Billig webbutik för wobblers (zalt,zam,bomber mm)? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billig webbutik för wobblers (zalt,zam,bomber mm)?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Johan FR
    Zalt exporterar mycket, har själv köpt Zalt i Polen, Finland och England. Dock känner jag inte till någon utländsk webbutik som säljer Zalt.
    Ok, då vet jag iaf. att de finns att köpa utomlands vilket är ett steg på vägen. Du råkar inte minnas vad de kostade i ex. Polen eller England?

Förstår inte riktigt vad ni menar med prissättningen, visst det är ganska dyrt med wobblers men Zalt är ju inte dyrare än någon annan. Köp riktiga tafsar och en bra lina så sumpar man inte så mycket drag, (om det nu är det som kostar).
    Alla företag och butiker vill ju ha bra marginal. Och det är oftast (läs: nästan alltid) butiken som höjer upp priset. Om en gäddvobbler kostar 120:- och en likvärdig kan säljas för 90 (de flesta butiker vill lägga på 100% eller mer på priset) så höjer dom ju den biligare och på så sätt tjänar dom mer pengar.
    Det är inte det att jag kastar bort mycket drag, faktiskt inga alls numer då jag relativt nyligen införskaffat båt. Däremot så anser jag kvalitén på dessa wobblers (för att ta ett exempel) inte är direkt bra. Exempelvis de med krom börjar ju flagna efter att ha varit i plurret i mindre än 30 minuter och det är inte OK för en wobbler som kostar 110 bagis.
    Det jag däremot tycker är konstigast är att på tradera så kan man köpa en ny bomber för utropspris 45:- (kostar ju 120-130 i butik) och hi-lo samma sak. Däremot zalt & zam verkar vara bristvara vilket får mig att fundera.

1. Zalt säljs i butik till i princip inköpspriser och därför finns ingen sidomarknad för dessa hos privatpersoner på ex. tradera eftersom det inte går att komma över att lager av dessa och kränga billigt.
    2. Zalt är oerhört restriktiva till vilka de kränger sina grejjer och har således en koll på marknaden vilket gör att deras produkter kan hålla en hög prisklass. Men kontrollerar hårt vilka butiker som får in dessa produkter och kan därigenom kontrollera och styra marknaden utan någon egentligt stor pris-konkurrens.

Jag vet inte alls om någon av ovanstående stämmer, men att man kan köpa ett fempack ex. blandade abu-skedar på tradera för halva priset, en bomber för mer än halva priset mm. på dessa autikonssajter men inte zalt får mig att fundera.

Kommentera

Ursprungligen postat av oGGo
      Ok, då vet jag iaf. att de finns att köpa utomlands vilket är ett steg på vägen. Du råkar inte minnas vad de kostade i ex. Polen eller England?

Det är inte det att jag kastar bort mycket drag, faktiskt inga alls numer då jag relativt nyligen införskaffat båt. Däremot så anser jag kvalitén på dessa wobblers (för att ta ett exempel) inte är direkt bra. Exempelvis de med krom börjar ju flagna efter att ha varit i plurret i mindre än 30 minuter och det är inte OK för en wobbler som kostar 110 bagis.
      Det jag däremot tycker är konstigast är att på tradera så kan man köpa en ny bomber för utropspris 45:- (kostar ju 120-130 i butik) och hi-lo samma sak. Däremot zalt & zam verkar vara bristvara vilket får mig att fundera.

1. Zalt säljs i butik till i princip inköpspriser och därför finns ingen sidomarknad för dessa hos privatpersoner på ex. tradera eftersom det inte går att komma över att lager av dessa och kränga billigt.
      2. Zalt är oerhört restriktiva till vilka de kränger sina grejjer och har således en koll på marknaden vilket gör att deras produkter kan hålla en hög prisklass. Men kontrollerar hårt vilka butiker som får in dessa produkter och kan därigenom kontrollera och styra marknaden utan någon egentligt stor pris-konkurrens.

Jag vet inte alls om någon av ovanstående stämmer, men att man kan köpa ett fempack ex. blandade abu-skedar på tradera för halva priset, en bomber för mer än halva priset mm. på dessa autikonssajter men inte zalt får mig att fundera.
      Får man lov och fråga vad du får din information från? Är detta något du har fantiserat ihop eller har någon lurat dig?

Zalt AB säljer till dom butiker som vill köpa, alla har i stort sett samma priser. Butiker som har köpt Zalt i flera år kanske får flera fördelar men så är det med alla företag. Butiker har en fin marginal på Zalt, dom har inte sämre marginal på Zalt än på några andra beten. Var har du fått det ifrån?

Varför skulle Zalt ansvara för att det inte finns stora lager att köpa loss? Zalt säljer till de som vill ha men ingen får köpa billigare/andra fördelar.

Att det går att köpa billigare Bomber/Abu skedar på tradera antar jag (detta är inga fakta) beror på två saker:
      1. Många kanske säljer ut sina gamla vobbler iochmed Jerk trenden. Kan göra att folk vill sälja sina gamla vobbler som dom inte andvänder.
      2. Bomber och ABU är större företag än Zalt, deras produkter säljs över hela världen och därför kan någon kanske köpa loss stora konkurslager eller liknande och sälja billigt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Johannes R
        Butiker har en fin marginal på Zalt, dom har inte sämre marginal på Zalt än på några andra beten.

Att det går att köpa billigare Bomber/Abu skedar på tradera antar jag (detta är inga fakta) beror på två saker:
        1. Många kanske säljer ut sina gamla vobbler iochmed Jerk trenden. Kan göra att folk vill sälja sina gamla vobbler som dom inte andvänder.
        2. Bomber och ABU är större företag än Zalt, deras produkter säljs över hela världen och därför kan någon kanske köpa loss stora konkurslager eller liknande och sälja billigt.
        Fin marginal? Menar du att Zalt ligger i "topp" me dmarginaler för en handlare ?

Zalt finns faktiskt att köpa i USA men den kostar minst lika mycket som den gör i Sverige, iaf den muskyshopen jag kikade i.

Att Zalt inte har begagnatmarknaden kanske beror till viss del på att dom är just bra. Tror inte du hittar Zalt till bättre priser i andra länder, ovanstående talare vet tydligen varför
        sigpic

Kommentera

Jacksonlures säljer zalt, ligger i Usa.
          Billigt?

~124kr
          Däremot är han väldigt bra att ha att göra med, när det gäller annat.

/X

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
            Fin marginal? Menar du att Zalt ligger i "topp" me dmarginaler för en handlare ?

Zalt finns faktiskt att köpa i USA men den kostar minst lika mycket som den gör i Sverige, iaf den muskyshopen jag kikade i.

Att Zalt inte har begagnatmarknaden kanske beror till viss del på att dom är just bra. Tror inte du hittar Zalt till bättre priser i andra länder, ovanstående talare vet tydligen varför
            Jag känner nartuligtvis inte till alla gäddvobblern netto priset men jag kan säga att Zalt inte är dyrare till butik än andra beten. Du kan ju höra med PA här på forument, han borde ha bättre koll på hur Zalt står sig mot andra beten, om du nu är intresserad.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
            23 svar
            3 806 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg Peter B
            av Peter B