lite med jiggen/hålla helt stilla.
Problemet är att jag inte får gäddan att hugga. Jag ser på ekolodet att det då och då dyker upp gäddor och kikar på jiggen ett tag för att sedan simma iväg. Dom få hugg jag har fått har varit precis när jag har släppt ner jiggen och det hugger på direkten. Jag har provat alla möjliga jiggar och färger men inget verkar hjälpa... Stor gädda finns i sjön då vi både har fått på trolling och vanligt spinnfiske.
Någon som testat vertikala gädda och har några tips?
Problemet är att jag inte får gäddan att hugga. Jag ser på ekolodet att det då och då dyker upp gäddor och kikar på jiggen ett tag för att sedan simma iväg. Dom få hugg jag har fått har varit precis när jag har släppt ner jiggen och det hugger på direkten. Jag har provat alla möjliga jiggar och färger men inget verkar hjälpa... Stor gädda finns i sjön då vi både har fått på trolling och vanligt spinnfiske.
Någon som testat vertikala gädda och har några tips?
Kommentera