pig shad snurrar runt / mcrubber går snett. Vad gör jag för fel? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

pig shad snurrar runt / mcrubber går snett. Vad gör jag för fel?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Aha! Jag måttade för att sätta beteslåset i shallowskruven. Efteråt började jag fundera om den verkligen skulle hålla. Bara att göra om och göra rätt! Inte lätt att lära en gammal hund att sitta

Kommentera

Det är inte fel att sätta den i skruven. Men jag sätter i ringen. Somliga använder ju inte fjäderring alls.

Kommentera

Aah ok! Jag föredrar nog fjäderring. Har missbrukat dem i många år på mina jerks och anser själv att krokningen blir bättre. Dessutom så känns det bättre att ha en 10+ i en fjäderring än i en shallowskruv

Just ja! Köpte. 96 flourcarbon tafs (2 pack) som var upplindat. Den kan inte ha påverkat gången på jiggarna då de i början ser ut som fjädrar?

Kommentera

Ursprungligen postat av bennyw Visa inlägg
          Aah ok! Jag föredrar nog fjäderring. Har missbrukat dem i många år på mina jerks och anser själv att krokningen blir bättre. Dessutom så känns det bättre att ha en 10+ i en fjäderring än i en shallowskruv
          Håller med.

Kommentera

Har ni tänkt på att shallowskruven är gjord av ungefär lika tjock tråd som lekandet och beteslåset på tafsen ? Eller menar ni att shallowskruven skruvar sig loss från beteslåset ?

Kommentera

Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inlägg
              Har ni tänkt på att shallowskruven är gjord av ungefär lika tjock tråd som lekandet och beteslåset på tafsen ? Eller menar ni att shallowskruven skruvar sig loss från beteslåset ?
              Njae jag litar på skruven. Även om det är marginellt (eller bara en tro) så känns det bra o ha nåt som fjädrar lite med alla stumma linor. Blir lite friare gång eller vad jag ska säga med en större ring och lättare att trä i låset.
              Har iofs vart med om att gummi slits ur skruvens "grepp"..pga dålig riggning..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
              23 svar
              3 914 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Peter B
              av Peter B