Handlat spön å rullar från Kina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Handlat spön å rullar från Kina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Nice Blev till slut en http://www.aliexpress.com/item/Truli...844859094.html som jag hittade i Kina-skit-tråden

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av bbenderman Visa inlägg
      Sedan bästa spinnrullen Trulinoya TS1200 gav 99kr
      Som jag skrev tidigare i tråden kan man lätt jämföra den med en Ambassadör för tusenlappen+
      [ATTACH=CONFIG]71383[/ATTACH]
      Jag hoppas att du skämtar.

      Ett litet varningens finger till alla nybörjare: tro inte att ni för 99 kr får en rulle som på något sätt (mer än utseendemässigt) kan jämföras med en snarlik rulle för 1000 kr. Det som finns på insidan av rullen är viktigare än själva skalet och man får oftast vad man betalar för.


      Rullen för 99 kr kan förvisso fungera till beten på 20-35 gram t.o.m. flera säsonger om man inte fiskar värst ofta.
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

      Kommentera


      • #33
        Visst kan man jämföra... Men jämförelsen lär nog bara peka åt ett håll.

        Kommentera


        • #34
          Det blir som att jämföra ett vanligt jerkspö med ett likadant gjort i trä...
          sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

          Kommentera


          • #35
            Du kanske har rätt
            Men vi får se om de tål vatten.
            Jag ska låte dem stå i vatten några dygn så får vi se.

            Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	672,8 KB
ID:	1775180

            Kommentera


            • #36
              Som jag skrev tidigare i tråden kan man lätt jämföra den med en Ambassadör för tusenlappen+
              Jämföra kan man göra med vilka rullar som helst, det betyder inte att dom på något sätt är likvärdiga.
              Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-08-20, 09:34.

              Kommentera


              • #37
                Jag ska låte dem stå i vatten några dygn så får vi se.
                Hoppas du har tur och allt sitter kvar som det ska, men om inte påverkar det ju ändå inte hur dom är att kasta med.

                Kommentera


                • #38
                  Detta kan inte vara roligt om man driver en verksamhet,och ska leva på att sälja Fiskeutrustning.
                  Vi måste få folk att inse att de måste sluta handla direkt från Kina om de vill ha en butik att gå Till i framtiden

                  Det tar död på butiker som försöker sälja fiske utstyr,tänk på det Innan ni börjar handla från AliExpress vill du sticka kniven i den Stackaren som försöker driva en verksamhet,
                  Tänk all expert hjälp du kan få i en butik.
                  Hur ska man få folk att inte göra första beställningen,
                  Efter det är kunden fast i skiten.
                  Bästa är om vi hjälper distributörer butiker.
                  Från å med nu ska vi ska vi sätta stopp för import hjälpa Butikerna innan det är för sent.
                  Nätet är det bästa sättet å stoppa ful/importen.
                  Vi måste tracka ned på allt som kommer in fel väg till Sverige.
                  Bästa är å hitta på historier som verkligen är hemska,beskriva Detaljerat å med fina ord vilken Skit det är Kina bajs osv.

                  Typ jag köpte billigt spö och rulle från Kina.
                  Gissa vad som hände första fisketuren?
                  Första kastet så fick jag napp å det var den största gös jag sett Säkert Svenskt rekord,

                  Mothugg.
                  Men tror ni inte att spöt gick av när jag gjorde mothugg å jag Stack mig i ögat med den trasiga änden av spöt.
                  Jag fortsatte å veva å tror ni inte att veven gick av!
                  Det resulterade i att jag tappade balansen och drog mig I Landade oturligt på armen.
                  Nu är den gipsad,den var av på två ställen,blind är jag också på Ena ögat.

                  Utan fingrar!
                  Men gösen hängde kvar så jag började dra i linan med min Andra arm,den kom närmre båten jag var på väg att landa Gösen när!
                  Den rusade ut igen,linan var runt fingrarna å linan skar av mig Tre fingrar,
                  Jag gav inte upp för det utan fortsatte å dra in fisken då det Otänkbara inträffade.
                  Fisken började självmant simma mot båtens,min kompis grep Tag i håven (köp i Kina)

                  Ej simkunnighet!
                  Han lyckades landa fisken i håven men!
                  Den stöp rakt igenom håven som inte höll för sen stora gösen.
                  I ett desperat försök att ta fisken för hand kastade han sig Handlöst ur båten lyckade greppa fisken men i all uppståndelse Hade kompisen glömt att han inte Kunde simma.

                  En stövel!
                  Såg hur fisken simmade långsamt mot djupet med min kompis på släp.
                  En stövel flöt upp till ytan,de var det sista minnet jag har av
                  Min bästa fiskekompis.

                  Blodbrist!
                  Jag insåg snabbt att jag måste försöka ta mig mot land efter jag Upptäckt att jag blöder ganska kraftigt ur handleden,linan har Skurit av pulsåran.

                  Mobil!
                  Svårt att ro med bara en arm då motorn vägrade starta (KINA import)
                  Till slut kom jag i land,ringde 112 ingen ton mobilen gav helt Plötsligt upp (Kina Import)

                  Det brinner!
                  Nu kan jag inte skriva mer!
                  Min IPad eller rättare sagt Kina kopian av Ipaden börjar blinka å Det ryker av den ajaj Måste hämta brands.....
                  Senast ändrad av bbenderman; 2014-08-20, 11:14.

                  Kommentera


                  • #39
                    Ursprungligen postat av bbenderman Visa inlägg
                    Har köpt ett tiotal rullar från ALi och det är tre som utmärker sig å är riktigt bra.
                    Jo jag är totalt prylgalen...
                    1a bästa haspelrullen jag ägt Quantum Energy,gav 350kr
                    [ATTACH=CONFIG]71381[/ATTACH]

                    Sedan bästa spinnrullen Trulinoya TS1200 gav 99kr
                    Som jag skrev tidigare i tråden kan man lätt jämföra den med en Ambassadör för tusenlappen+
                    [ATTACH=CONFIG]71383[/ATTACH]

                    Elektronisk räkneverksrulle,kvalitén på det mekaniska känns inte Lika bra som den övre rullen men till göstrolling som jag anv Den till duger den gott,smart är att den drivs av solcell.
                    Rea sale 397kr
                    [ATTACH=CONFIG]71382[/ATTACH]
                    Haha visst är det svårt att motstå från att beställa som en galning, speciellt igår!

                    Kommentera


                    • #40
                      Min vän, som allt man köper beror det på givetvis på kvalitén och i min erfarenhet av att beställa grejer från kina allt från industriella maskiner till fiskedrag beror det på hur mycket pengar du lägger på det, det är svårt att motstå från att köpa det billigaste och oftast det billigaste är det som gett namnet på grejer "kinaskit", lägger du kanske dubbla från det billigaste är det oftast en stor garanti att varan du beställt kommer med bra kvalité (man måste ju kolla lite själv också).
                      Hur som helst ska man inte alltid dömma allt från kina för hårt, jag har sett folk som sett en viss vara och sagt att den är bra men när de får reda på att den kommer från kina blir det plötsligt skit..

                      Men jag köper givetvis inte allt från kina, det mesta jag har är från butiker som el-ge eller tajtlajn dock är det aldrig fel att utforska vad som finns

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 718 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B
                       
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 303 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 672 svar
                      362 515 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art
                       
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      66 svar
                      13 841 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Cosmoz 08  
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      762 svar
                      65 751 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg BFT
                      av BFT
                       
                      Arbetar...
                      X