Vilken popper är okej att lägga i lådan? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken popper är okej att lägga i lådan?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag vet inte om jag fiskar poppers fel, eller om jag bara är ute vid fel tillfällen.

Har ett litet gäng Rapala poppers, aldrig fått något eller sett en tillstymmelse till firre.

Själv "vevjerkar" jag hem dem ganska rappt så det ploppar och smackar i ytan .... är det rätt eller fel metod ?

Kommentera

Du måste ge gäddan en chans att upptäcka ytbetet också. Själv brukar jag ta hem det korta sträckor i taget och låta det vila lite mellan vevtagen. När man tagit hem det en bit och sedan låtit det vila lite så brukar jag börja med att bara precis guppa fram det någon decimeter. Ofta kommer då hugget från en gädda som legat under betet och iakttagit det. Dessutom kan det vara en idé att kasta flera kast i samma riktning för att ytterligare reta gäddan till hugg.
      Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

Kommentera

Skitterpop tycker jag är grym! Fiskar mest med den som är 9 cm, har fått mest och störst på den. Den största skitterpoppen som jag tror är 14 cm har jag nästan aldrig fått nåt på.

Kommentera

jag kör med 7cm skitterpop och ett gäng kinetic mellan 3-9cm, om du ska börja med popperfiske är mitt förslag att börja med en mörk buk och ljus buk då täcker du in dom flest ljusförhållanden på ett vettigt sätt.
          För min del har det gått bäst när jag tagit det lite lugnt med knycken i början av fisket och när jag fått igång fiskarna så har jag ökat takten för trigga igång hetsjakt och den stora avundsjukan som abborren besitter, jag har flera ggr fått två fiskar på samma bete.
          Gäddhuggen brukar bli riktigt spektakulära med luftburna gäddor som ibland skrämmer slag på en om man som jag kan flumma iväg i tankarna när det inte händer nått under fisket
          Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Tusen tack för alla tips

Visst är det inte dags för poppers än med tanke på vattentemperaturen?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
            23 svar
            3 914 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg Peter B
            av Peter B