Frågor ang Poppers (Nybörjare) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frågor ang Poppers (Nybörjare)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag tror faktist inte det spelar någon större roll.
    Jag hade först en grön som jag råkade kasta bort, då köpte jag en orange och har inte märkt av någon större skillnad på antalet hugg, har fått bra på båda.
    Färgen som jag har på poppern heter SB (blåsilver)

Kommentera

Okej, tror jag kör på grönt isfl då det känns lite mer naturtroget och syns nog lite bättre än gul (gissning).
      Vilken tail är bäst? En sådan som du länkade eller en sådan här?

Kommentera

Jag tycker inte om den grodan från miko eller jag har provat stoxdals tror ja iallafall.
        Fördelen är att den är hård och klarar fler gädd käftar. Men spro finns även fler märken med liknande groda är att krokarna ligger tätt mod gummi kroppen så att fasna i vass mm är nästan omöjligt. Ja brukar kasta in min i djup hålorna i vassen ja alltså där det inte växer vass mitt i vassen och sedan veva ut den genom vassen brukar gömma sig flera gäddor i dessa platser. Sedan har dom gummi ben som rör sig lockande som en riktig groda.
        Ja dom är ju i gummi så lite stryk får dom och 80-130kr är ju inte billigast på marknaden och färg trorja inte spelar någon större roll. Jag tog en gul då killen i affären sa. När såg du senast en groda som är grön på magen. Men tror inte färg är av största vikt då det ska plaska väsnas och se lockande ut.

Kommentera

Grodan som du länkade till har jag testat men gillade den inte,jag har inte haft några hugg på den, men vet folk som har fått på den, så fisk fångar den nog.
          Den sjunker även långsamt vilket jag inte heller gillar. En polare hade även en gädda som ryckte loss gummibenen. Men du kan ju köpa den själv och bilda dig en egen uppfattning, det kostar ju inte speciellt mycket pengar ändå

Kommentera

Valde att köra på en Kermit Buzzer 12,5 gr (blev gul) samt en Blue Fox Buzzer 20 gr (även den gul).
            Läste i ett par andra trådar att Blue Fox Buzzer skulle vara ganska bra och jag älskar personligen drag som man kan slänga in i/nära vassen utan att behöva oroa sig för att det ska fastna
            Ska inhandla en skitter pop nästa månad.

Hur pass bra funkar t.ex groda eller popper nu på vintern? Det känns som att det borde funka sådär.

Tack för alla svaren och hjälp

Kommentera

Gäddan är otroligt stel just nu så chansen är nog liten att något tar på popper nu.
              Men aldrig en regel utan undantag.
              Abborre är nog däremot helt körd på ytbete nu då dom står still på djupt vatten över vintern.

Jag själv jagar betesfisk just nu för att bottenmeta men det är svårt även med dessa fiskar nu men är ett fiske jag tror på just nu.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
              23 svar
              3 846 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Peter B
              av Peter B