hur ska en sånhär fiskas - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hur ska en sånhär fiskas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• hur ska en sånhär fiskas

ja. hur fiskar man en sånhär på bästa sätt

kasta ut

och veva sedan in, är den stor så funkar den på gädda, annars med förstås, annars gillar abborre den också. Går säkert utmärkt att trolla också kan man tänka.
    Hur tänkte du fiska den?
    H:Perx
    Ursprungligen postat av bakos

Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Går att jigga, spinna, jerka m.m
      sigpic

Kommentera

är de verkligen bra sånna där?
        Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

de jag har provat har inte varit jätte bra, "håret" trillade av direkt och var hopplös att fiska med om där var grunt då den sjönk som en tegelsten.
          varför nappar det aldrig?

Kommentera

Usa

Jänkarna kör ganska mycket med såna där...

Kommentera

Hej Bakos;

Bilden visar ett typiskt spinnerbait för stormunnad bass, men även ett superbete för gös, gädda och GROV ABBORRE. Du kan spinna in ditt spinnerbait på flera olika sätt: Spinn in betet snabbt eller långsamt, högt nära ytan, pelagiskt eller tätt utefter botten. Pumpa in betet med korta pauser så att betet spinnande får dala mot botten. Kort sagt, kör med olika inspinningshastigheter tills du hittar den fart och teknik som för dagen drar på sig flest hugg!
              Old Firehand

Kommentera

Kan tillägga att den är i princip vasskyddad med sin enkelkrok. Betet kliksom studsar mellan vassttråna istället för att fastna.

Man ska dock vara lite noga med vad man köper. Det finns grymt slitstarka och det finns billiga som faller sönder på nolltid.

I somras, som exempel, när vädret slog om i början av Juli, och gäddan rynkade på näsan åt det mesta, gav denna typ av spinnerbaits mig många fina gröna. Bl.a en fin 6,7 på Mälaren på en plats där man annars sällan får något över kanske tre-fyra kilo.

Vid detta tillfälle tokvevade jag min gul-bita Boyahblade och brände den genom naten så fort att jag nästan fick mjölksyra i vevarmen.

Ett trix är att inte sprida kasten, utan precis som med ytjerks, gärna nöta med många kast på samma ställe.

Ett spinnerbait av denna typ, skall efterlikna en lite större fisk samt en eller två mindre som blir jagade av den större. Själva kroppen är alltså betet, medans spinnskedarna är lock-effekten..

Kommentera

Ursprungligen postat av P A
                  Kan tillägga att den är i princip vasskyddad med sin enkelkrok. Betet kliksom studsar mellan vassttråna istället för att fastna.

Man ska dock vara lite noga med vad man köper. Det finns grymt slitstarka och det finns billiga som faller sönder på nolltid.

I somras, som exempel, när vädret slog om i början av Juli, och gäddan rynkade på näsan åt det mesta, gav denna typ av spinnerbaits mig många fina gröna. Bl.a en fin 6,7 på Mälaren på en plats där man annars sällan får något över kanske tre-fyra kilo.

Vid detta tillfälle tokvevade jag min gul-bita Boyahblade och brände den genom naten så fort att jag nästan fick mjölksyra i vevarmen.

Ett trix är att inte sprida kasten, utan precis som med ytjerks, gärna nöta med många kast på samma ställe.

Ett spinnerbait av denna typ, skall efterlikna en lite större fisk samt en eller två mindre som blir jagade av den större. Själva kroppen är alltså betet, medans spinnskedarna är lock-effekten..
                  Hej PA,
                  Spinnerbaits (Booyah) är nog nästa stora hit! Här liksom vid jerkbaitfisket ligger du ett steg före som "Leader of the Pack". Tack för en suveränt välskriven och informativ artikel "Bli en bättre jerkfiskare! i senaste numret av Fiske För Alla.
                  Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                  23 svar
                  3 914 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg Peter B