Regnbågs fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regnbågs fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Regnbågs fiske

Tjenare,
    Är ny här på sidan och tänkte fråga om någon här vet lite om att fiska regnbåge

Jag och en kompis ska till en p&t sjö och fiska gädda och regnbåge
    Jag kan absolut inget om att fiska regnbåge så skulle vara väldigt snällt om någon av er kunde hjälpa mig?
    Vad man ska ha för bete och lite sånt.

tack på förhand.

Lite sent svar kanske. Har fiskat en gång om året i några år under 4-5 dgr. Endast i ett och samma vatten så jag vet inte om det jag kan gäller för andra vatten.
    Bottenmete med räka. Går inte det så testar vi flötmete. Går inte det heller så har vi rott en liten spinnare. Oftast så fungerar något av sätten. Men ivf där vi fiskar så är det långt ifrån säkert att man lurar in dem. De kan vara riktigt ovilliga.

I det vatten som vi fiskar skall alla gäddor tas upp och avlivas om man skulle råka få någon.

Regnbågen verkar gå sina turer/ronder i vattnet. Har man uthålligheten och funnit dem på en plats så kommer de tillbaka dit förr eller senare verkar det som.

Är de på napphumör kan det bli för enkelt. Men vi fiskar på en hejdlöst vacker plats och då kan man bortse från det där med att någon placerade fisken framför spöt. Kul att få napp är det ju alltid ändå.
    __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Jag gör på samma sätt, antingen så bottenmete med räka eller Powerbait, dock så såg jag nu i en tråd att powerbait kan vara skadligt för mijön och fisken så jag ska nog gå över till 10mm pop-ups till metet istället. Annars en liten spinnare i skrikig färg.
      Personbästa

Regnbåge: 1170g 2015
      Gädda: 1.5kg 1999
      Abborre: 500g 2014
      Spegel Karp: 7520g 2015

Kommentera

Jag har fiskat i flera olika P&T sjöar runt om i landet efter regnbåge. De bästa fiskemetoderna för mig har varit bottenmete och kast med små spinnare. Men jag har även fångat några regnbågar med små skeddrag.
        Det stämmer att regnbågarna simmar runt i cirklar i sjön när de är ute och jagar. Om det är vindstilla och sjön är spegelblank så kan man se fisken simma runt när de jagar insekter vid ytan.
        Om det är väldigt varmt i vattnet så brukar regnbåge finnas på djupare vatten nära botten.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
        23 svar
        3 785 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg Peter B
        av Peter B