Jigga abborre, Haspel eller multi - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jigga abborre, Haspel eller multi

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur menar du Gösta? Det var länge sen vi debatterade rulltyper, inte sant? Vi var i överens om att tom toppknutet är minst lika bra. Så det är helt ok med mig. Jag gillar min Technium 1000 FD oxå. //T

Kommentera

• Och jag gillar min betydligt billigare Sienna UL så jag känner som du. Min lilla poäng var att både över- och undersidan funkar, men framför allt att två-tre en lördagnatt inte är bästa tiden på dygnet att debattera. Älskar er båda och gråter när ni slåss;-).
      Skitfiske på er båda...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
        .... Skitfiske på er båda...
        Tack å skitfiske på dig me' //T

Edit: Raderade alla mina "affekterade" inlägg, som kunde misstolkas .... Framöver ska koncentrera mig på lite enklare frågor som t. ex: Vilken jerkrulle är bäst och sånt , om jag orkar ...

På den positiva sidan kan jag skriva att jag har tagit med mig massor av erfarenheter i debatteknik och har även lärt mig att överväga mina ord lite bättre.
        Senast ändrad av tonyex; 2014-10-05, 20:14.

Kommentera

• Har inga som helst problem att acceptera att vi tycker olika om en del och väldigt lika om kanske ännu mer så min karda är definitivt utsträckt...det vet Anton...han får välja att ta emot den när han känner sig manad....

Just nu är jag dock rädd att fler försök att förklara detta inte kommer att landa i god jord så jag...drar mig tillbaka och fortsätter dagens havsöringspass...

/S
          [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
          [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• SB å tonyex ni är två av mina mest uppskattade skribenter här på FS. Den ene väger ofta sina ord medan den andra av mig ibland uppfattas som mera rakt på sak. "Rakt på sak" kan ibland användas som ett uttryck, en skönskrivning av ren bufflighet i takt, ton och värdering (läs; skitstövel) men det är inte alls så jag menar i detta sammanhang utan mer att man tar sin egen erfarenhet, kompetens som så självklar att det sagda blir lite för kortfattat, kanske kategoriskt om ni förstår vad jag försöker säga. Det kan ibland uppfattas som provocerande, ett "så här är det". Kanske är det inte alla gånger så man vill nå fram men det kan tas emot på det sättet. Jag har på annat håll tyvärr hamnat i flera gräl av just den orsaken, någon har sagt/skrivit något på ett visst sätt, ibland med ett visst tonfall, använt vissa ord på ett sätt som provocerat, förvrängt, trampat på mig och min person. Jag är "ordkänslig" så då har jag reagerat på det sagda, ifrågasatt, för att få klart för mig vad denne egentligen menade, var det precis som hen sa/som jag hörde det eller var det ngt annat? Vad då? Då måste jag/vi vrida och vända på orden för att nå fram dit. Det innebär också att sakfrågan får lov att hamna i bakgrunden ett tag. Vi måste förstå varandra först, så att jag förstår den andres språk och denne mitt språk. Når vi inte dit så kan ju inte sakfrågan heller redas ut enligt mig. Om ni läser era mer eller mindre affekterade inlägg på nytt i lugn och ro så tror jag ni kommer långt, ni har ju debatterat förr och har därmed en viss "förförståelse" av varandras sätt att skriva och hur det sannolikt bör tolkas/läsas/förstås. Jag hoppas få fortsätta läsa båda eras intressanta och initierade inlägg på FS en lång tid framöver :-)

Kommentera

• Långsinta är vi inte i alla fall...

Luften e nu rensad och det känns skönt....

Nu kan alla jigga vidare precis som förut med det som faller var och en på läppen...

/S

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                Nu kan alla jigga vidare precis som förut med det som faller var och en på läppen...
                /S
                Nja, det är just det jag inte kan... Jag har ju alltid "lätt"jiggat med haspel men nu har jag en trevlig Exsence DC som jag gärna vill ge en fair chance, multirullar är ju trevliga på så många sätt! Greppet, spöföringen, känslan jobbar jag på just nu, kanske landar det så småningom annars har jag ju mitt haspelkit kvar... Må var och en bli salig i sin fason

Kommentera

• Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                  Nja, det är just det jag inte kan... Jag har ju alltid "lätt"jiggat med haspel men nu har jag en trevlig Exsence DC som jag gärna vill ge en fair chance, multirullar är ju trevliga på så många sätt! Greppet, spöföringen, känslan jobbar jag på just nu, kanske landar det så småningom annars har jag ju mitt haspelkit kvar... Må var och en bli salig i sin fason
                  Excense är en kanonrulle om du frågar mig....jag har testat Mr T:s

Tycker du skall testa den till jiggfisket.....gillar du det är det ju kanon.....skulle du inte trivas med den till abborrejiggningen så har du i alla fall skaffat dig en kanonrulle till havsöringsfisket...

/S

Kommentera

• Följt tråden med jämna mellan rum, medans ni suttit här och kacklat idag var jag ute på sjön och drog ett nytt PB på Gös 6,6kg yeaaah!!
                    Senast ändrad av Serigös; 2014-10-06, 22:06.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
                      Följt tråden med jämna mellan rum, medans ni suttit här och kacklat idag var jag ute på skön och drog ett nytt PB på Gös 6,6kg yeaaah!!
                      På haspel eller multi? Och om det var multi; amba eller japan?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 774 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B