Nybörjare vad ska köpas? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjare vad ska köpas?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nybörjare vad ska köpas?

Hejsan. Jag är nybörjare och undrar vad man ska handla för något. Känns som det finns sjukt mycket att välja mellan.
    Vill ha något för gädda,abborre samt lax.

Tacksam för svar!

För abborre och gädda kan jag rekomendera Clas ohlsons set som kostar 399kr byt lina till en flätad så har du ett billigt set. Faktisk förvånad över hur bra det kändes för det priset.

Kommentera

Hej och välkommen till forumet !

Tyvärr så måste jag nog säga att du måste precisera mer exakt hur/vad och var du fiskar.

Fiskar du från båt eller från land?
      I vilka vatten fiskar du?
      Vad får saker kosta?

Finns såklart mer frågor att ställa men börja med att svara på ovanstående frågor så kommer du säkert få en hel del förslag på vad du skall handla.

Du nämner 3st olika fiskarter och för att få ut mest känsla i fisket så kommer du behöva 3 olika uppsättningar med utrustning.
      Mao, det kommer kosta en hel del om du vill ha bra saker !

Mvh. HenkeW

Kommentera

Fiskar du från båt eller från land? Tänkte att det kommer bli mest land, men kanske på båt ibland. Men 9 av 10 gånger på land.
        I vilka vatten fiskar du? Svårt att svara på. Men blir väl lite överallt.
        Vad får saker kosta? Tänkte att jag ville ha lite kvalité på sakerna. Runt 2-4 tusen?

Jag fiskade lite igår i en insjö och det var ganska mycket vass så betet fastnade lite i mellanåt och hur ska man fiska i vass? För det känns som det gömmer sig en del gäddor där. Men så segt att den ska fastna hela tiden och få massa skit på betet hela tiden som man måste dra bort.

Jag kollade lite på olika hemsidor men känns som dem säljer spön för sig och fiskrullar för sig själv.
        Sen vill man ju ha bra beten som westin gädda och lite sånt så.