Jerkbait/Wobbler tillverkning. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbait/Wobbler tillverkning.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkbait/Wobbler tillverkning.

Vad använder ni för lack, ytbehandling på era hemagjorda wobbler/jerkbaits? Kör ni med båt lack eller, i så fall vart finns det att få tag på?

Envirotex lite... Finns på lundgrensfiske.com

Kommentera

lacken

Envirotex här med, annars aralditmetoden, fungerar också bra. Araldit "strykes" på , hängs i ca 50-60 grader, ca 1 timme, upprepa en gång och du har ett bra skydd. sväng betet och låt det hänga andra vägen på andra varvet. Aralditen "rinner " av (överflödet) och en hård yta blir kvar.

Hälsningar perx

Ursprungligen postat av Yefyr
      Vad använder ni för lack, ytbehandling på era hemagjorda wobbler/jerkbaits? Kör ni med båt lack eller, i så fall vart finns det att få tag på?
      Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Envirotex använde jag förut. Nu använder jag alltid någon typ av stark och stöt-tålig golvlack (har använt flera). Ca 3-8 lager golvlack och sen ca 3 lager båtfernissa (saltvattenstålig). Fungerar utmärkt.

Det är billigare än envirotex (enligt mig behöver man mins 2-3 lager) i längden. Det ser, enligt mig, lika snyggt ut. Jag vet inte om mitt lacksätt tål lika mycket som envirotex men det är stabilare än vad som behövs.

Kommentera

Nu under vintertid lackar jag mina beten med snabbhärdande "Crystal Clear" hemma i köket (finns hos Lundgrens), men i vår när man kan använda arbetsboden på landet så blir det riktiga grejer, "Envirotex" och roterande torkhjul.
          www.mag.nu

Kommentera

:o

Om man ska beställa det från lundgrens så är det 100kr i frakt..det kan väl inte stämma?

Kommentera

Näe det stämmer inte..Hundringen ligger som fast frakt av programtekniska skäl..Kunde inte göra på annat sätt vid byggningen av shopen..Drar alltid ner frakten till rätt nivå innan leverans..
              Pröjsar du med kort, så återför jag mellanskillnaden direkt i administartionen till ditt konto..Tar bara någon minut..

När nya webshopen öppnas nu i vår, så ska jag försöka få till de exakta frakterna i den mer avancerade shopkonstruktionen..
              Men går det inte så fortsätter jag reducera eller återbetala som nu..

Men man ska tänka på att en frakt på 500 gram t.ex kostar 30 spänn + postförskottsavgiften på 37 spänn som totalt då blir 67 pix enligt postens tariffer..

Kommentera

Frakt

Hallå..

fick min envirotex skickad till Åland och det blev endast 60 kr i frakt, så det blir ingen dyr historia. Fort och smidigt gick det också.

Häls.perx

Ursprungligen postat av Yefyr
                Om man ska beställa det från lundgrens så är det 100kr i frakt..det kan väl inte stämma?
                Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                23 svar
                3 790 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Peter B