Light Tackle Jerk spinn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Light Tackle Jerk spinn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Light Tackle Jerk spinn

Tjenis

Undrar om någon har någon större erfarenhet av detta lilla jerkspö för abborre med ytbeten..om det är bättre med spinn eller haspel vid fisket om det har några nackdelar

Har nämligen en multirulle som ej används och tänkte då inskaffa detta spö men vet ej om det är lättare att köra med haspel..

Och om man kommer någon vart med spinn rulle för linan åker ju lättare av spolen på haspelrullen

Hmm

Asså jag fattar inte vad hela hypen om att det ska vara lättare att fiska med haspel kommer ifrån..... Jag fiskar enbart med ambassadeur o då kan det vara frågan om drag ner till 4g.... jag har aldrig haft några problem o dänga iväg dem till där jag velat..... men jag antar att det e en smaksak..... jag skulle nog tipsa om att du kör på ambassadeuren ist för en haspel... bättre kontakt med betet... o lär sig kasta gör man allt tids nog...

Mvh Rasmus

Kommentera

Det jag menade aatt tidigare har jag haft problem med multirulle att den inte har velat kasta låga vikter

Kommentera

Det är bara en fråga om vana och tycke, jag har helt frångått haspel när jag fiskar tex super spook och andra ytbeten, där kör jag en EON 3601 men för jiggfisket kan jag inte tänka mig något annat än haspel... Förstod jag dig rätt att du ville veta lite om spöt oxå? Vi är flera som kört det ganska hårt under 2005, finns lite info på http://www.brofiske.net under tester...

//J
        "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
        "Keep it simple"

//Jan O
        www.fisheco.se
        www.brofiske.net
        www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ang. dina problem med att kasta låga vikter....

I början e det inte helt enkelt att fiska små beten med Ambassadeur....
          Men det e sånt som kommer med tiden... skulle vilja slå ett slag för lågprofilrullarna med magnetbroms isf.... då minskar risken för Backslag avsevärt...... men gå på det som känns bäst....
          Det ska man alltid göra..... ska du bara köra spookar o poppers så funkar det
          bra med en haspel med.... men om du funderar på att gå på större beten så e Multirulle att föredra enligt mig.....

Mvh Rasmus

Kommentera

Och sen går det ju att trimma rullarna så att de blir mycket bättre på att hantera låga vikter. Bl.a UT här på forumet besitter en hel del kunskap i ämnet, som han även har beskrivit här.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
            23 svar
            3 786 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg Peter B
            av Peter B