Behöver råd! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver råd!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Behöver råd!

Hallå!
    Jag skulle vilja ha lite råd om hur jag ska fiska efter storgäddan såhär års.
    Jag är en ganska inbiten gäddfiskare som oftast använder mig av jerkbait, gummibeten bondtrolling med wobbler mm... Mitt inbitna fiske har funnits i 2 år ungefär, samt att jag har fiskat lite då och då i hela mitt 18 åriga liv.

Det jag nu vill ha hjälp med är hur och var jag borde fiska såhär års i en specifik sjö!
    Sjön är avlång kanske 1 mil, och 800 meter bred uppskattningsvis. Det går en sandås rakt igenom hela sjön. Maxdjup är 17 meter och går väldigt ojämnt överlag. Det finns ett sund ungefär i mitten av sjön där det finns en ganska djup kant på 9-10 meter. I östra delen av sjön finns mycket öar och grund/djupkanter. Det finns också ett grund i mitten av sjön som är runt 1 meter där det ofta går att hitta gös. Fisken som finns i denna sjö är gädda, abborre, gös, mört, braxen, sik och de flesta vanliga fiskarna, det finns 3-4 inlopp till sjön i form av åar och bäckar, så det finns förmodligen nån öring som simmar runt också. Jag vet att det simmar grov gädda då jag hört rapporter om 10kg+ och att det kommer upp många fina gäddor på vinterfiske i denna sjö. Kan tillägga att det finns en fabrik i västra delen av sjön där det kommer ut varmt vatten.

Jag har testat att fiska runt djupkanter samt olika grund och vikar men har bara fått otroligt starka 3-5 kg gäddor!
    Själv tycker jag att sjön är ganska svårfiskad...

Det har varit kallt i 2-3 veckor nu. 15 grader på dagarna och 3 grader på nätterna. Skulle tro att det är runt 13-15 grader i vattnet.

Vart ska jag fiska efter 10+ i denna sjö?! Kan ett högtryck nu efter det kalla vädret ge bra fiske? Tacksam för svar och skitfiske på er alla!

Ursprungligen postat av Team BK Visa inlägg

Jag har testat att fiska runt djupkanter samt olika grund och vikar men har bara fått otroligt starka 3-5 kg gäddor!
    Själv tycker jag att sjön är ganska svårfiskad...
    Bara? Det tycker jag låter som ett ganska så hyfsat resultat. Fortsätt att nöta så kommer det säkert en större.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
    23 svar
    3 866 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg Peter B
    av Peter B