HÖ som utför "döds snurr" likt en krokodil? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HÖ som utför "döds snurr" likt en krokodil?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• HÖ som utför "döds snurr" likt en krokodil?

De var väl fan, var vadade å fick en fisk precis som vanlig... Tänkte jag, jo förutom att den konstant snurrade o viftade i nån minut innan den släppte? Denna såg ut som en stor blänkare, men varför? Var med om precis samma "döds snurr" för ungefär ett år sen... Med precis samma resultat, öringen sliter sig och även den var redigt stor.

Hur ska man unvika detta? Eller är de bara att svära lite sen fortsätta fiska å hoppas på att dem andra inte gör snurren? Har nämligen fått en jäkla massa andra havsöringar som bara drillats som en "normal" fisk utan att bända loss sig. Dessutom på samma drag.
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Dubbla lekanden!
    Bara ett kast till..

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
      De var väl fan, var vadade å fick en fisk precis som vanlig... Tänkte jag, jo förutom att den konstant snurrade o viftade i nån minut innan den släppte? Denna såg ut som en stor blänkare, men varför? Var med om precis samma "döds snurr" för ungefär ett år sen... Med precis samma resultat, öringen sliter sig och även den var redigt stor.

Hur ska man unvika detta? Eller är de bara att svära lite sen fortsätta fiska å hoppas på att dem andra inte gör snurren? Har nämligen fått en jäkla massa andra havsöringar som bara drillats som en "normal" fisk utan att bända loss sig. Dessutom på samma drag.
      Var det inte du som sa att du ALDRIG hade tappat en havsöring...

Kommentera

Doble splittringer mot kroken hjelper.
        Team Colibri

Kommentera

Hur ska man unvika detta?
          Är det när den börjar närma sig ?

Flätlina eller Nylon ?

Hö tycker varken om Vänstervevade multi eller haspelrullar , och dom fullständigt avskyr män i gummikläder dom tycker det ser perverst ut så kanske du har någon av anledningarna där ?

Kommentera

Har varit med om flera märkliga drillande faktiskt och börjat inbilla mig som att några av de hö var mer medvetna om vad som var på gång och därmed gjorde allt för att slita sig loss.
            Samma beteende vid gäddfiske vid några tillfällen där gäddan (cirka 2-3 kg)hoppar som en galen öring.

Kommentera

Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
              Var det inte du som sa att du ALDRIG hade tappat en havsöring...
              Jo och de var för längre en ett årsen Dessa två är faktiskt dem enda jag tappat, sug på den

Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
              Doble splittringer mot kroken hjelper.
              Dubbla fjäderringar sitter där på alla mina beten...

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
              Är det när den börjar närma sig ?

Flätlina eller Nylon ?

Hö tycker varken om Vänstervevade multi eller haspelrullar , och dom fullständigt avskyr män i gummikläder dom tycker det ser perverst ut så kanske du har någon av anledningarna där ?
              Första var på flätlina och den andra på nylon idag, måste ha något med gummiklädda gubbar som ser ut som sälar att göra.

Ursprungligen postat av Blinker Visa inlägg
              Har varit med om flera märkliga drillande faktiskt och börjat inbilla mig som att några av de hö var mer medvetna om vad som var på gång och därmed gjorde allt för att slita sig loss.
              Samma beteende vid gäddfiske vid några tillfällen där gäddan (cirka 2-3 kg)hoppar som en galen öring.
              Jo jag vete fasiken, jag funderar på om dem lär sig efter ett tag? (Om dem nu blivit C&Rade) För andra drillas ju helt normalt, dem skjuter från vänster till höger... Iväg och tillbaks, men dessa ligger å snurrar på ytan på mer elr mindre samma ställe som nån jäkla krokodil... Förstår inte.
              Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Första var på flätlina och den andra på nylon idag,
                Jag tappar betydligt fler med flätlina.

Håller du tryck på fisken konstant ,?

Jag brukar lyfta spötoppen så fisken så gott som hänger i linan när jag plockar upp den om inte tycker jag den sliter sig lättare.

Kommentera

Nylon ( med alla sina nackdelar) och SYLVASSA krokar har reducerat antal tappade hö till 99% annars ett relativt mjukt haspelspö med flätlina gör samma succé om vi säger så

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg

Hej Simon;

En kort snabb handledskrokning och lossa sedan på slirbromsen brukar göra skillnaden mellan Lax och Öring i båten eller kvar i sjön...

Vasssa krokar betyder bättre fiskelycka!

Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 786 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B