Frågor ang Poppers (Nybörjare) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frågor ang Poppers (Nybörjare)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Frågor ang Poppers (Nybörjare)

Om ni vill spara lite tid så kan ni skippa första stycket och enbart läsa det fetstilta.

Jag är en nybörjare när det kommer till fiske. Första gången jag någonsin fiskade var i somras. Fastnade direkt och köpte in ett litet bättre spö och började fiska ganska frekvent, även om själva fiskelyckan var minimal (två gäddor på ca 40 cm samt lite mini-abborre). I vilket fall som helst, har nu gjort årsdebut då abstinensen var total.
    Kikade på ett par videos på YouTube och kom över en video där det var ett par killar som fiskade gädda med poppers/grodor. Såg riktigt skoj ut och skulle nog funka ganska bra i de insjöarna jag vanligtvis fiskar i (Munksjön & Rocksjön i Jönköping). Från brygga, grunt, mycket vass. I vilket fall som helst, tänkte kolla med er experter om ni skulle kunna hjälpa mig att plocka fram ett par nybörjarvänliga poppers som funkar bra till gädda och abborre. Syftar då på mindre gäddor (max 3-4 kg)
    Jag har även ett par frågor ang fiska med poppers. Alla tips är välkomna

FRÅGOR
    Kan ni tipsa om lite billigare och nybörjarvänliga poppers som funkar till mindre gäddor och abborre? Direktlänka gärna om ni har tid/ork, hade varit underbart

Vad är viktigt att tänka på när man fiskar med poppers? Fisketeknik? Vad bör man undvika? Någon speciell tafs, lång, kort, mellan? Vilka färger är att föredra? När är det bra respektive dåligt att fiska med poppers (t.ex väder, tid på dygnet etc)?

Alla svar/tips är välkomna och uppskattas enormt!
    Tack på förhand!