Japanska fiskeprylar... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Japanska fiskeprylar...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Japanska fiskeprylar...

Surfade runt och letade efter bilder från årets stora japanska fiskemässa, snubblade på en serie med totalt 162 bilder. Helt sjukt vad fina grejer, vackra spön, drag, rullar..tar aldrig slut... bild efter bild. Spana in finishen och detaljerna... och spöna, man blir inte speciellt sugen på att köpa vanligt trist "svenskt" standardspö. Känns som japan ligger på en annan planet

Snart släpper isen...

Trevlig helg
    www.mag.nu

Mycket fina prylar! Av någon anledning har jag aldrig tänkt mig Japan som en stor sportfiskenation, trots märken som Shimano och Daiwa. Men det kanske är en populär hobby där trots allt? Och att de är duktiga på att tillverka prylar av hög kvalitet i Japan är ju inte direkt någon nyhet...

Får väl tipsa om denna webbshopp igen, som säljer massor med japanska fiskeprylar, speciellt beten och rullar.

Japanese fishing tackle (Lures & Reels) directly from Japan (JDM). Megabass, Daiwa, Shimano, Deps, Imakatsu, Evergreen, Lucky Craft, OSP, Jackall, Raid Japan, HMKL, Nories, Duo, Duel, Fish Arrow, Zip Baits, Tiemco, Gan Craft, Tsunekichi, Ima, North Craft, Yo-zuri,
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

"En annan planet", träffsäkrare än så kan det nog inte bli.
      Har varit där ett antal gånger och slagits av hur totalt annorlunda det är.

Då jag sett eller träffat på fiskande japaner har de stått på anvisade platser med 10 meters lucka och kastat under total tystnad och ett ständigt utbyte av menande blickar. En mycket välordnad och social övning med inslag av hackordning och disciplin som vi nordbor inte riktigt är vana vid.
      Val av utrustning och hur den ser ut verkar vara en överlevnadsfråga, för att inte tala om vikten att kasta långt eller med precision. Några fångade fiskar har jag aldrig sett där borta.
      Trots alla vänliga och välmenande människor finns det tillfällen man längtar hem.
      www.utreel.com

Kommentera

Klockrent UT

Brukar spana in lite japanska fiskefilmer på nätet: Värsta bass-båtarna à la Ranger, tonvis med spön och tillbehör. Blixtsnabb drill, full fart på vevandet, spikrakt hemåt med fisken... Fisken landas med ljusets hastighet.
        -BASSSSSSSSSSSSSSSSSSS!
        www.mag.nu

Kommentera

Ursprungligen postat av Petey21
          Mycket fina prylar! Av någon anledning har jag aldrig tänkt mig Japan som en stor sportfiskenation, trots märken som Shimano och Daiwa. Men det kanske är en populär hobby där trots allt? Och att de är duktiga på att tillverka prylar av hög kvalitet i Japan är ju inte direkt någon nyhet...

Får väl tipsa om denna webbshopp igen, som säljer massor med japanska fiskeprylar, speciellt beten och rullar.

http://www.ichibantackle.com/

Tackar... kul länk.

Kommentera

http://www.ichibantackle.com/
            Har du beställt därifrån någon gång? leveranstider/fraktpriser?

Kommentera

Besök http://www.japantackle.com/ de har bra produkter och utmärkt service. Jun på Japan Tackle är mycket bra att göra med och svarar på frågor, han har också angett vilka produkter han rekommenderar.
              www.mag.nu

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskbil
                Har du beställt därifrån någon gång? leveranstider/fraktpriser?
                Jag hittade sajten bara häromdagen så jag har inte beställt därifrån. Men jag läste att de levererar till hela världen, och till Sverige och övriga Europa tar det ca 5-7 dagar. Fraktpriserna varierar beroende på hur mycket man handlar för.

$0.01 - $199.99 (US$) - Fraktkostnad $15.00 (US$)
                $200.00 - $499.99 (US$) - Fraktkostnad $25.00 (US$)
                $500.00 - $999.99 (US$) - Fraktkostnad $50.00 (US$)
                Över $1,000.00 (US$) - Kontakta dem för besked

Gillar även att de accepterar Paypal, precis som Attitudebaits. Läs mer på länken "How to order".
                Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Japanska fiskeprylar...

Jag hittade sajten bara häromdagen så jag har inte beställt därifrån. Men jag läste att de levererar till hela världen, och till Sverige och övriga Europa tar det ca 5-7 dagar. Fraktpriserna varierar beroende på hur mycket man handlar för.

$0.01 - $199.99 (US$) - Fraktkostnad $15.00 (US$)
                  $200.00 - $499.99 (US$) - Fraktkostnad $25.00 (US$)
                  $500.00 - $999.99 (US$) - Fraktkostnad $50.00 (US$)
                  Över $1,000.00 (US$) - Kontakta dem för besked

Gillar även att de accepterar Paypal, precis som Attitudebaits. Läs mer på länken "How to order".
                  Ett tips

Läg till moms+ skatt för införseln från ett icke EU-land

Det gäller på hela summan ( även frakten )

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                  23 svar
                  3 914 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg Peter B
                  av Peter B