Vilka är det som tillverkar Piggen?. Om man läser på Lundgrens så är det något företag som kallar sig Odyssey. Men man finner även Pigen på CWC:s hemsida. Är det samma företag? Sen blir jag inte klok på vikterna. Den de säljer på Lundgrens väger 100 g, medan när man läser om modellerna på CWC:s hemsida så skall det inte finnas någon modell med den vikten. Förvirrande är det i alla fall
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
the Pig?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av PhagenVilka är det som tillverkar Piggen?. Om man läser på Lundgrens så är det något företag som kallar sig Odyssey. Men man finner även Pigen på CWC:s hemsida. Är det samma företag? Sen blir jag inte klok på vikterna. Den de säljer på Lundgrens väger 100 g, medan när man läser om modellerna på CWC:s hemsida så skall det inte finnas någon modell med den vikten. Förvirrande är det i alla fallTeam Gorilla.
"No Monkey Business"
--Mer fiske, mindre fruntimmer--
-
-
P A
Ursprungligen postat av PhagenVilka är det som tillverkar Piggen?. Om man läser på Lundgrens så är det något företag som kallar sig Odyssey. Men man finner även Pigen på CWC:s hemsida. Är det samma företag? Sen blir jag inte klok på vikterna. Den de säljer på Lundgrens väger 100 g, medan när man läser om modellerna på CWC:s hemsida så skall det inte finnas någon modell med den vikten. Förvirrande är det i alla fall
CWC är deras svenska agent.
En Pig Jr Suspender väger ca 80 gram. Inklusive förpackning ca 100 gram.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av P AOdyssey är ett företag i USA som har PIG.
CWC är deras svenska agent.
En Pig Jr Suspender väger ca 80 gram. Inklusive förpackning ca 100 gram.
Kommentera
-
P A
Ursprungligen postat av PhagenOK, då har jag förstått. Lite märkligt att de tar med förpackningsvikten i viktangivelsen dock.
För vår del hänger det ihop med framtiden. I framtiden (om ett par tre år) kommer vi köra enhetsförpackningar med fast vikt, som man gör hos t.ex Bass Pro Shops. Och för att kunden ska få veta hur mycket vikt hans försändelse är uppe i och kan styra lite med frakten, (Kanske dela upp sändningen i flera lådor eller liknande), så finns transportvikten för varje vara inlagd.
Detta är bara en information än så länge. Men i framtiden en praktiskt fungerande sak.
Att jag gör så redan nu, beror på att jag vill slippa gå igenom ett par tusen produkter när den dagen kommer. Bättre göra det lite i taget o förbereda.
KG; Fiskar du alltid med förpackningen på??
Kommentera
-
P A
Om du tittar på varje enskild grupp, så står varans (betets t.ex) egentliga vikt o längd där..Och sedan när man klickar vidare o kanske vill köpa, så står transportvikten..
När det gäller vissa skeddrag o spinnare, så köper vi o säljer många modeller "bulk", vilket innebär oförpackat, o då är betesvikt o transportvikt detsamma. Emellanåt kan dock detta skilja på något gram då en del tillverkare anger ett bete..T.ex skeddrag utan monterade krokar o ringar..Detta måste man räkna in dock i själva transportvikten sedan..
Mycket att planera o tänka på när man bygger postorder.
Kommentera
-
Unregistered 1
Ursprungligen postat av PhagenVilka är det som tillverkar Piggen?. Om man läser på Lundgrens så är det något företag som kallar sig Odyssey. Men man finner även Pigen på CWC:s hemsida. Är det samma företag? Sen blir jag inte klok på vikterna. Den de säljer på Lundgrens väger 100 g, medan när man läser om modellerna på CWC:s hemsida så skall det inte finnas någon modell med den vikten. Förvirrande är det i alla fall
- II - "Suspending" väger 120 gram mätt på samma sak.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 777 visningar
1 gilla