Bara napp på oldies - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bara napp på oldies

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bara napp på oldies

Hej,

Jag har tagit upp fisket igen efter 20 år. (Cardinal 554 GLX, är min förra rulle )
    Men jag får bara fisk på reflex, vibrax, hi-lo och nån firetiger sked från biltema.
    De 'nya' dragen får jag inget och jag är dessutom rätt besviken på minnow spoon, den fastnar hela tiden (atom vass är bättre i det avseendet).

Antar att jag gör något fel? Behöver jag någon annan teknik på tex minnow spoon?

Jag hade ett gäng borrar efter en 12g RW reflex, den ena tog mitt drag, en annan tog gäddan precis vid ytan, så jag slängde på en skitter popper, helt dött, slänger på hi-lo får nästan på en gång.

Idag stod jag på samma ställe i ca 1.5 h körde med 'nya dragen' hela tiden utom 10 min då jag först fick borren och sedan gäddan...

Hjälp?

E bara att nöta på . Kan ju vara olika från dag till dag oxå. Men spinnstopp kan vara bra ibland o ibland funkar de bäst att bara veva in i raskt tempo. Sen kan man ju variera lite med olika tempo o spinnstopp osv osv. Man får försöka hitta de som funkar för dagen.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Jag brukar ha kanonfiske bland växtligheten med minnow spoon. Fastnar väldigt sällan, när den kommer i växtlighet så fortsätt bara att veva istället för att tex försöka rycka den igenom.

Kommentera

En Hi-lo och en Skitter Pop är ju helt olika beten. Jag har bara fiskat två turer med Skitter Pop (som är ett utpräglat ytbete). Då har jag ryckt in den 10-50 cm åt gången (ibland 1 gång, ibland 2-4 gånger) med påföljande spinnstopp. Att fiska in den mjukt (som går att göra med en wobbler) gav inte mycket. Dessa två turer gav wobbler inget men Skittern gav ett 30-tal fiskar.
        Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2014-07-29, 23:24.
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ett annat bra bete e sebiles magic swimmer soft med of-set krok när man fiskar bland grönsaker
          Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Jag tycker överlag att man får mest fisk på drag som man fiskat mycket med man kan gången på och tror på själv .

Kommentera

Vad är problemet? Du har ju drag som funkar och som du får fisk på.

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
                Vad är problemet? Du har ju drag som funkar och som du får fisk på.
                Jag vill ha fler alternativ till när jag inte får på dessa.
                Jag vill också ha alternativ för när jag är på platser där dem inte går att använda.

Kommentera

Jag hade ett gäng borrar efter en 12g RW reflex, den ena tog mitt drag, en annan tog gäddan precis vid ytan, så jag slängde på en skitter popper, helt dött, slänger på hi-lo får nästan på en gång.
                  Det finns nog en anledning till att dom fortfarande tillverkas och levererar medan nyheterna för det mesta inte är så effektiva som tillverkarna försöker få oss att tro.

Kommentera

De gamla hederliga dragen så som atom, reflex, hi-lo m.fl. håller än idag och kommer förmodligen att hålla i all evinnerlig tid tills solen har slocknat. Nya beten kommer och går men dessa gamla beten består.

Ibland kan dessa gamla klassiker vara det enda som funkar när det är trögt. I alla fall min erfarenhet.
                    Jerkbaits, softbaits, tails... och allt vad som finns. Jag åker aldrig på gäddfiske utan min ask full av atom.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 835 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B