Ambassadeur 5601 Tournament Grade - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 5601 Tournament Grade

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur 5601 Tournament Grade

någon som vet något om den här rullen är den bra som jerk rulle
    Team PikeHunt http://www.teampikehunt.blogg.se

kom igen nu

men snälla någon vet väl något eller ska man lägga på lite och köpa en 5601 jb istället
    Team PikeHunt http://www.teampikehunt.blogg.se

Kommentera

Ursprungligen postat av pelle_jo
      men snälla någon vet väl något eller ska man lägga på lite och köpa en 5601 jb istället

rent generellt kan man ju säga att en JB är konstruerad för jerkfiske och anpassad därefter. detta förtar inte på ngt sätt dess möjligheter att köra vanligt spinn med den. så ska du ha en jerkrulle är det nog smart att välja en som är utformad och anpassad för det fisket, dvs JB. sedan hänger det mycket på HUR du jerkar, vissa jerkar sönder sin rullar i parti och minut oavsett vilken rulle dom kör med. vissa andra använder "vekare" rullar och har kunnat jerka problemfritt under lång tid. det enda jag kan rekomendera är att se till att du har glidlager, bra IAR och dessutom backspärr. mitt val på jerkrulle till dom lite större betena (80g och uppåt) är en, beg. och modifierad enligt ovanstående spec, ambassadeur C3. en viktig del i fiskeupplevelsen är harmonin och balansen mellan rulle och spö, vilket avgör om du ska ha en 4000-stl. en 5000-stl. eller en 6000-stl. på ambassadeuren (om du nu väljer en sån). personligen så tycker jag att en ambassadeur UC4601 eller lågprofilaren SM3000c är perfekt för mellanklass jerkandet (30g-80g), på ett daiwa powermesh. testade ca 5 olika rullar till det spöet innan jag hittade "rätt" kombination. problemet med UC4601 är att man får byta lager lite då och då. fiskandet ska vara en njutning, och därför spenderar jag mycket tid och energi på att hitta rätt kombination och "feeling" i mina prylar. ska man stå och dänga i timme efter timme måste (i mitt fall i alla fall) det råda harmoni i prylarna.

//achilles
      achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
      \m/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg