Var skulle du söka gäddan i detta område? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Var skulle du söka gäddan i detta område?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Var skulle du söka gäddan i detta område?

Som rubriken lyder. Var skulle du, baserat på kartbilden, ha sökt den stora förleksgäddan i detta område? Jag har markerat var jag själv tänkter mig att utgå ifrån. Det behöver inte vara speciellt nära min markör då jag har bil.

Förutsättningarna är spinnfiske (wobbler och gummi) från land.

Tidigare år vet jag att gäddlek har förekommit i det grunda området (viken) till höger om min markering.

Bump.

Kommentera

Hej,

Om du fiskar bara från land, då skulle jag även prova att fiska i de grunda vikarna på andra sidan av sundet. Gärna nära vegetation, om det är möjligt.
      Är det riktigt grunt där , då skulle jag investera i ett par neoprenvadare.

Häls //T

Kommentera

Tjääna
        Jag skulle göra som Tony, framförallt skulle vadare införskaffas så att mer möjligheter ges. Det är ju svårt att se men alla ställen som är lite grundare invid land skulle jag oxå testa. Kanske finns det några undervattensåsar som sträcker sig från land och ut som man inte ser.
        På dom igen
        Bb
        [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
        [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Tack för svar!

Vikarna på andra sidan är långgrunda och till rätt stor del sandbotten (en del är badstrand). Jag tror det normalt är runt 1.5-2 m så långt som 200 meter ut. Kommer storgäddorna in på områden likt dessa tidigt på säsongen?

Kommentera

Hej!

Hade även provat strax norr om din markering, där finns ett utlopp till en å med mycket vegetation som det ser ut! Där borde det dessutom gå bra att meta!
            Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
              Hej!

Hade även provat strax norr om din markering, där finns ett utlopp till en å med mycket vegetation som det ser ut! Där borde det dessutom gå bra att meta!
              Tack Grävlingen. Jag har också spanat in denna åmynning, det som "oroar" mig är att det är så pass grunt i detta område. Säkerligen högst runt 1 meter och inga djupbranter i närheten. Jag har fått för mig att man skall söka förleksgädda utanför djupbranter i närheten av lekvikarna men finnar man dem även på dessa grunda områden är det ju kanon.

Självklart kommer det bli att prova sig fram när isen väl släpper men alltid kul med lite input.

Kommentera

Har inget att tillföra, men va sjukt detaljerad den kartan va.. ljusår bättre än google maps och eniros.

Kommentera

Ursprungligen postat av Honkamaa Visa inlägg
                  Tack Grävlingen. Jag har också spanat in denna åmynning, det som "oroar" mig är att det är så pass grunt i detta område. Säkerligen högst runt 1 meter och inga djupbranter i närheten. Jag har fått för mig att man skall söka förleksgädda utanför djupbranter i närheten av lekvikarna men finnar man dem även på dessa grunda områden är det ju kanon.

Självklart kommer det bli att prova sig fram när isen väl släpper men alltid kul med lite input.
                  Tjääna
                  Gäddorna kan stå grunt innan lek, även de stora. Får de bara så ostört så. Sen kan ju vattentempen bli lite högre på de grunda partierna, speciellt om solen skiner och vinden för in varmare ytvatten.
                  På dom igen
                  Bb
                  [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                  [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
                    Har inget att tillföra, men va sjukt detaljerad den kartan va.. ljusår bättre än google maps och eniros.
                    Ja Bing maps är verkligen ljusår bättre än konkurenterna på vissa ställen! Gäller att hitta den som är bäst på aktuell plats.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 913 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B