tror du missade de blinkande gubbarna....
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jigga abborre, Haspel eller multi
Collapse
X
-
harlequine@Gävle
Kul att du reagerar, för det var tanken med mitt inlägg.
Att väcka tankar har större slagkraft än att leverera färdiga svar många gånger.
SB har funderat i ett dygn över det jag skrev tidigare och meningen med mitt inlägg var precis det, att fundera över hur kommer man fram till att en rulltyp är bättre än en annan och tänka igenom alla fördelar och nackdelar.
Om ni har tid, titta på Kevin Van Dams sköna "swim-jigteknik".
//TSenast ändrad av tonyex; 2014-10-03, 21:43.
Kommentera
-
Vet inte om länken funkar...men om den gör det så kolla på den om ni inte sett den förut...och vill ha lite bra tips om jiggteknik efter abborre...
/SSenast ändrad av Silverbågen; 2014-10-03, 22:40.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägghttps://m.youtube.com/watch?v=jFc_MugZ2uI
Vet inte om länken funkar...men om den gör det så kolla på den om ni inte sett den förut...och vill ha lite bra tips om jiggteknik efter abbore...
/S
//T
PS: Nu får jag verkligen sluta med det här .....Senast ändrad av tonyex; 2014-10-03, 22:11.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggharlequine@Gävle
Kul att du reagerar, för det var tanken med mitt inlägg.
Att väcka tankar har större slagkraft än att leverera färdiga svar många gånger.
SB har funderat i ett dygn över det jag skrev tidigare och meningen med mitt inlägg var precis det, att fundera över hur kommer man fram till att en rulltyp är bättre än en annan och tänka igenom alla fördelar och nackdelar.
Om ni har tid, titta på Kevin Van Dams sköna "swim-jigteknik".
[url]http://www.youtube.com/watch?v=Z7H0GWqzT84[/ur
//T
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggJag gillar Henke. Det gör jag verkligen, men som jag har skrivit tidigare, hur han gör och vad han fiskar med passar inte alls mig och tro mig, jag njuter minst lika mkt (kanske tom mer) och samtidigt fångar jag tillräckligt med fiskar för att jag ska vara nöjd.
//T
PS: Nu får jag verkligen sluta med det här .....
Tycker även att det var spännande att titta på klippet med Van Dam.....är övertygad att det finns massor av matnyttigt att plocka upp genom att studera tekniker, betesval, och strategier från andra typer av fiske som kan ha bäring både på det abborre- o gäddfiske vi bedriver här på hemmaplan..
Beklagar om du tog mitt tips som en pik mot dig....det var mer riktat till den som vill veta mer om jiggfiske efter abborre....
/SSenast ändrad av Silverbågen; 2014-10-04, 13:16.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tonyex... och vad är det för fel på dig då? Kevins Videon har inget med debatten att göra man. Det var mest som en kul grej. Ni är f.. alla bittra och surra. Vad är det för fel på er! Jag fattar inget .
Och ja, jag har sett denna video förut. Den är jätte bra , men jag lärde mig inget. Någonting annat?
//T
Kommentera
-
Vet du vad, det har du rätt i. Vi får helt enkelt sluta tjafsa, precis om du föreslår. Vi hörs //TSenast ändrad av tonyex; 2014-10-03, 23:16.
Kommentera
-
Hur kom det till sig (det undrar ni säkert också)att vi som fiskar med multirullar gick
Massvis över till stumma (flätade)linor och vänster vävda rullar när jag/vi trivdes så pass bra på den tiden då vänstervävade multisar och super linor knappast existerade i fiskekatalogerna eller butikerna.Kan det va en ren hjärntvätt eller gjorde vi det medvetet,ser man på de färskaste klipp på you tube både vänster eller höger från detta avlånga land kör de fortfarande med samma lin/rullval åtminstone när det gäller lågprofilare.Så Ni mina kära multikamrater måste i första hand göra rent i vårat hus typ vad som är rätt vänster vävad eller höger,nylon eller flätade,runda eller lågprofilare ,ambassadör eller shimano,för att ge sig på (med ren samvete ) oskyldiga haspelutövare som oftast ville bara ut och fiska o inte krångla til det hela konceptet med fisket.Så från och med nu drar jag mig ur diskussionen apropå haspel/multi till abborrfiske det börjar bli multikomplicerat.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Blinker Visa inläggHur kom det till sig (det undrar ni säkert också)att vi som fiskar med multirullar gick
Massvis över till stumma (flätade)linor och vänster vävda rullar när jag/vi trivdes så pass bra på den tiden då vänstervävade multisar och super linor knappast existerade i fiskekatalogerna eller butikerna.Kan det va en ren hjärntvätt eller gjorde vi det medvetet,ser man på de färskaste klipp på you tube både vänster eller höger från detta avlånga land kör de fortfarande med samma lin/rullval åtminstone när det gäller lågprofilare.Så Ni mina kära multikamrater måste i första hand göra rent i vårat hus typ vad som är rätt vänster vävad eller höger,nylon eller flätade,runda eller lågprofilare ,ambassadör eller shimano,för att ge sig på (med ren samvete ) oskyldiga haspelutövare som oftast ville bara ut och fiska o inte krångla til det hela konceptet med fisket.Så från och med nu drar jag mig ur diskussionen apropå haspel/multi till abborrfiske det börjar bli multikomplicerat.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 774 visningar
1 gilla