ultimata jerkutrustningen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ultimata jerkutrustningen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vad sägs om...

FOX Dave Kelbrick Signature Sleuth
    Shimano Calcutta 401 TE
    Power Pro 0,36
    Malin BOA 60lb
    Sampo beteslås

Alt
    FOX XS Jerk
    Shimano Calcutta 401
    Spiderwire Stealth 0,40

Alt
    G.Loomis Musky Creature
    Record Aambassadeur RCN 60
    Power Pro 0,36

...NAJZZ...

Kommentera

Ursprungligen postat av MälarGösen
      JAg har inte sett det personligen...det är Henke Sandahl på söder sportfiske som sa det..... litar på honom
      Det stämmer till våren så kommer en variant av Buster Stiff som är byggt på samma typ av klinga men med helkork i ställt för foamen som sitter på originalet. Originalet är förresten byggt av Palush fisherys i Gävle på en klinga från Tricast. Designen på handtaget har jag dock gjort själv då jag ville ha ett custum byggt spö som bara jag hade (ego som man är) dock är detta spö med blåa lindningar och mörkblå foam i handtaget. Faktum är att om man med bindel för ögonen känner på aktionen från original/ fjärranöstern så känner man ingen skillnad. /Buster

Kommentera

Stiff Kork

Det stämmer till våren så kommer en variant av Buster Stiff som är byggt på samma typ av klinga men med helkork i ställt för foamen som sitter på originalet. Originalet är förresten byggt av Palush fisherys i Gävle på en klinga från Tricast. Designen på handtaget har jag dock gjort själv då jag ville ha ett custum byggt spö som bara jag hade (ego som man är) dock är detta spö med blåa lindningar och mörkblå foam i handtaget. Faktum är att om man med bindel för ögonen känner på aktionen från original/ fjärranöstern så känner man ingen skillnad. /Buster[/QUOTE]

Kommentera

Ursprungligen postat av cona
          buster i all ära men det är väl ingens våta dröm ! eller??
          å du pa vad kör du med för prylar??
          För jerk, Bara prototyperna till samtliga LF Premium Jerk beroende på..Sedan ett "ALQ-Hippo" Daiwa Powermesh ifall jag vill ha ett allroundspö..Och ett Cobra för ytpluppandet..Samt Chopper med moddad 6501 C3 (glidlager + 7000 vev) för HT fisket..

Mina bruksrullar är JB , Curado 201 , Citica 201 , Curado 101..Har även ett par Amb 4601..Bl.a en 4601 C UC High Speed från japs-marknaden (svart med 7000 vev i original) som jag körde hårt med i två säsonger utan ens ett lagerbyte..bara smörja o köra..Tål ju mycket stryk som helst den lilla rullen..

Det jävliga är bara att tiden aldrig räcker till för att allt ska hinna användas så mycket som man vill..Så vid 90% av turerna blir det Premium heavy med JB / 0,31 TF-XP och ett Premium Light med Curado o 0,28 TF-XP som åker med i båten..Klickar aldrig..Man täcker hela registret från lätt till tungt..

I år kommer jag av förklarliga orsaker köra en hel del bucktail och knubbisar med nya 7,4 fotarna vi släpper senare i vår, (Förhoppningsvis är dom klara till mässan).. Samt ett 7,2 fotsspö vi tar fram för Fishing Pool / ACE till USA marknaden och som ska presenteras i Chicago nästa år..Allt måste ju testas i praktiken..:o)

När jag tänker efter, så är nog Powermeshet det enda "icke-LF" spö jag kör numera..Samtliga LF-are i alla serier är ju födda utifrån mina egna idéer, liksom..Och då blir det ju så..

Kommentera

P A, är det inte dax att logga in i forumet snart ? Du skriver många bra inlägg och det är lite svårt att hitta dom när du inte är inloggad när du skriver dom.
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman
              P A, är det inte dax att logga in i forumet snart ? Du skriver många bra inlägg och det är lite svårt att hitta dom när du inte är inloggad när du skriver dom.
              Håller med.
              Dessutom kan du lägga upp bilder på alla stora fiskar du fångar....

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                Att den inte finns?

Ultimat vore ju att ha rullar med stativ och gavlar gjorde efter just dina händer

Den skulle rata alla under tio kg oxå va mupp
                En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Jag har också funderat varför han inte loggar in i forumet när han ska skriva.
                  Han är ju utan tvekan bland dom mest kunniga här på forumet och då vill man ju kunna söka bland hans poster.

Kommentera

Sorry..Har som princip att aldrig logga in någonstans..Du vet att mina vägar äro outgrundliga.. ;o)

Kommentera

Ursprungligen postat av prylis
                      Håller med.
                      Dessutom kan du lägga upp bilder på alla stora fiskar du fångar....
                      Vet att du gärna vill se bilder på mina damer.. *Läses tvetydigt*.. ;o)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                      3 svar
                      2 855 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Swangsta  
                      Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57