Handlat spön å rullar från Kina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Handlat spön å rullar från Kina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #51
    Ursprungligen postat av mackaveli Visa inlägg
    Jag köpte denna http://www.aliexpress.com/item/New-4...543215753.html och har vägt upp delarna, den väger lika mycket som ambassadören samt är det exakt samma delar, skulle t.o.m svära på att de är från samma fabrik.
    Jag har 4 sådana rullar till ismete och kan lugnt konstatera att de inte kommer i närheten av en Ambassadeur. Det räcker att veva för att fatta att delarna i rullen inte håller samma standard.

    Recension (på torra land) i inlägg #26. http://www.fiskesnack.com/forum/show...arullar+ismete
    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2014-08-22, 08:56.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

    Kommentera


    • #52
      Kan vi inte bara enas om att det finns mycket bra från aliexpress men även mycket skit? Gäller att prova sig fram och hjälpas åt med recensioner.

      Kommentera


      • #53
        Två av hustruns barnbarn har köpt solglasögon därifrån. Dom är nog bra...

        Kommentera


        • #54
          Ursprungligen postat av jerka123 Visa inlägg
          Kan vi inte bara enas om att det finns mycket bra från aliexpress men även mycket skit? Gäller att prova sig fram och hjälpas åt med recensioner.
          Vi behöver inte enas om något för det inser ju de flesta. MEN jag kan inte låta bli att kommentera när en rulle för 200 kr jämställs med en Ambassadeur. Jag har kommit med torra fakta så inga nybörjare inom vår ädla hobby tror sig köpa superrullar för inga pengar alls direkt från Kina. Det är mycket vilseledande info i denna tråd...

          Nu har jag tjatat färdigt och åker till Biltema!
          Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2014-08-22, 13:51.
          sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

          Kommentera


          • #55
            Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
            Jag hoppas att du skämtar.

            Ett litet varningens finger till alla nybörjare: tro inte att ni för 99 kr får en rulle som på något sätt (mer än utseendemässigt) kan jämföras med en snarlik rulle för 1000 kr. Det som finns på insidan av rullen är viktigare än själva skalet och man får oftast vad man betalar för.


            Rullen för 99 kr kan förvisso fungera till beten på 20-35 gram t.o.m. flera säsonger om man inte fiskar värst ofta.
            Inte för att vara sån men du verkar ha lite onödigt negativ inställning till dessa kinaprodukter. Dom kan faktiskt på många sätt jämföras med svensksålda rullar för över tusenlappen. Jag köpte själv 5 stycken av dessa till ismete efter abborre och lake men blev extremt imponerad av dom och använder dom nu även till vertikal och lätt spinn och dom fungerar helt oklanderligt. Jag är väldigt intresserad av mekanik och dylikt och har studerat rullarna hyfsat ordentligt och jag bedömer de flesta komponenterna som lika bra som till exempel min Revo Toro. Gjutgodset är riktigt fint, ingenting som inte ska vara det är av plast och allting verkar ha bra toleranser. Bromsen är bra och kastbromsarna verkar också göra sitt jobb.

            Så just dom här rullarna är faktiskt väldigt bra. Precis som många säger så finns det mycket som är rent skräp men om man lägger lite tid (läs ganska mycket tid) så kan man hitta bra grejer till kanonpriser. Generellt så bör man väl lägga minst dubbelt så mycket som vad de billigaste modellerna kostar för att hitta det som faktiskt är bra tillverkat. Med det sagt så skulle jag dock ändå själv inte köpa nya "viktiga" delar av min utrustning från Kina. Med viktiga delar menar jag sådant som jag använder mycket och måste kunna lita på. Om något går sönder så är det värt de extra kronorna det kostar att köpa saker i Sverige för att kunna reklamera eller reparera utrustningen.

            bbendernman: Angående ditt inlägg om butiker...."Vi måste tracka ned på allt som kommer in fel väg till Sverige.
            Bästa är å hitta på historier som verkligen är hemska,beskriva Detaljerat å med fina ord vilken Skit det är Kina bajs osv."

            ...Jag hoppas du var full eller väldigt sarkastisk när du skrev detta, antagligen något av det för det spårade rätt hårt mot slutet också. :P Men om du mot förmodan var seriös så måste jag säga att jag tycker du har fel. Svenska butiker kommer att ha en miljon gånger mer konkurrens från varandra och även från europeiska butiker än från Kina. Det är ytterst få som importerar saker för några stora summor och för det mesta handlar det om billiga och smått onödiga köp som man ändå inte hade gjort i en svensk butik där det kostar 5 ggr mer. Visst, det försvinner lite pengar från Sverige till Kina men vad gör det då? Gör kineserna grejer som folk är villiga att köpa så måste man ju få göra det. Att dom olagligt skulle sälja produkter som tillhör stora tillverkare är lite av en myt. Kina har sedan ganska länge haft copyrightlagar som skyddar mot det (dom hade inte det förut dock och alla följer inte detta riktigt ännu) så detta har blivit mycket bättre och även om det traditionellt har varit väldigt prisfokuserad tillverkning i Kina så har även dom börjar inse fördelarna med kvalité och snittet på tillverkningen är idag mycket bättre. Dom lär ju efter ett tag också precis som vi bli gnälliga när saker går sönder hela tiden. Det förekommer förvisso att saker kopieras, ofta från foton och liknande, men dessa saker går ofta inte att missta för originalen. Dom kan ha kommit över ritningar osv men dom som sysslar med sådant är mindre seriösa och tillverkar ändå dessa grejer med sämre material, toleranser och har dålig kvalitetskontroll vilket lyser igenom. Jag har aldrig hört talas om någon som har lyckats köpa en produkt som faktiskt är bevisat identisk med det mycket dyrare originalet.

            För övrigt blir mina nästa köp från Kina blir troligtvis ett reserv-flugspö och en rulle.
            Kika på min blogg, enjoy!

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
            23 svar
            3 718 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg Peter B
            av Peter B
             
            Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
            40 svar
            3 303 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg TomHiddleston  
            Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
            1 672 svar
            362 515 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg .art
            av .art
             
            Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
            66 svar
            13 841 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Cosmoz 08  
            Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
            762 svar
            65 751 visningar
            4 gillar
            Senaste inlägg BFT
            av BFT
             
            Arbetar...
            X